۶۶۰۰ واحد مسکن در اردبیل افتتاح شد

  4021009010

آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل صبح شنبه در این مراسم، اظهار کرد: این واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۹۰ هزار و ۸۶۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۲ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال آماده افتتاح شده است.

محبوب حیدری تصریح کرد: پروژه ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ اردبیل که به نام شهید پیران مزین شده به مساحت ۱۲ هزار و ۲۳۷ متر مربع با زیربنای ۲۵ هزار و ۳۸۴ متر مربع با سازه اسکلت و بتنی احداث شده است.

وی گفت: این پروژه در پنج طبقه با همکف و سیستم گرمایشی پکیج و رادیاتور، آسانسور و انشعابات آب، برق و گاز با زیربنای مفید ۹۰ متر مربع در ۲۱ بلوک ۱۰ واحدی احداث و آماده بهره‌برداری است.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل افزود: این پروژه با تأمین تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تکمیل شده که برای هر واحد سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده و چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه ۱۵۰ واحدی شهید پاریاب در خیابان داروپخش اردبیل به مساحت ۶ هزار و ۹۵ متر مربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۱۶۲ متر مربع سازه اسکلت بتنی و پنج طبقه با همکف احداث شده است.

وی اضافه کرد: در این پروژه نیز سیستم گرمایشی پکیج و رادیاتور به‌کارگیری شده و ۱۵ بلوک که هر بلوک ۱۰ واحد با زیربنای مفید ۹۰ متر مربع ساخته شده تا با آورده چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی متقاضیان و تسهیلات پرداختی سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی بانک‌های استان اردبیل تحویل مردم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: همزمان با سفر مقام عالی وزارت ۱۳۰ واحد مسکن خودمالکی در قالب نهضت ملی مسکن با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع و ۲۶۲ واحد مسکونی خودمالکی در محدوده بافت‌های فرسوده با زیربنای ۳۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع در استان اردبیل افتتاح شد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل به افتتاح‌های مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن در جای جای استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پنج هزار و ۸۴۸ واحد مسکن روستایی در استان با زیربنای ۹۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع تحویل متقاضیان روستایی می‌شود