نظر علی مطهری درباره مقابله با بی‌حجابی/ روایت نوبخت از فعالیت روحانی در انتخابات

  4020927057 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر علی مطهری درباره مقابله با بی‌حجابی/ روایت نوبخت از فعالیت روحانی در انتخابات

اختلال در سامانه بنزین

به‌ گزارش ایسنا، طبق اعلام، ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت کشور صبح امروز از مدار خارج شدند که با بسیج تیم‌های عملیاتی، تاکنون تعدادی از جایگاه‌ها وارد مدار شده‌اند و افراد می‌توانند بنزین آزاد را به‌صورت آفلاین دریافت کنند.

آنطور که اسدالله قلی‌زاده - رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در ساعات اولیه به ایسنا خبر داد،  ۳۵ درصد جایگاه‌ها در کل کشور بدون مشکل در حال فعالیت هستند  و جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده‌اند نیز به تدریج به‌صورت دستی فعال می‌شوند و هیچ افزایش قیمتی در دستور کار نیست و مردم به شایعات بی اساس در این باره توجه نکنند.

به گفته وی، هیچ‌گونه کمبودی در حوزه بنزین و گازوئیل وجود ندارد و اختلال ایجاد شده در ساعات آینده برطرف خواهد شد و در حال حاضر بنزین به صورت آفلاین و با قیمت آزاد عرضه می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در پی این مشکل اعلام کرد که "اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

طبق این اطلاعیه سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از حل مشکل قابل استفاده خواهد بود".

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: "در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکوهای سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکوها تا پایان امروز برطرف می شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روزهای آینده برطرف می گردد".

حمله سایبری، علت اختلال در سامانه بنزین

وزیر نفت علت بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت را حمله سایبری اعلام کرد و گفت: دشمنان خواستند با این توطئه مردم را دچار زحمت کنند، اما بلافاصله با قطع سامانه، فعال شدن دستی جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز شد.

آغاز عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه‌ها

معاون وزیر نفت اعلام کرد :

تا این لحظه ۱۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت از مجموع ۴۳۰۰ جایگاه، به‌مدار بهره برداری وارد شده‌اند و تا ۲ ساعت آینده تمامی جایگاه‌ها به صورت آفلاین وارد مدار خواهند شد.

 عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه‌ها آغاز شده و مردم با کارت‌های سوخت خود در این جایگاه‌ها در حال دریافت بنزین ۱۵۰۰ تومانی هستند.

بازگشت سامانه هوشمند سوخت به مدار در دستور کار قرار گرفته و با توجه به ضرورت دقت نظر در این زمینه، ممکن است به تدریج و طی چند روز، سامانه هوشمند به وضعیت سابق بازگردد.

واکنش یک نماینده به اختلال در سامانه بنزین

مالک شریعتی، نمیانده تهران و عضو کمیسیون انرژی در واکنش به اختلال در سامانه بنزین در توییتی نوشت: « خباثت دشمن که قطعی است و ان شاءالله بزودی با کار جهادی فرزندان ایران، مشکل پمپ بنزین ها حل می شود. اما دو سال قبل که شبیه این دشمنی اتفاق افتاد، کمیسیون انرژی با حضور مدیران ذیربط جلسه گذاشت و اقداماتی را برای ممانعت از تکرار، جمع بندی کرد. بررسی و برخورد با خاطیان دنبال خواهد شد.»

***

نظر علی مطهری درباره مقابله با بی‌حجابی

علی مطهری، نمیانده سابق مجلس درباره مقابله با بی‌حجابی به سازندگی گفت: «نمی‌شود موضوع حجاب بدون نظارت باشد. چون تجربه نشان داده عده‌ای هستند که پرده‌دری می‌کنند. ابتدا که این شعارها مطرح شد، اینها مثلاً می‌گفتند، حجاب اجباری است و روسری سخت است. خب! نظام هم تقریباً با آنها راه آمد؛ خیلی به آنها کاری نداشت که حالا یک شخصی در خیابان روسری دارد یا ندارد.

ولی یک عده‌ای این‌طور نیستند که به همین راضی باشند؛ روسری را که برمی‌دارد، بعد می‌بینید که ساق پا هم بیرون است و گاهی دیده شده اصلاً قسمت شکم طرف بیرون است! خب نظام همین جوری سکوت نمی‌کند و نمی‌گوید هیچ اجباری در کار نیست و هر طور دوست دارید، بیرون بیایید! اقدام می‌کند.

به نظرم خانم‌ها باید با سیاست عمل می‌کردند. حالا من طرفدار این نیستم که روسری نباشد ولی می‌گویم این خانم‌هایی که می‌گویند ما از روسری ناراضی هستیم و اجباری نباشد، اگر در همین حد توقف می‌کردند و پوشیده بودن بقیه‌ بدن را رعایت می‌کردند، آن وقت مشكل زیادی با نظام نداشتند. ..

 الان وضع خوبی نیست. اینکه یک خانمی یک ساپورت می‌پوشد كه بدن معلوم است و یک بلوز هم تا کمر پوشیده! این حجاب نیست. اگر دعوا سر روسری بود که نظام تقریباً رها کرد، یعنی کاری به این نداشت که حالا در خیابان کسی روسری دارد یا ندارد.

حالا آن مربوط به ادارات و دانشگاه‌ها و مانند اینهاست که باید رعایت شود، آن لباس فرم است و باید باشد. ولی نظام واقعاً خیابان را رها کرده بود و کاری نداشت اما خب یک عده‌‌ای می‌خواهند همین‌طور جلو بروند؛ یعنی می‌گویند این هیچی حالا می‌خواهیم رکابی هم بپوشیم و می‌خواهیم مثلاً دامن بالای زانو هم بپوشیم و می‌خواهیم آزاد باشیم.

