۱۰۰ تارنمای مجرمانه با همکاری های دستگاه های اطلاعاتی مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند

  4021016076

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: ۱۰۰ تارنما با هویت معلوم شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور این افراد مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گزارش فارس، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا امشب شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: همزمان با حادثه تروریستی روز چهارشنبه متاسفانه شاهد انتشار محتواهایی در سطح فضای مجازی کشور بودیم که حرمت شکنی، تمسخر و شایعه‌سازی بود که تماماً از مصادیق تشویش اذهان عمومی و جریحه دار کردن احساسات عمومی هست که قانون گذار آن را جرم انگاری کرده است.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: با پیگیری های همکاران ۵۰۰ تارنمای مجرمانه در این حوزه شناسایی شدند و مورد پایش فنی و سایبری قرار گرفتند و در نهایت  ۱۰۰ تارنما با هویت معلوم شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور این افراد مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تا زمانی که آخرین محتویات این قضیه از این تارنماها پاک نشود این اتفاق در تمامی کشور ادامه خواهد داشت و با این افراد به شدت برخورد می شود.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: بعضی از این تارنماها نیاز به توجیه و راهنمایی داشتند جرا که ناآگاهانه و بدون هیچ سندی خبر را منتشر کرده بودند و با همه این‌ افراد برخورد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: انتشار هرگونه محتوایی که باعث تشویش اذهان عمومی و جریحه دار شدن احساسات عمومی بشود جرم است از تمامی هم وطنان خواهش میکنم اگر محتوایی در این خصوص منتشر کرده‌اند قبل از رجوع پلیس و سایر سازمان‌های اطلاعاتی به آنها خودشان آن اطلاعات را حذف کنند.