فرصت بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث تا ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ تمدید شد    

  4020930021

رئیس صندوق تأمین پرداخت خسارات بدنی خراسان شمالی، گفت: افرادی که مشمول جریمه بیمه شخص ثالث هستند می توانند تا ۱۲ دی از بخشودگی آن استقاده کنند.

احمد کامران‌فر در گفت‌وگو با تسنیم در بجنورد اظهار داشت: جریمه تاخیر در بیمه شخص ثالث به مناسبت هفته بیمه از 12 آذر تا 13 دی ماه مورد بخشش قرار گرفته و همه افرادی که بیمه شخص ثالث ندارند می‌توانند در این تاریخ بدون جریمه وسیله نقلیه خود را بیمه کنند

وی افزود: این صندوق برای تامین خسارت زیان دیدگان حوادث رانندگی که از سال 1347 تاسیس شده و در سال 1395 قانون این صندوق تغییراتی کرده است. بر اساس این قانون سقف تعهدات این صندوق برداشته شده و صندوق بدون سقف می‌تواند دیه زیان دیدگان رانندگان را پرداخت کند.

رییس صندوق تأمین پرداخت خسارات بدنی خراسان شمالی، گفت: بر اساس قانون بیمه شخص ثالث خسارت زیان دیدگانی که در تصادف با افراد فاقد بیمه نامه باشند، پرداخت می‌شود و سپس خسارت در قالب یک وام از مقصران حادثه دریافت می‌شود. در صورت متواری شدن خاطی نیز این صندوق وظیفه پرداخت هزینه زیان دیدگان را بر عهده دارد.

وی افزود: این صندوق مختص زبان‌های بدنی است. زیان‌های که شرکت‌های بیمه توانایی اجرای آن را ندارد و از سقف بالاتر باشد٬ صندوق تامین خسارات بدنی آن را پرداخت می‌کند. هم‌چنین در صورتی که یک خودرو بیشتر از 4 فوتی داشته باشد و بیمه فقط 4 فوتی را مورد پرداخت دیه قرار دهد، بقیه آن از سوی صندوق پرداخت می‌شود.

کامران‌فر ادامه داد: در صورت زیان دیدن بیماران زن از قصور پزشکی، صندوق تامین خسارات بدنی تفاوت دیه زن و مرد را پرداخت خواهد کرد. بنابراین وظایف این صندوق فقط مختص تصادفات نیست و مردم باید در زمینه این صندوق اطلاعات خود را کامل کنند و خدایی نکرده در هنگام بروز حوادث به ما مراجعه نمایند.