نظام اسلامی نمی‌تواند این اجازه را بدهد. بنابراین به نظر من اگر رفتار خانم‌ها بعد از آن قضایا حساب ‌شده بود، اتفاقاً می‌توانستند از نظر خودشان یک پیروزی به دست بیاورند که بگویند ما راجع به روسری پیروز شدیم؛ هرچند من می‌گویم بالاخره آن حجاب شرعی باید رعایت شود، گرچه در خیابان نباید سخت‌گیری شود.»

***

روایت نوبخت از فعالیت روحانی در انتخابات خبرگان

محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه درباره فعالیت روحانی در انتخابات به فارس گفت: «اینکه ایشان آیا در مجلس خبرگان شرکت بکنند یا نکنند، افرادی که در بیرون هستند که ممکن است بر اساس ذهنیت‌هایی که دارند داوری‌هایی بکنند منتها خب ایشان خودشان معتقد هستند بالاخره یک شخصیت درون این نظام هستند و هر جایی که وجودشان مؤثر برای خدمت است باید حضور داشته باشند؛ الان هم احساس کردند که با توجه به سوابق قبلی خدمتی‌شان می‌توانند در مجلس خبرگان حضور پیدا بکنند و به همین جهت خیلی توجهی به اینکه ممکن است عده‌ای مثبت یا منفی بگویند ندارند.

نوع گرایششان این است که نظام در این مرحله نباید تنها باشد و ایشان باید در این عرصه حضور پیدا بکنند. آن جلسه‌ای هم که حضرتعالی اشاره فرمودید خود من هم حضور داشتم به عنوان یک عضو از دولت سابق و ایشان استدلال کرد که چرا من خودم را الان برای این کار مطرح کردم. خودشان می‌گفتند که قطعاً باید خودم را مطرح بکنم و بیایم و همان کار قبلی خودم را حداقل اگر در حوزه سیاسی نیست در حوزه مجلس خبرگان ادامه بدهم.

چند دوره بودند به همین جهت ثبت نام کردند در آنجا هم عمده محور بحث همین بود. لیستی هم که ایشان گفتند لیست خبرگان است. خوب ایشان الان از تهران آمدند و تهران هم اگر اشتباه نکنم حدود 16 نفر است و ایشان هم در تلاش هستند که 16نفر را آماده کنند و یک لیستی بدهند.

[در پاسخ به این پرسش که رایزنی با افراد  را شروع کرده اند]بی‌اطلاع هستم و اصلاً الان من هنوز نمی‌دانم که در تهران چه کسانی برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند البته یکی دو تا از افراد معمم و روحانیون با سابقه مانند حضرت آیت الله امامی کاشانی و بعضی از این عزیزان آمدند. در این حد مطلع هستم.

لیست مجلس را که حزب اعتدال و توسعه باید بدهد، اینکه با ایشان مشورتی بشود و نظری بدهند درست است ولی این که ایشان الان به دنبال این باشد که یک لیست برای مجلس بدهد اصلاً اینگونه نیست، حداقل آنطور که من مطلع هستم، کما اینکه بحث لیست‌های خودمان را من می‌دانم که ما روی چه کسانی داریم فکر می‌کنیم و اصلاً ایشان شاید در ذهنش افراد مد نظر ما نباشد. اینکه مثلاً یک لیستی هم برای مجلس در کنار لیست خبرگان باشد در این حد است و این را از من به عنوان مطلع بدانید که ایشان دنبال این نیست که یک لیستی برای مجلس ارائه بکند.»

***

واکنش میرسلیم به ادعای خالص‌سازی

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در گفت‌گو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی‌اش از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنم که انتخابات پیش رو انتخابات خیلی پرشور و موفقی خواهد بود و مشارکت قطعاً بیشتر از ۶۰ درصد خواهد بود؛ این پیش بینی بر این اساس است که مردم ایران مردمی بیدار هستند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه «آیا شاهد تنوع گرایشات سیاسی در انتخابات خواهیم بود؟»، عنوان کرد: حتماً که شاهد این تنوع خواهیم بود؛ در بین اصولگرایان اختلاف و تنوع سلیقه‌هایی وجود دارد. من با اصلاح طلبان کاری ندارم چراکه بخت اینکه آنها بخواهند رای بیاورند نسبتاً ضعیف است؛ گرچه ممکن است تعداد کمی از آنها در مجلس بعد حضور داشته باشند؛ البته همین الان نیز تعداد کمی از آنها در مجلس هستند که این تعداد به ۱۰ درصد نمایندگان مجلس هم نمی‌رسد.

میرسلیم درباره طرح ادعاهایی مبنی بر فعال شدن یک جریان خالص ساز در کشور و حذف جریانات رقیب توسط این جریان، با تاکید بر اینکه این موضوع یک ادعاست و اصلاً چیزی به عنوان خالص سازی وجود ندارد، گفت: باید کار طبق روال درستی انجام شود و شورای نگهبان باید وظایف خود را در احراز صلاحیت‌ها به درستی انجام دهد؛ احراز صلاحیت‌ها نیز به شایستگی‌های فردی و اعتقادی و همچنین قبول مبانی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد؛ شورای نگهبان باید به این مسائل رسیدگی کند تا کار را به درستی انجام دهد؛ در غیر این صورت یک مجلس متشتتی خواهیم داشت که در هیچ کاری اعم از قانون‌گذاری، نظارت و انتخاب وزرا نمی‌تواند موفق عمل کند.

