رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا:روسیه نباید بر اوکراین پیروز شود

  4021030087

رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شنبه شب گفت درصورت پیروزی روسیه بر اوکراین، امنیت کل اروپا در خطر است.

به گزارش فارس، رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شنبه شب به وقت تهران گفت که روسیه نباید در جنگ با اوکراین پیروز شود، زیرا امنیت کل اروپا در خطر است.

به گزارش وبگاه «یوکرین فورم»، ژنرال «روبرت بریگر» رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا گفت: «روسیه نباید در جنگ پیروز شود. امنیت اوکراین با امنیت اروپا ارتباط تنگاتنگی دارد.»

این ژنرال اروپایی گفت، تصرف اوکراین توسط روسیه نفوذ این کشور را صدها کیلومتر به سمت غرب منتقل و تهدیدی بالقوه مشابه آنچه در دوران جنگ سرد دیده می شود، ایجاد می‌کند.

رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا افزود که در صورت هرگونه حمله به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بر اساس معاهده اتحادیه اروپا و ماده پنج پیمان ناتو، تعهد کمک اعمال خواهد شد.

رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا گفت:«اگر اتحادیه اروپا مجبور شود پس از انتخابات آمریکا مسئولیت بیشتری در زمینه دفاعی به عهده بگیرد، می‌تواند تشکیل ارتش اروپایی را تصور کند.»

وزیر دفاع آلمان روز شنبه هشدار داد که روسیه ممکن است در پنج سال آینده به ناتو حمله کند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفت:«کارشناسان نظامی انتظار دارند این حمله در یک دوره پنج تا هشت ساله باشد. ما تقریبا هر روز تهدیدهایی از سوی کرملین می‌شنویم، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است روزی به یک کشور ناتو حمله کند.»

پیستوریوس افزود:«ما با وضعیت تهدید نظامی در اروپا روبرو هستیم که در ۳۰  سال گذشته وجود نداشته است .ما آن را از طریق حمله روسیه به اوکراین می‌بینیم. تقریباً هر روز از کرملین تهدیدهایی می‌شنویم. این تهدید‌ها اخیراً علیه دوستانمان در بالتیک است.»