روایتی تازه از سرگذشت اروپا در هزاره دوم میلادی

  4021016071

 کتاب «سرگذشت اروپا» روایتی تازه از وقایع هزاره اخیر است که در سه مقطع آندلس، قرون وسطی و نهایتا دوران مدرنیته به نقل روایت‌های تاریخی می‌پردازد. 

«سرگذشت اروپا؛ روایتی تازه از رویدادهای هزاره دوم میلادی در اروپا» با تلخیص و گردآوری ابراهیم عسکری‌زاده منتشر شد.

به گزارش الف کتاب، به نقل از ایسنا، این کتاب که برگرفته از کتاب «اسلام و سکولاریسم» نوشته محمدحسین زورق است، در ۲۳۹ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۹ هزار ضتومان در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

در سخن ابراهیم عسکری‌زاده آمده است: در سفرهای متعددی که به عنوان عضو اتحادیه جهانی مخابرات به‌ ژنو سوییس می‌رفتم، هربار بیش از گذشته این سوال در ذهنم نقش می‌بست که اروپا چگونه تبدیل به مهد تمدن و زیبایی و فناوری شده است و حال آنکه ما در خاورمیانه درگیر مشکلات و تنازعاتی هستیم که غالبا توسط غرب برنامه‌ریزی شده است. این سؤال را که دلیل تاریخی منازعه و تقابل غرب با دنیای اسلام چیست در کتاب‌های مختلف دنبال کردم تا جواب قانع‌کننده سؤال‌های خود را در کتاب «دو حرکت در تاریخ» اثر محمدحسین زورق یافتم. این کتاب که در ویرایش جدید خود با نام «اسلام و سکولاریسم از آغاز تا امروز» توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ شده است، همچون یک رمان جذاب اما واقعی که با قلمی شیوا و استوار نوشته شده، خواننده را به عمق تاریخ می‌برد و پاسخ بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات و نقاط تاریک تاریخ را با منابع فراوان و مستند و استدلال قوی می‌دهد.

 کتاب سرگذشت اروپا خلاصه‌ای از آن کتاب ارزشمند است که سعی کرده‌ام با کمترین تغییر در جملات، وقایع تاریخی را کنار هم قرار بدهم تا سیر روند تاریخی کتاب حفظ شود.

 کتاب «سرگذشت اروپا» روایتی تازه از وقایع هزاره اخیر است که در سه مقطع آندلس، قرون وسطی و نهایتا دوران مدرنیته به نقل روایت‌های تاریخی می‌پردازد. 

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب با نگاهی نو، به جریان‌شناسی هزاره دوم اروپا می‌پردازد. جریانی رازآلود که با فتح شبه جزیره ایبری توسط مسلمانان وارد اروپا شد و با سیاست کین‌آفرینی به جنگ‌های صلیبی و قرون وسطی رسید و سپس با هدایت انقلاب‌های بزرگ سکولار در غرب، بهشت لذت مادی و دین‌زدایی را رقم زد.