***

نامزدهای مجلس مراقب کمک های مالی باشند

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در نشست دوره‌ای دبیران و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اظهار داشت: قانون شفافیت منابع مالی فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. این قانون در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ و چند روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به تصویب رسید و فرصت اجرا پیدا نکرد؛ لذا انتخابات مجلس دوازدهم، اولین انتخاباتی خواهد بود که این قانون در آن اجرایی خواهد شد.

وی سپس درباره جزئیات این قانون انتخاباتی اظهار داشت: این قانون موضوعات مختلفی را پیش‌بینی کرده و در ثبت‌نام اخیر نمایندگان هم مبنای عمل بود. به طور مثال داوطلبان باید شماره‌حسابی به‌عنوان حساب انتخاباتی به سامانه اعلام می‌کردند؛ در واقع تمام هزینه‌کردهای انتخاباتی از طریق این حساب انجام خواهد شد. 

وی در خصوص کمک‌هایی هم که داوطلبان انتخابات مجلس می‌توانند از افراد مختلف دریافت کنند، بیان داشت: در این قانون آمده که از چه کسی می‌توان کمک دریافت کرد و از چه کسی نمی‌توان کمک دریافت کرد. از محکومان اقتصادی و شخصیت‌های حقوقی (هلدینگ، کارخانه، شرکت و...) نمی‌توان کمک دریافت کرد. تنها از اشخاص حقیقی می‌توان پول دریافت کرد که آن اشخاص هم باید حتماً ایرانی باشند.

سخنگوی شورای نگهبان این نکته را هم بیان کرد که دریافت کمک مالی از افراد نیز سقف دارد. یک فرد تنها می‌تواند ۲۰ درصد هزینه‌های یک کاندیداها را تأمین کند و نمی‌تواند تمامی هزینه‌های کاندیداها را تأمین کند.

طحان‌نظیف اعلام کرد که این قانون ضمانت‌های اجرایی هم پیش‌بینی کرده است. به طور مثال اگر داوطلبی این موارد را مراعات نکند و از اجرای قانون تخلف کند، قانون به‌جز مجازات، یک تا دو دوره محرومیت از داوطلبی در انتخابات را برای او پیش‌بینی کرده است. ضمن اینکه قانون برای افراد غیرداوطلب که مرتکب تخلف بشوند هم مجازات‌هایی در نظر گرفته است.

***

استعفای رئیس سازمان سنجش در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب

به گزارش ایسنا پس از اعلام خبر بازگشت به تحصیل ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به انتشار خبر بازگشت ۳۵ داوطلبان شبهه‌دار کنکور سراسری به دانشگاه‌ها با رای دیوان عدالت اداری استعفاء کرد. در متن استعفانامه پورعباس آمده است:

«حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفین کنکور سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل از آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به قانون استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

ولی نظریه عطف به ماسبق نشدن استفساریه در موارد مختومه، با برداشت‌های متفاوت روبرو شد و اعتقاد دیوان عدالت اداری به برگشت همه مشکوکین به تقلب است که قبلا در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مستقر در سازمان و شعبات بدوی و تجدیدنظر دیوان به طور قطعی محکوم شده‌اند، که در مصاحبه مطبوعاتی رئیس محترم دیوان بر این موضوع تاکید شد، هم اکنون تعداد زیادی دستور موقت مبنی بر برگشت به تحصیل این افراد صادر شده است. از آنجا که عمل به احکام دیوان لازم و ضروری است و از سوی دیگر سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد، تصمیم به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر جهت اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.»

***

برگزاری 52 همایش دولتی در 9ماهه امسال

فرهیختگان نوشت: «در روزهای گذشته خبر هزینه چهار میلیارد تومانی برگزاری یک همایش سازمان مالیاتی در شهر شیراز حسابی سر و صدا به پا کرده است.

در این خبر آمده بود که این رویداد در قالب یک همایش یک‌ونیم روزه برای حدود 70 نفر از مدیران مالیاتی کشور برگزار شده است. از اعداد و ارقام عجیب این همایش می‌توان به هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی برای تهیه سوغاتی صنایع‌دستی، صرف غذا در لاکچری‌ترین رستوران‌های شیراز، 33 میلیون هزینه برای خرید آجیل، 12 میلیون تومان برای خرید گل، 23 میلیون تومان برای اینترنت، دو میلیون برای اجاره میز پینگ‌پنگ و داور و سایر هزینه‌ها برای خرید لباس، ساک ورزشی، داور فوتبال و بازی دارت اشاره کرد.

در میان هزینه‌های عجیب‌و‌غریب این همایش می‌توان به هزینه 700 میلیون تومان تعویض صندلی‌ها در شأن مدیران دولتی اشاره کرد. همچنین طبق این خبر حدود 60 میلیون تومان به ازای هر نفر برای 1.5 روز شیرازگردی این 70 مدیر هزینه شده است. البته تمام اعداد و ارقام مطرح‌شده بدون در نظر گرفتن هزینه بلیت سفر بوده است...

بررسی‌ها تنها از اخبار برگزاری همایش‌های دستگاه‌های دولتی در سال جاری تا پایان آذر نشان می‌دهد در طی این مدت بالغ بر 52 همایش دولتی در کشور برگزار شده است.

