ویلای خون آلود زلینسکی در مصر !

گروه جهان الف،   4021007082 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«به تازگی خبر کشف جسد "محمد العلاوی"، روزنامه نگار مصری که اقدام به افشاگری علیه ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین درباره خرید یک ویلای لوکس در مناطق ساحلی مجاور با دریای سرخ(در مصر) کرده بود، منتشر شده است. خبری که گمانه زنی های مختلفی را در مورد دست داشتن مستقیم نیروهای اوکراینی در این رویداد به همراه داشته است.»

به گزارش الف؛ در اوایل شهریور ماه سال جاری بود که یک روزنامه نگار تحقیقی در مصر با نام "محمد العلاوی"، در افشاگری گفت که "ولادیمیر زیلنسکی" رئیس جمهور اوکراین، اقدام به خرید یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری در مصر کرده است. بنا بر آنچه العلاوی گفته بود، ویلای مذکور در مناطق ساحلی و گرانقیمت مجاور با دریای سرخ واقع شده است. 

نام محل مذکور، استراحتگاه "الجونه" است که البته محمد العلاوی به این مسله اشاره کرده که رئیس جمهور اوکراین ویلای خود را به نام، و از طریق مادرِ همسرش خریداری کرده است(وی اسناد مختلفی را در این رابطه منتشر کرده بود). بر اساس آنچه العلاوی گفته بود، این ویلا در تاریخ 16 می سال 2023 میلادی خریداری شده است. بلافاصله پس از افشاگری العلاوی علیه ولادیمیر زیلِنسکی، سیلی از تهدیدات علیه او روانه شد. موضوعی که خودِ محمد العلاوی نیز به آن اشاره داشت. 

با این حال، نکته قابل تامل این است که به تازگی خبری دال بر این مساله منتشر شده که جسد العلاوی در شرایطی که آثار ضرب و شتم را بر بدن داشته، در شهر "غردقه" مصر کشف شده است. در این راستا، برادر محمد العلاوی در گفتگو با رسانه ها گفته است که پلیس مصر بر  این باور است که قتل برادرش، توسط نیروهای اوکراینی و به دلیل افشاگری وی علیه ولادیمیر زیلِنسکی رئیس جمهور اوکراین انجام گرفته است. 

همان زمانِ افشاگری اولیه محمد العلاوی علیه ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اقدام وی در خرید یک ویلای لوکس در جوار سواحل دریای سرخ، بسیاری از ناظران و تحلیلگران به این مساله اشاره کردند که این رویداد، می تواند نمودی عینی از سواستفاده مقام های ارشد اوکراین از کمک های مالی اعطایی کشورهای غربی و به طور خاص دولت آمریکا به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه باشد. 

 پیشتر نیز شماری از مقام های نظامی و سیاسی اوکراین به دلیل سواستفاده از منابع مالی مذکور، با برخوردهای قضایی رو به رو شده بودند. با این حال، افشای سواستفاده مالی زیلنسکی از این منابع مالی، رویدادی قابل توجه است. اساسا به همین دلیل هم برخی منتقدان رئیس جمهور اوکراین بر این باورند که نیروهای اوکراینی دست به کار شده اند و سعی کرده اند با قتل محمد العلاوی، صورت مساله فساد رئیس جمهور اوکراین را به کل پاک کنند. 

 ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ابتدای جنگ کشورش با روسیه، مدام سعی داشته و دارد تا از خود تصویر یک قهرمان را نزد افکار عمومی اوکراین و همچنین جهان بسازد. سخنرانی های احساسی وی در کشورهای دیگر، بارها و بارها از سوی رسانه های جریان اصلی غربی پوشش داده شده و سیلی از تمجید و تحسین‌ها را از او برانگیخته است. 

با این حال، سواستفاده های احتمالی وی از کمک های مالی اختصاص داده شده از سوی کشورهای غربی به اوکراین جهت جنگ با روسیه، تا حد زیادی این تصویرِ برساحته را مخدوش کرده و البته که می تواند ضربه ای مهلک را نیز به موضع و موقعیت اوکراین در بحوحه جنگ با روسیه وارد کند. 

طرح اسناد مختلف مبنی بر خرید یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری توسط ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کشور مصر و در عین حال انتشار مطالب جدید در مورد خرید احتمالی خانه از سوی زیلنسکی در آمریکا در مدت اخیر، همه و همه سوال های مختلفی را دال بر این مساله ایجاد کرده‌اند که به راستی هدف رئیس جمهور اوکراین از دست زدن به این قبیل اقدامات چیست و اساسا به چه دلیل افشاگری‌ها علیه وی در رابطه با مسائلی از این دست تا این حد افزایش یافته اند؟ 

جالب است که اخیرا برخی منابع از اراده زیلنسکی جهت کسب تابعیت ایالات متحده آمریکا خبر داده اند! مسائلی که همه و همه در کنار یکدیگر، می توانند تکه مهمی از یک پازل گسترده و بزرگتر را تکمیل کنند که تصویر نهایی ساخته شده در این پازل، چیزی جز شکست نهایی برای اوکراین در جنگ با روسیه نیست. البته که دخالت احتمالی نیروهای اوکراینی در قتل محمد العلاوی نیز به معنای نقض حاکمیت ملی کشور مصر است که این مساله هم می تواند چالش های جدی را برای اوکراینی ها در ادامه راه ایجاد کند.