طرح جدید شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار

  4021019098 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی شهرداری تهران از طراحی جدید ساماندهی کودکان کار خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح جدید شاهد اقدام جدی در زمینه ساماندهی کودکان کار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی شامگاه سه شنبه پس از پایان جلسه قرارگاه اجتماعی به خبرنگاران افزود: جلسه امروز قرارگاه اجتماعی بصورت تخصصی به موضوع کودکان کار اختصاص داشت.

وی افزود: مجموعه شهرداری تهران و قرارگاه اجتماعی در تعامل با کارشناسان، فعالان اجتماعی و سمن‌های مرتبط با موضوع در تلاش است تا با طراحی یک مدل مناسب، موضوع ساماندهی کودکان کار را در هم‌افزایی با تمام دستگاه‌ها در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت همراهی مردم و فعالان اجتماعی در کنترل آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: مدیریت ششم پایتخت معتقد به اداره شهر با مشارکت شهروندان است. تجربه «من شهردارم» با همراهی میلیونی همشهریان نشان داد اجرای هیچ طرحی بدون همراهی عمومی عملیاتی نیست.

محمدخانی با یادآوری پیچیدگی موضوع ساماندهی کودکان کار نسبت به دیگر آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: موضوعاتی از قبیل کودکان اتباع، مشکلات اقتصادی، لزوم بازپروری و حمایت از خانواده‌ها، آموزش و تربیت کودکان و مسائلی از این دست از پیچیدگی‌های مسأله است که باید برای آن طراحی و تدبیر شود.

وی با یادآوری مصوبات گذشته قرارگاه که به معتادان متجاهر اختصاص داشت، بیان کرد: در جلسات گذشته با تقسیم کار صورت‌گرفته، موضوع ساماندهی عملیاتی و اجرایی شد و ظرف روزهای گذشته هزاران معتاد متجاهر در موقعیت خیابان جمع‌آوری و پس از غربالگری برای گذران دوره بازپروری راهی مراکز ماده ۱۶ شدند.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به شروعِ کار قریب‌الوقوع فاز دوم مرکز یاورشهر ۹، اضافه کرد: با افتتاح این طرح در قالب پویش امیدوافتخار، حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ ظرفیت جدید به دیگر ظرفیت‌های پذیرش معتادان متجاهر اضافه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن مدل ساماندهی، در همکاری با دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح در همراهی فعالان اجتماعی بتوان اتفاقات مناسبی را در حوزه ساماندهی کودکان کار در کلانشهر تهران رقم زد.

به گزارش ایرنا، ششمین جلسه قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران با موضوع هم‌اندیشی پیرامون طراحی مدل ساماندهی کودکان کار، باحضور شهردار تهران، معاون امور فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.