برخی از این همایش‌ها عملا همچون همایش پرسروصدای اخیر در شیراز، دورهمی مدیران دستگاه‌های دولتی بوده است. مدیران مدارس سراسر کشور، همایش معاونان بهداشت و درمان، چهارمین همایش مدیران تراز بنیاد شهید، همایش مدیران مبارزه با پولشویی، ششمین همایش آموزشی مجریان انتخابات، نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه­‌های اجرایی، دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه، همایش شهرداران و دبیران ستادهای بازآفرینی شهری استان اصفهان، همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه، همایش کادر بهداشتی- درمانی حج ۱۴۰۲، مدیران سازمان‌های حراست وزارت جهاد کشاورزی در مشهد، همایش مدیران دولت مردمی، نخستین گردهمایی سراسری مدیران وزارت امور اقتصاد و موارد اینچنینی از این دورهمی‌ها هستند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۶۳۱۷۲۰:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
نه لازم است یقه خود را تا انتها ببندید و نه لازم است در صف اول خود را نشان دهید با فساد و مفسدان خودی و غیر خودی مبارزه کنید
ناشناس۳۳۲۶۴۱۳۲۳:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
جناب آقای مطهری فرزند شهید والامقام مطهری در مورد عفاف و حجاب مماشات زیادی صورت گرفت که وضع اینگونه گستاخانه شده است اگر از همان روز اول نیروی انتظامی جدی تر به وظایف قانونی و ذاتی خود عمل کرده بود شاهد این وضع نبودیم
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۲۶۵۰۵۰۷:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
قربان چرا خلاف واقع نظر می دهید؟! بارها و بارها از برخورد گشت ارشاد(نیروی انتظامی) خواندیم و شنیدیم و حتی بعضا هم دیدیم که نهایتا متاسفانه به فوت تألم انگیز خانم مهسا امینی هم منجر گردید. باور کنید نادیده گرفتن نکات و ظرافت های نحوه برخورد با پدیده بی حجابی یا بدحجابی بوده است که کار را به اینجا رسانده است. با یکسویه نگری ها و صرفا برخوردهای تحکم آمیز پلیسی و غیرپلیسی و برخورد فیزیکی نمی شود معضلات فرهنگی جامعه و از جمله نحوه و نوع پوشش افراد را اصلاح نمود بلکه همچنان نیاز به کار سترگ فرهنگی داشته و دارد و خواهد داشت ولاغیر.
ناشناس۳۳۲۶۶۰۰۰۹:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
پس از تصویب قانون عفاف و حجاب باید با مروجین فساد و بی بند وباری چندین برابر عناصر فریب خورده برخورد نمود
ناشناس۳۳۲۶۶۹۹۱۰:۱۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چکار باید می کردند که انجام نشده ؟ می خوای از ارتش برای نگه داشتن روسری بر سر زنان کمک بگیرند ؟ می خوای جنگ داخلی راه بیاندازی که حساب کار دست مردم بیاد ؟ دوست عزیز اگر وقت کردی یه نگاه به 50 کشور مسلمان جهان و وضعیت حجاب در اونها بکن !
ناشناس۳۳۲۶۷۹۳۱۱:۰۴:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مروجین فساد یعنی دختر بچه هایی که روسری نمی پوشند ؟ ببین در مملکت فساد بزرگتر از لچک سر زنان داریم یا نه !
ناشناس۳۳۲۷۰۵۹۱۴:۴۸:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مروج فساد از ریشه تا برگی است که رتبه 149 فساد اقتصادی جهانی را کسب کرده و نتیجه چند ده سال بی اعتنایی عملی به این فساد گسترده شده است .
ناشناس۳۳۲۷۱۰۸۱۵:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
کار خاصی لازم نیست قوانین اجرا کنند نه این از 20 سال قبل رها شدگی رخ بدهد و دوقطبی سازی و آشوب درست شود و بعد دنبال ایجاد قوانین جدید باشند که آن هم آیا اجرا کنند یا نه!
ناشناس۳۳۲۶۶۱۹۰۹:۴۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هرچه سریعتر باید قانون عفاف و حجاب مصوب شود تا هر دستگاه و نیرویی وظیف خود را بدرستی انجام دهد جمهوری اسلامی نیز نپذیرفته است که روسری خود را بردارید و بقیه بدن را بپوشانید آقای مطهری شما مگر می توانی فتوا بدهی.
ناشناس۳۳۲۶۵۲۴۰۷:۵۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
از نظر من اینکه افرادی اختلاس های بی شرمانه چای دبش و فولاد و ...را رقم بزنند به مراتب از اینکه دختر بچه ها چطور لباس بپوشند مهم تره چرا شما از مماشات با اختلاس گران نگران نیستی ؟ شما یه نگاه به دیگر کشور های مسلمان بکن ! کدام یک این سطح از فساد و این سطح از حساسیت روی پوشش و رفتار مردم دارند ؟
ناشناس۳۳۲۶۵۴۶۰۸:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
خداوند در قرآن اول به مردان می فرمایند چشم هایتان رو بپوشانید.
ناشناس۳۳۲۶۶۱۵۰۹:۳۹:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مولی علی ع هم می فرماید مردان باید غیرت داشته باشند و به اصطلاح نوامیسشان را در کوچه و بازار نمایش ندهند
ناشناس۳۳۲۶۶۷۱۱۰:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
دوست عزیز زنان تحصیل کرده و توانمند امروز هیچ شباهتی به زنان 1400 سال پبش ندارند . بنابراین زنان انسانهای مستقل و توانمندی هستند که خودشان می توانند سبک زندگی خود را انتخاب کنند
