محمدعلی الحوثی: قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت، بازی سیاسی است/ آمریکا قانون‌شکن است  

  4021021045

عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن تأکید بر پاسخ به هر حمله احتمالی آمریکا به کشورش، قطعنامه شورای امنیت را در محکومیت حملات نیروهای یمنی به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، بازی سیاسی خواند.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در خصوص حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌هایی که در دریای سرخ به سمت «اسرائیل» در حال حرکت هستند، «بازی سیاسی» توصیف و تأیید کرد که عملیات نیروهای یمنی، در چارچوب دفاع مشروع و قانونی از خود قرار دارد.

محمد علی الحوثی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصمیمی که در شورای امنیت در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ اتخاذ شد، یک بازی سیاسی است و آمریکا ناقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

الحوثی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست فوراً تمام حملاتی را که مانع ادامه زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه می‌شود و حقوق، آزادی‌ها و صلح و امنیت منطقه را تضعیف می‌کند، متوقف کند.

این مقام ارشد یمینی از شورای امنیت سازمان ملل هم خواست دو میلیون و سیصد هزار نفر از ساکنان نوار غزه را که در محاصره رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفتار شده‌اند، نجات دهند.

وی تأکید کرد که نوار غزه به بزرگترین زندانی تبدیل شده است که مجازات‌های دسته جمعی در آن اعمال می‌شود.

محمدعلی الحوثی ضمن تأکید بر اینکه هرگونه حمله‌ای که آمریکا علیه نیروهای مسلح یمن انجام دهد، با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد، افزود: عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در چارچوب دفاع مشروع از خود قرار دارد نیروهای یمنی با هر اقدامی که آنها با آن مواجه شوند، واکنش نشان خواهند داد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن جامعه جهانی مسؤولیت دفاع و پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی را که تحت حمایت آمریکا و انگلیس مرتکب قتل‌عام می‌شود، به عهده دارد و این دو کشور همراه با اسرائیل، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.