توضیح خزعلی درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان و عدم صدور گواهینامه

  4021020045 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان و عدم صدور گواهینامه برای افراد متقاضی، گفت: صدور گواهینامه برای بانوان مربوط به مجلس است و باید از مسیر لایحه یا طرح پیگیری شود.

انسیه خزعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این پرسش که مسئله بیمه موتورسواران امروز در هیات دولت مطرح شد؛ برای بیمه بانوان موتورسوار چه کردید، اظهار داشت: مراجعاتی از بانوان موتورسوار یا پیک موتوری داشتیم که با توجه به اینکه از نظر قانونی نیاز به مجوز و گواهینامه دارند، این درخواست‌ها نمی‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا صدور گواهینامه موتور برای بانوان انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این مسئله یک امر قانونی و مصوب مجلس است؛ بنابراین باید از مسیر لایحه یا طرح انجام پذیرد و امکان آن را با توجه به درخواست‌های رسیده پیگیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور درباره اینکه گفته شده موتورهای خاص بانوان ساخته می‌شود و اینکه آیا امکان قانونی شدن آن را فراهم خواهد شد، اظهار داشت: طرح‌هایی برای موتورهای بانوان که طراحی‌های مشابه ماشین است، ارائه شده؛ این طرح‌ها به گونه‌ای است که حریم بانوان را محفوظ می‌دارد و امنیت آنها را تامین می‌کند اما هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.