ناشناس۳۳۲۶۸۰۰۱۱:۰۷:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هیچ انسانی مالک انسان دیگر نیست یعنی چی که مردها نوامیس خود را کنترل کنند ؟ شما ها کی دست از تفکر مالکیت بر زنها دست بر می دارید ؟
ناشناس۳۳۲۶۸۴۸۱۱:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بحث مالکیت نیست. مگه شما سرپرست بچت هستی و نمیزاری با لباس کم تو سرما بره بیرون مالکش هستی؟
حسین۳۳۲۶۸۶۲۱۱:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هر کسی میدونه بحس اختلاس ربطی به بی ناموسی نداره با هر دوباید برخورد کرد
ناشناس۳۳۲۶۹۰۸۱۲:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
کی گفته مردها سرپرست زنها هستند ؟؟ مگه زنها کودک و نابالغ هستند که سرپرست لازم باشد ؟
ناشناس۳۳۲۶۹۶۵۱۳:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اولا اگه مردها سرپرست نیستن دیگه تامین خونه و لباس و خوراک و این ها هم بر عهده مرد نیست دوما حضرت علی (ع) مردها رو به خاطر وضعیت زنانشان سرزنش کرد شما می خواین بگین از حضرت بیشتر می فهمین؟
ناشناس۳۳۲۷۱۰۳۱۵:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
به خاطر همین هست که زنان الان با زنان حتی چند دهه قبل فرق دارند و می شود اوضاع فعلی خانواده
ناشناس۳۳۲۶۳۶۷۲۲:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
رژیم صهیونیستی اذعان کرد حمله هکری به سامانه سوخت کار اسرائیل بود ضربه ای که رژیم صهیونیستی از طوفان الاقصی خورد جبران ناپذیر است حالا میخواستن عقده شون را خالی بکنند.
ناشناس۳۳۲۶۵۲۷۰۸:۰۱:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
غره با خاک یکسان شده این همه کشته بر جای مانده اونوقت اسرائیل ضربه خورده ؟ حتما مردم فلسطین نوازش شده اند ؟!
ناشناس۳۳۲۶۶۸۶۱۰:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
یک نگاه به جهان بکن متوجه می شوی ضربه 7 اکتبر که عجیب تر بود و نه شهید کردن و خراب کردن خانه از روی استیصال
ناشناس۳۳۲۶۹۱۴۱۲:۴۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
یک نگاه به فلسطین بنداز می فهمی دیگر شرایط فلسطینی ها به قبل از 7 اکتبر بر نمی گرده. شرایط از این پس بسیار سخت تر خواهد بود .
ناشناس۳۳۲۶۹۸۲۱۳:۴۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مقاومت پیروز است اسرائیل نابود است.
ناشناس۳۳۲۶۹۹۹۱۴:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بعدش که محو شدن دیدنی هستید
ناشناس۳۳۲۶۳۷۰۲۲:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
با علی مطهری موافقم نظام در مورد بی حجابی نباید کوتاه بیاد.
ناشناس۳۳۲۶۴۱۴۲۳:۴۶:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در مورد بی حجابی هر آنچه قانون مصوب کشور و احکام شرع گفته است باید بدرستی اجرا شود
ناشناس۳۳۲۶۵۳۰۰۸:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مگه ما تنها کشور مسلمان جهان هستیم که سوزن شما گیر کرده روی حجاب زنها ؟
ناشناس۳۳۲۶۵۹۶۰۹:۲۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در زمان غیبت امام معصوم (ع) ملاک احکام شرعی، مراجع تقلید هستند که ده ها سال قرآن و هزاران روایت را زیر و رو کردند و ده ها علم دیگر مانند نحو، صرف، رجال، درایه، تاریخ، تفسیر، علوم حدیث، بلاغت، اصول و ... را مسلط هستند تا بتوانند فتوا بدهند. ملاک ما مراجع تقلید شیعه هستند که همگی اگر چه در رساله نگفته اند ولی در استفتائی که از آن ها شده الزام حجاب را بر حکومت واجب دانسته اند
ناشناس۳۳۲۶۵۴۷۰۸:۲۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
موافقم. مطابق شرع. حالا بفرمائید بگویید کجای شرع مقدس برای مجازات بی حجابی صحبت کرده؟
ناشناس۳۳۲۶۷۶۶۱۰:۵۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شرع گفته هر کسی حرامی را علنا مرتکب شد می‌توان برای او مجازات شلاق یا جریمه نقدی در نظر گرفت اما کمتر از مقدار حدود شرعی (حد شرعی یعنی جریمه‌ای که خود شرع مقدار آن را تعیین کرده مثلا برای زنا با فلان شرایط ۸۰ضربه شلاق و برای دزدی با فلان شرایط قطع ۴ انگشت و شبیه به این)
ناشناس۳۳۲۶۷۷۴۱۰:۵۴:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در اسلام دو نوع مجازات وجود دارد: یکی حد و دیگری تعزیر. حد یعنی مجازاتی که خود شرع اندازه اش را تعیین کرده مثلا برای شراب خواری 80 ضربه شلاق. تعزیر یعنی مجازات هایی که اندازه اش توسط شرع معین نشده و حاکم و قاضی باید اندازه اش را حکم بدهد مانند بد حجابی و بی حجابی
ناشناس۳۳۲۶۸۳۳۱۱:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در کجای قران گفته نماز چند رکعت هست روزه چند روز و چه مدت یک روز و....؟!!
ناشناس۳۳۲۶۸۹۶۱۲:۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
