اسماعیلی: تلاش دولت سیزدهم برای تغییرات فرهنگی در تراز منویات رهبری است

  4021029094

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این بوده که تغییرات فرهنگی کشور در تراز منویات مقام معظم رهبری شکل گیرد و با وجود همه مشکلات با ورود به عرصه جشنواره‌ها و در زمینه‌های زیادی از جمله ساخت فیلم، کارهای فاخر و ارزشمندی را به انجام رسانده‌ایم.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر یک روزه خود به استان قزوین روز جمعه ۲۹ دی در دیدار با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت تمام تلاشمان بر این بوده تا تغییرات فرهنگی کشور در تراز منویات مقام معظم رهبری شکل بگیرد و با وجود همه مشکلات با ورود به عرصه جشنواره‌ها و در زمینه‌های زیادی از جمله ساخت فیلم، کارهای فاخر و ارزشمندی را به انجام رسانده‌ایم.

وی بیان کرد: ساخت فیلم از زندگی شهدا، پرداختن به موضوعات مختلف در زمینه تئاتر، موسیقی و سرود و راه‌اندازی جشنواره سرود فجر از جمله کارهای انجام شده در این مدت بوده است. در سایر حوزه‌های فرهنگی کشور نیز اتفاقات خوبی رقم خورده و زیرساخت‌های مناسبی نیز بنیان گذاشته شده، به عنوان مثال در سالروز شهادت سردار دل‌ها، شاهد اجرای سمفونی حاج قاسم سلیمانی بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین، تصریح کرد: این دوسالانه به صورت منظم تاکنون برگزار شده و امروز نیز افتتاح هفتمین دوره آن در سرای سعدالسلطنه قزوین صورت گرفت. ویژگی مضمونی در هنر خوشنویسی کیفیت کارها را در این عرصه بالا برده و در بخش داوری جشنواره نیز سعی شده تا کار دقیق و سختگیرانه انجام شود.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور ۸۰ درصدی معلمان قرآنی در دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در این استان بودیم که امیدواریم این گونه فعالیت‌ها در آینده گسترش بیشتری بیابد.