شهروندان غربی با شناسنامه ایرانی در تهران؟!

گروه تعاملی الف،   4021007014 ۱۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نوع متداولی از شهروندان ایرانی در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که تحت تأثیر اندیشه‌های غربگرایی در سریال‌های تلویزیون و مطبوعات و دانشگاه‌های ایران قرار دارند و یا تماشاچی شبکه‌های ماهواره‌‌ای هستند و به ریش مسئولینی می‌خندند که خیال می‌کنند اگر چیزی را ممنوع کنند آن چیز هم واقعاً ممنوع می‌شود!

گروه تعاملی الف - عیسی مسلمان:

شهروند غربی کیست؟

الف) جواب‌های فوری

۱_ کسی که رسماً تابعیت یک کشور غربی را دارد

۲_ کسی که به صورت داوطلبانه خودش را ملزم به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌داند.

۳_ کسی که در جامعه‌ای زندگی می‌کند که خواسته و ناخواسته، به ناچار ملزم به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی است.

ب) جوابی بُهت انگیز، پس از کمی تأمل؛

«بسیاری از شهروندان ایرانی نیز مانند بسیاری شهروندان اغلب کشورهای غیر غربی، شهروندان غربی هستند!»

زیرا:

۱_ نوع متداولی از شهروندان ایرانی در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که تحت تأثیر اندیشه‌های غربگرایی در سریال‌های تلویزیون و مطبوعات و دانشگاه‌های ایران قرار دارند و یا تماشاچی شبکه‌های ماهواره‌‌ای هستند و به ریش مسئولینی می‌خندند که خیال می‌کنند اگر چیزی را ممنوع کنند، آن چیز هم واقعاً ممنوع می‌شود!

البته این شهروندان محترم، غالباً معتاد به اینستاگرام و تلگرام و چنین رسانه‌هایی که ظاهراً فیلتر شده‌اند نیز هستند و در چنین شرایطی است که واقعاً در فضای مجازی، ناچار به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌شوند.

۲_ بخش قابل توجّهی از همان افرادی که شاید در ابتدای امر، تمکین به ارزش‌های غربی را جبر زمانه و شرایط می‌دانستند، اکنون دیگر به صورت داوطلبانه خودشان را ملزم و متعهد به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌دانند.

۳_ متأسفانه بخشی از کارآمدترین شهروندان ایرانی که دیگر اعتقاد خاصی به کارآیی ایرانی ماندن ندارند، رسماً تابعیت یک کشور غربی را درخواست کرده و با افتخار و دو دستی بالای سر خود و خانواده‌شان نگاه می‌دارند تا علاوه بر بالانشینی ارزش‌های غربی، آویزان بودن شهروندان غیر غربی از ارزش‌های غربی را نیز آشکارتر از همیشه در پیش چشم جهانیان قرار دهند و غربی و غیر غربی، به ارزش‌های غربی افتخار کنند.

و صد البته غربی‌ها به مالکیت آن ارزش‌ها افتخار می‌کنند و غیر غربی‌ها به آویزان بودن از آن ارزش‌ها افتخار می‌کنند !