پیامبر نماز را با دقت و وسواس و بطور جماعت به مردم آموزش دادند و تا آخر عمر به این آموزش ادامه دادند ولی برای حجاب زنها چنین نبوده
ناشناس۳۳۲۷۰۰۰۱۴:۰۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
حرف از قرآن بود!!!
ناشناس۳۳۲۶۶۳۵۰۹:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شرع و قرآن گفته به زنان مومنه بگو بهتر است خود را بپوشانند ! کجای دین و شرع گفته مردم را به زور محجبه کنید ؟
ناشناس۳۳۲۶۸۳۱۱۱:۱۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مومن یعنی ایمان آورنده به خدا در ضمن نظرت در مورد قصاص یا ربا چی هست؟!!!
ناشناس۳۳۲۶۹۱۷۱۲:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
کسی که ایمان آورده بهش میگن مسلم. مومن کسی است که می خواهد مسلمان بهتری باشد
ناشناس۳۳۲۶۸۳۶۱۱:۲۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
انسان بهتر است در زمینه ای که تخصص ندارد اظهار نظر نکند تا دیگران را به گمراهی نیندازد. مراجع تقلید که متخصص دین هستند همگی فتوا به وجوب حجاب داده اند و در استفتائی که از ایشان شده الزام آن را بر حکومت واجب کرده اند
ناشناس۳۳۲۶۴۳۸۰۰:۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
وظیفه اجرایی ماموران قانون را کشکی کردن یا پوشش زننده به ورزشکاران می دهند یا در فیلم ها همین طور آن وقت می‌گویند چرا اینطوری شده
ناشناس۳۳۲۶۸۱۶۱۱:۱۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شما یه نگاه به پوشش دیگر زنهای مسلمان در مسابقات بکن ! خدا و قران و پیامبر ما یکی است فکر نمی کنید بسته ترین و سختگیرانه ترین برداشت شخصی از فقه شیعه را دارید به زور تحمیل می کنید ؟ یه نگاه هم به آمار ورزشکاران و نخبه های فرار کرده بکن !
ناشناس۳۳۲۶۳۷۳۲۲:۲۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ناخالصی باعث ایجاد مشکلات عدیده در کشور شده هر سیستم برای اینکه درست کار بکند نیاز به فیلتر و پالایش دارد.
ناشناس۳۳۲۶۴۰۴۲۳:۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
تجربه کشورهای غربی در آزادسازی پوشش، نشان می دهد خود زنان بیشترین ضربه را خوردند. طبق آمارهای خودشان با این کار هر سال به آمار تجاوز، طلاق، سقط جنین، زنان سرپرست خانوار اضافه شد و از ارزش زن کاسته شد زیرا کالایی شد که به وفور در دسترس است.
احمد۳۳۲۶۴۶۲۰۲:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
تا حالا غرب رو از نزدیک دیدی؟دو ماه توی غرب زندگی کردی؟ در غرب اولا کسی لخت نمیاد بیرون، ثانیاً چشم چرونی در حداقل خودش هست و کسی کاری به کسی نداره و هر کسی همسر خودش رو داره. مجادله سر حجاب در ایران چقدر بی دلیل هست.
ناشناس۳۳۲۶۵۷۷۰۹:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
سبالوس رئیس سابق سازمان ملی نمایندگان زنان در نیویورک می‌گوید: در جامعه ما، زنان مجبور می‌شوند هر روز برای کسب تأیید مردان، در استانداردهای مضحک زیبایی اسیر شوند. ما یک سطل زباله آزادی درست کردیم و هر چیزی را که فکر می‌کردیم محدودکننده زنان است در آن انداختیم. ای زنان! از فکرتان استفاده کنید، نه از اندامتان!
احمد۳۳۲۶۶۹۲۱۰:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
تو غرب اتفاقا دقیقا برعکس هست. آدمها خیلی اسپورت تر و راحتتر نسبت به ایران هستن. یک ماه زندگی کنی دیگه اصلا لباس های باز به چشمت حساس نیست. یه بار بیاید از نزدیک ببینید بعد حکم صادر کنید
ناشناس۳۳۲۷۱۰۶۱۵:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
آنها از نگاه کردن عبور کردن .
ناشناس۳۳۲۶۷۲۰۱۰:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
الان اینترنت هست و اطلاعات نقاط مختلف جهان در رسانه های مختلف و معتبر در دسترس هست نیاز نیست که به آن کشور سفر کنی تا وضعیت آن را بفهمی
ناشناس۳۳۲۶۴۷۵۰۵:۲۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
لطفا منبع و مرجع آمار داخلی و خارجی رو بفرمایید
ناشناس۳۳۲۶۵۷۸۰۹:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
وندی شلیت نویسنده آمریکایی می‌گوید: بدیهی است که وقتی اجازه دادیم هرکاری آزاد باشد در نتیجه آزار جنسی، مزاحمت‌ها و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا می‌کند. جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کرده، دشمن زنان است.
ناشناس۳۳۲۶۸۲۴۱۱:۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چقدر گشتی که ایشون را پیدا کنی ؟ هزاران نفر که در ایران مخالف عقاید ایشون هستند مهم نیستند و ما باید به حرفهای وندی شیلت گوش کنیم ؟
ناشناس۳۳۲۶۴۸۳۰۶:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
آمار عجیب و غریب به کشورهای دیگر صادر نکنید ،دلتان هم برای آنها نسوزد لطفا
ناشناس۳۳۲۶۸۵۶۱۱:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شما اطلاع ندارید تقصیر ما نیست ۱- نشریه فرانسوی ۲۰ مینوت: ۱۶۰ هزار کودک قربانی خشونت جنسی در سال در فرانسه ۲- جو فینیکس استاد جرم شناسی دانشگاه ریدینگ انگلیس و عضو شبکه حقوق زنان، حملات جنسی به بیماران در بیمارستان های این کشور را یک رسوایی ملی خواند.
