وزارت میراث‌فرهنگی خواستار لغو انتقال منشور کوروش به سرزمین‌های اشغالی شد

  4021026061

اداره‌کل موزه‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه ضمن اعلام نگرانی خواستار لغو انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هادی میرزائی مدیرکل موزه‌ها در نامه‌ های جداگانه به امیرحسین غریب‌نژاد معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی و اعلام کرد و و جلوگیری از این اقدام را خواستار شد.

در این نامه آمده است: طبق اخبار منتشره، موزه بریتانیا نسبت به انتقال منشور کوروش -که هم‌اکنون در آمریکا به نمایش درآمده است- به کتابخانه ملی رژیم اشغالگر قدس در بیت‌المقدس از ۴ اکتبر تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد. انتقال این اثر تاریخی که وجهه جهانی دارد به جهت مخاطراتی که می‌تواند به همراه داشته باشد، قطعاً به صلاح نخواهد بود.

اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی در این نامه با تاکید بر حق مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران بر منشور کوروش، ممنوعیت ارسال و اقدامات حقوقی را بر اساس کنوانسیون ۱۹۴۵ در خصوص حمایت از اموال فرهنگی در صورت بروز منازعات مسلحانه، خواستار شده است.