ناشناس۳۳۲۶۵۳۲۰۸:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
و اینکه به زور لچک بر سر زنان کنید اوج احترام و مهربانی است !
ناشناس۳۳۲۶۵۳۴۰۸:۰۶:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
زنان نیاز به قیم ندارند خودشان تحصیل کرده و توانمند هستند و حق دارند اقلا نوع پوشش خودشان را انتخاب کنند
ناشناس۳۳۲۶۶۱۲۰۹:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در منزل بلی در سطح جامعه نه این از اصولی ترین قوانین مدنی و اجتماعی است که سطح جامعه آلوده نباشد
ناشناس۳۳۲۶۷۲۸۱۰:۲۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
پس طالبان مدنی ترین و اصولی ترین قوانین دنیا رو داره
ناشناس۳۳۲۶۷۳۷۱۰:۳۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
زنان مثلاً در زمینه پزشکی یا شیمی یا ... تحصیل کرده اند در زمینه دین که تحصیل نکرده اند اگر انسان تحصیلکرده ای هستند باید بدانند در هر علمی باید به نظرات متخصص آن رجوع نمود و متخصص دین هم مراجع تقلید هستند که ده ها سال بیش از ده علم مختلف را کار کرده اند تا در احکام شرعی صلاحیت فتوا دادن پیدا کرده اند.
ناشناس۳۳۲۶۵۴۸۰۸:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
خودت را فریب نده. اولا نطامهای آزاد سیستم خودپالایشی دارند. یعنی لازمه چنینی نظامهایی هست. دوما آنچه زن در غرب به آن رسیده خواست خود آن زنان بوده و اگر نخواهد همین امروز میتواند به سبک دیگری بگراید. مگر اینکه شما و امثال خودت مدعی باشند که زن عقلش نمی رسد و مردان جامعه، آنهم مردانی از نوع طالبان درباره پوشش و زفتار آنان تصمیم بگیرند. سوما؛ به علت گردش آزاد اطلاعات، آمارها اعم از قتل و کودک آزاری و سقط جنین و دزدی و فساد واقعی است. آمارهای واقعی ممالکی مانند ما را فقط خدا میداند. پس نمیتوان به استناد آمار غیر واقعی وضع خانوادگی و اجتماعی خودمان را بهتر از آنان بدانیم. فقط میشود آمار درصد ازدواج مجردین آنها را با خودمان مقایسه کرد و تعداد زادآوری؛ که در هردو مورد ما عقب تر از آنهائیم.
سیدمجتبی۳۳۲۶۵۵۳۰۸:۲۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
تجربه کشورهای غربی نزد شما چه میکند.؟! تجربه نزد تجربه کننده میماند. برداشت خودت را به اسم تجربه جوامع غربی جا نزن.
ناشناس۳۳۲۶۶۹۰۱۰:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چی شد اینجا که رسیدید توجیه می کنید از آمارهای خودشان؟!!!
ناشناس۳۳۲۶۴۳۱۰۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
پس بالاخره نظام با افراد بدون روسری بشرط اینکه بیشتر نشود کنار می آید آقای مطهری؟!
ناشناس۳۳۲۶۴۳۷۰۰:۲۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
جناب مطهری یک تار مو هم حرام هست از عمد بیرون گذاشتن
عمران۳۳۲۶۶۳۰۰۹:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
از نظر دینی حرام است اما حکومت چون از مردم است و باید تمام کارهایش با مجوز از مردم باشد حق ندارد قانونی را اجرا کند که مورد تایید اکثریت مردم نیست. خدا هم چنین مجوزی نداده که مردم را بدون پذیرش و با غلبه ی حکومتی مجبور کنید. فلسفه و اساس دین هم پذیرش داوطلبانه است. نمیدانم کی میخواهید این را متوجه شوید.
ناشناس۳۳۲۶۶۹۶۱۰:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اکثریت دنبال آن هستی که حجاب دار با شما نیستند و بیشتر هستند قوانین می خواهی که بسیاری از قوانین هستند که اتفاقا اکثریت نمی خواهند باشد ولی آن را رعایت می کنید چه برسد به دستور خدا!
عمران۳۳۲۶۸۹۰۱۲:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ساز و کارِ سنجشِ اکثریت و اقلیت که احساس من و شما نیست. من و شما نمیتوانیم بگوییم: «به نظر من اکثریت طرفدار فلان است و مخالف بهمان». ساز و کار سنجش اکثریت و اقلیت انتخاباتِ آزاد است یعنی نماینده ای مخالف یک قانون خاص است امکان کاندیدا شدن داشته باشد تا ببینیم چقدر رای می آورد و حق نداریم از قبل حذفشان کنیم. قوانین باید حمایت اکثریت مردم را از طریق ساز و کار انتخابات داشته باشند وگرنه میشود حکومت زوری و به لطفِ غلبه و نه از طریق پذیرش عمومی. خداوند هم به هیچ کس چنین مجوزی نداده که با غلبه و زور بر اکثریت حاکم شود. خداوند اصل و اساس دین که پذیرفتن اصل دین است را داوطلبانه قرار داده و اگر کسی به زور بگوید ایمان آوردم از لحاظ دینی پذیرفته نیست. یعنی در اصل دین شما آگاهانه باید انتخاب کنید نه به زور چه برسد به احکام فرعی.
ناشناس۳۳۲۷۰۰۸۱۴:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اصل دین که شما بپذیری یا نپذیری به خودت ربط دارد ولی قانون و جامعه به اعتقاد شما کاری ندارد
ناشناس۳۳۲۶۴۸۵۰۶:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
خیر آقای مطهری !اتفاقا عدم رواداری حکومت و الزام به روسری باعث عصیان و پرده دری شده، هرچه رعایت حجاب دختران بیشتر شد حکومت فشار بیشتر برای حجاب بیشتر آورد ،انتظار میرود بازیگر منصفی باشید و تقصیر های کلان خودتان را به گردن مردم نیاندازید.
شهروند میان سال۳۳۲۶۵۵۹۰۸:۳۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
جناب مطهری، برای حجاب زنها چرا کوتاه نمیاین؟ بزارید هر کسی خودش تصمیم بگیره.
امید یاوری دارانی۳۳۲۶۵۸۳۰۹:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ایا دین اسلام فقط برای حفظ حجاب امده است / انهایی که فقط بر حجاب تاکید می کنند شاید مغرض باشند و برای فرار از سایر مفاسد بر حجاب مانور می دهند . مطمئنا اسلام و قرن و قانون نکات متعدد و فراوانی دارند که حجاب هم یکی از انهاست. ایا در اسلام بر رعایت حقوق رعیت تاکید نشده است؟ ایا شرع مقدس بر تامین یک زندگی ابرومندانه برای مردم از سوی حاکم اسلامی تاکید نکرده است؟ یک جانبه گرایی صرف بر روی حجاب اشتباه است. اکثر مردم بدلیل عدم تامین نیازهای اساسی خود از سوی حاکمیت با بی حجابی لجبازی می کنند. اب و نان مردم را تامین کنید .مسکن و شغل و ازدواج انها را اسان کنید .لجبازی ها هم تمام می شود.
ناشناس۳۳۲۶۶۹۸۱۰:۱۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اولا بنده خودم هنوز ماشین ندارم و نسبت به اوضاع اقتصادی انتقاد دارم و معلومه که اقتصاد خیلی مهمه ولی این به معنای این نیست که صبر کنیم اقتصاد درست بشه بعد به مسائل فرهنگی بپردازیم اون موقع دیگه خیلی دیره دوما مگه تمام کسانی که پوشش بد دارن مشکل اقتصادی دارن؟
امید یاوری دارانی۳۳۲۶۸۴۴۱۱:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اشکال اینجاست که شما فکر می کنید مسائل با تقدم و تاخر باید حل شوند .خیر معتقدم مشکلات در کنار هم قابل حل هستند . اما چرا حاکمیت تنها بر سر حجاب ایستاده است ؟ انقدر که بر موضوع حجاب پافشاری می کند بر مبارزه و برخورد با فساد مالی اصرار ندارد.
ناشناس۳۳۲۶۹۸۶۱۳:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اکثر افراد بی حجاب جزو طبقات مرفه جامعه هستن و غم نان ندارند.
ناشناس۳۳۲۶۸۰۱۱۱:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مطهری چرا این همه گرسنگی و ظلم و دزدی و گرانی و مستاجری و آوارگی و خودکشی و افسردگی جوانان و... نمی بیند.
ناشناس۳۳۲۶۸۵۲۱۱:۴۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هر کی در مورد حجاب حرف میزنه شما میگین چرا بقیه چیزا رو نمیگین در حالیکه اون شخص درباره اون چیزا هم حرف زده
ناشناس۳۳۲۶۹۹۱۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در مورد حجاب با گشت ارشاد و حجاب بان و جریمه و توقیف خودرو و ...عمل می کنند ولی برای دیگر موضوعات فقط حرف می زنند
ناشناس۳۳۲۷۰۷۰۱۵:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
این طور نیست در مورد حجاب هم کوتاهی می شود. این همه بی حجاب و بد حجاب در خیابان ها تردد دارد چه کسی با آن ها کار دارد؟ آن موقع هم که گشت ارشاد بود مگر چند خیابان گشت ارشاد داشت؟ اکثرا نداشتند.
ناشناس۳۳۲۶۹۰۰۱۲:۲۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
فقط اونی که میگه لندکروز و 206 فرقی نداره میتونه پیش بینی کنه مشارکت قطعا بالای 60 درصد خواهد بود
ناشناس۳۳۲۷۱۰۴۱۵:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
از همین جا معلوم میشه که وقتی می گیم فضای رسانه گول می زند درست می گیم؛ حرف میرسلیم رو تقطیع کردن میرسلیم نگفت 206 و لندکروز از جهت کیفیت فرقی نداره، گفت فرقی نداره مردم کجا نقدینگی‌شون رو وارد کنند
مصطفی۳۳۲۷۱۴۱۱۶:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
واقعا آقای مطهری نمیدونستن بحث آزادی پوشش که این همه دشمن داره روش مانور میده و براش پول خرج میکنه توقف پذیر نیست؟ فکر می کردند فطرت خانومها روسری رو برنمیتابه آیا؟ اگر بنا به توقف بود که تنها جایی که برای توقف مناسب بود حدود مشخص شده خدا بود والا اونهایی که استراتژی شکست آندولوس رو برای ممالک اسلامی می پیچند بار هااعلام کردند بر سر ملت مسلمان دامن های کوتاه بریزید نه بمب! روند بی حجابی به اینجا متوقف نخواهد شد تا به بی حیایی و بی غیرتی گسترده در جامعه منجر نشه و قطعا مسببین و ساکتینش باید سر پل صراط جواب پس بدن
مصطفی۳۳۲۷۱۴۴۱۶:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
دم پورعباس گرم که پای عدالت ایستاد
ناشناس۳۳۲۷۲۴۴۱۸:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اگر شما را به «احتمال» تقلب از تحصیل محروم میکردند باز همین حرف را میزدی؟ اگر واقعا تقلب شده باید اسناد قانع کننده ارائه شود نه اینکه به صرف احتمال حیثیت انسانها را لکه دار کنند
محمد۳۳۲۷۲۰۸۱۸:۰۲:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
حرف آقای مطهری درسته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین