پایگاه خبری "گلوبال تایمز" گزارش می دهد؛ وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

گروه جهان الف،   4020922023 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در گزارشی می نویسد: «در چهارچوب جنگ روسیه و اوکراین، کشور اوکراین و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، قربانی سیاست ها و رویکردهای منفعت طلبانه آمریکا و رقابت هایِ حوزه سیاست داخلی این کشور هستند. مساله ای که روز به روز ابعاد روشن‌تر و عینی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد.»

وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در گزارشی با اشاره به تشدید منازعات و اختلافات حزبی و سیاسی در عرصه سیاست داخلی آمریکا با محوریت تداوم یافتن کمک های آمریکا به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه،  به این مساله اشاره می کند که هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا نزدیک می شویم و شاهد اوج گیری حملات احزاب دموکرات و جمهوریخواه به یکدیگر هستیم، این نکته بیش از هر زمان دیگری برای اوکراینی ها و کشورهای اروپایی روشن‌تر می شود که آن ها چیزی جز بازیچه ای در دستان آمریکایی ها نیستند. 

معادله ای که عملا از آن ها یک قربانی در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین ساخته و حامل شوک ها و تبعات بسیار منفی و مخربی در ادامه راه برای آن ها خواهد بود.  

گلوبال تایمز در گزارش خود می نویسد:

«بنا بر آنچه اخیرا خبرگزاری رویترز اعلام کرده، "شالاندا یانگ"، مدیر بخش بودجه کاخ سفید هشدار داده که آمریکا هم از حیث زمانی و هم مالی، با محدودیت های قابل توجهی در چهارچوب تداوم بخشی به کمک های خود به اوکراین، در جریان جنگ این کشور با روسیه رو به رو است. در این راستا، تا پایان سال جاری میلادی، آمریکا از نظر تخصیص منابع مالی و تسلیحاتی به اوکراین، با چالش های کاملا جدی رو به رو خواهد شد. 

مساله اعطای کمک به اوکراین از سوی آمریکا، بدون تردید یک اهرم قدرتمند برای جمهوریخواهان جهت زیر سوال بردن سیاست خارجی دموکرات ها و به طور خاص دولت بایدن است. کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اوکراین عملا به قربانی منازعات و منافع مرتبط با سیاست حزبی در آمریکا تبدیل شده است. 

شالاندا یانگ در نامه ای خطاب به رئیس جمهوریخواهِ مجلس نمایندگان آمریکا "مایک جانسون" و دیگر رهبران کنگره آمریکا می نویسد که: "تا اواسط ماه نوامبر سال جاری میلادی، وزارت دفاع آمریکا، چیزی در حدود 97 درصد از 62.3 میلیارد دلار منابع مالی مکملی را که دریافت کرده، هزینه کرده است و وزارت خارجه آمریکا هم 4.7 میلیارد دلار کمک های مالی نظامی که به آن اختصاص داده شده را خرج کرده است". 

دولت بایدن در ماه اکتبر گذشته، درخواست تخصیص بودجه به ارزش 106 میلیارد دلار را کرده بود با این حال، مجلس نمایندگان که در کنترل جمهوریخواهان آمریکایی است با این پیشنهاد مخالفت کرده است. در این راستا، دولت بایدن با نگرانی های جدی رو به رو شده که مبادا کمک های مالی که درخواستِ آن ها را از کنگره برای ارائه به اوکراین کرده، هیچگاه تصویب نشوند و به یک چالش بزرگ برای دولت آمریکا تبدیل شوند. 

"لیو ژیانگ"، پژوهشگر ارشد در آکادمی چینی علوم اجتماعی به گلوبال تایمز می گوید که "حالا که مجلس نمایندگان آمریکا در کنترل جمهوریخواهان است(افرادی که قویا با مداخله آمریکا در قالب معادله جنگ روسیه و اوکراین مخالف هستند)، بعید است که بودجه های درخواستی دولت بایدن در رابطه با جنگ اوکراین، تصویب شوند. اضافه بر این، اوج گیری جنگ فلسطینی ها و اسرائیل نیز به نحو اجتناب ناپذیری روند کمک های اعطایی آمریکا به اوکراین را تضعیف خواهد کرد". 

استثمار سیاسی اوکراین مولفه ای مهم است که نمی توان آن را در چهارچوب برخورد خاص آمریکا با مسائل امنیتی اروپا، موضوعات سیاسی مرتبط با روسیه و همچنین جنگ اوکراین و روسیه، هدفِ بی‌توجهی قرار داد. ایالات متحده آمریکا نمی تواند اوکراین را رها کند با این حال، واشینگتن توانایی تامین نیازهای این کشور را هم ندارد. "لی هایدونگ"، استاد دانشکاه امور بین المللی چین گفته است که "اوکراین تنها موردی نیست که آمریکایی‌ها آن را از منظر راهبردی و سیاسی هدفِ استثمار خود قرار داده اند. باید توجه داشته باشیم که آمریکا این روند را متوقف نخواهد کرد. موضوعی که در نوع خود یک تراژدی بزرگ را برای اوکراینی ها نوید می دهد". 

اوکراین عملا در حال تبدیل شن به قربانی سیاست های حزبی در آمریکا است. در سال پیش رو که سالِ گرم‌شدن تنور رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا است، بزرگترین و مهمترین مساله برای احزاب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا این است که چگونه از مسائل و موضوعات مختلف برای کسب مزیت و امتیاز در راستای منافع خود بهره برند. 

در این چهارچوب، جمهوریخواهان آمریکایی نمی توانند از مساله جنگ اوکراین و ظرفیت های این موضوع جهت تضعیف موقعیت بایدن و حزب دموکرات غافل شوند. برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، رای‌دهندگان آمریکایی تا حد زیادی عملکرد بایدن و دولتش را در حوزه سیاست خارجی آمریکا، بر پایه این مساله قضاوت می کنند که وی چگونه جنگ های اوکراین و غزه را مدیریت کرده است؟ در این رابطه، تردیدهای جدی دال بر این مساله وجود دارد که آیا بایدن و تیم امنیت ملی و سیاست خارجی او می توانند روند معادلات با محوریت جنگ اوکراین را به نفع خود تغییر دهند؟ 

با این حال، فارغ از اینکه بایدن چه عمکردی را در قالب جنگ روسیه و اوکراین از خود نشان می دهد، جمهوریخواهان آمریکایی این نکته را آشکار کرده اند که نوعِ مواجهه و مدیریت بایدن در رابطه با بحران هایی نظیر جنگ اوکراین، به معنای واقعی کلمه جلوه های عینی یک شکست و ناکامی بزرگ را برای آمریکا تداعی می‌کند و همین مساله عملا به یک پاشنه آشیل برای جمهوریخواهان جهت طرح انتقادات گسترده از دموکرات ها و دولت بایدن تبدیل شده است. 

اگر جمهوریخواهان، پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا شوند، آن ها به احتمال زیاد تغییرات قابل‌توجهی را در سیاست خارجی آمریکا مخصوصا در حوزه اتحادهای بین المللی این کشور ایجاد می کنند و در معادله جنگ اوکراین نیز به احتمال فراوان، در پیِ پررنگ کردن نقش اروپا در زمینه اعطای کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین خواهند بود. 

کمک های اروپا به اوکراین، حجم و میزان چندانی ندارد و اگر قرار باشد آمریکا میزان کمک های خود به اوکراین را کاهش دهد، این مساله چالش های جدی را برای اروپا ایجاد می کند و فضای بی اعتمادی میان آمریکا و اروپا را تشویق می کند. اگرچه وجود حدی از سوظن میان آمریکا و اروپا طبیعی است، با این حال، روندهای جاری حاکی از بدتری شدن این وضعیت هستند. در این راستا، زمان زیادی طول می کشد تا آمریکا در قالب اتحادش با اروپا، بار دیگر زمینه های اعتماد متقابل را ایجاد کند. با این حال، امکان دارد این مساله آنقدر طول بکشد که به کل، این اتحاد را نابود سازد. 

در چهارچوب جنگ روسیه و اوکراین، کشور اوکراین و بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، قربانی سیاست ها و رویکردهای منفعت طلبانه آمریکا و رقابت هایِ حوزه سیاست داخلی این کشور هستند. مساله ای که روز به روز ابعاد روشن‌تر و عینی‌تری را از خود به نمایش می گذارد.»

 

لینک

https://www.globaltimes.cn/page/202312/1303076.shtml

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۳۳۳۴۰۳:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
شما به بزرگواری خودت اوکراین رو ببخش که نخواست نوکری روسیه رو بپذیره.
ناشناس۳۳۲۴۰۳۱۰۸:۳۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۵
کسی نگفت نوکری کنه اصلا نباید زمینه جنگ رو پیش میاورد با تصمیم به الحاق به ناتو
ناشناس۳۳۲۴۰۵۷۰۹:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
نوکری آمریکا هم بد بختش کرد و اوکراین رو به فنا داد
ناشناس۳۳۲۴۱۲۴۱۰:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۵
خواست نوکری آمریکا شود با انقلاب رنگی!
ناشناس۳۳۲۳۳۴۹۰۷:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۴
عده ای در ایران خواهان موفقیت روسیه در این جنگ‌ هستند . واضح است که موفقیت روسیه در این جنگ یعنی تمرکز بیشتر غرب بر روسیه و به تبع کاهش فشار ولو اندک بر ایران .‌ آنچه جای تعجب دارد حمایت عده ای در ایران از اوکراین و آرزوی شکست روسیه توسط آنها است . قطعا هدف آنها محکوم کردن تجاوز نیست چرا که در زمان حمله ی امریکا به عراق و افغانستان نتنها محکوم نکردند که بعضا تایید هم کردند . آنها به دنبال حمایت از غیر نظامیان هم نیستند که اگر بودند سر قضیه غزه لااقل یک شمع روشن می کردند . چیزی که مهم است منافع و رضایت امریکاست . عده ای قطب نمای زندگیشان را در جهت رضایت آمریکا تنظیم کرده اند .
ناشناس۳۳۲۳۳۶۱۰۸:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۴
عجيبه يك كلام در برخی رسانه ها صحبت ازمتجاوز نميكنن
ناشناس۳۳۲۳۳۶۶۰۸:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
خیلی نمیخاد راه دور بری ... همین چند سال پیش اکراین قربانی سیاست های غرب نشد و یه تکه از کشورش رفت به اشغال روس ... این سری جلوی کشور گشایی روسیه وایستاده و شد قربانی سیاست غرب ... !
ناشناس۳۳۲۳۳۷۹۰۹:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۴
از اول هم شده بود
ناشناس۳۳۲۳۳۸۴۰۹:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
از روسیه هم بنویسید . گاندوی روسی جالب تر از نوع غربیه!
ناشناس۳۳۲۴۱۲۸۱۰:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۵
بازیگوشی درمرزهای یک قدرتی مانند روسیه و زدن زیر توافقات این چیزها را هم دارد
ناشناس۳۳۲۳۳۸۶۰۹:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
آمریکا تا آخرین سرباز اوکراینی در برابر روسیه مقاومت خواهد کرد
ناشناس۳۳۲۳۴۰۸۱۰:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
سری قبلی که کریمه داد و قربانی غرب نشد خیلی خوب بود ؟
ناشناس۳۳۲۳۴۴۲۱۱:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
امریکا هم دارد تمام می شود
مخلص شما اصغر !۳۳۲۳۴۷۴۱۱:۵۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
از نظر شما امريكا رسواي خلق است! اما روسيه ، طفلك عين يك طفل معصوم ! ... اما برادر برخي واقعيت ها خيلي تلخ است ! مثل كدام واقعيت ؟ ... مثل اين واقعيت كه امروزه يك ربع مسكون است و يك امريكا ... هر اتفاقي ، هر رويدادي ، هر حادثه اي در جهان پيش آيد نظر همه اين است كه -- « ببينيم نظر امريكا چيست ؟ ---امريكا چه ميگه ؟ ... -- امريكا مي خواد چه كار كنه ؟ --- بايد كمك از امريكا خواست » !! حالا برادر جان ! شما فكر نكنيد كه بنده « امريكا فيل » هستم و دوستدار امريكا ! ... نه ... نه .. نه كه فكر كنيد بنده يك پايم در ايران است و يك پايم در امريكا ! نه كه فكر كنيد مانند برخي ها و بعضي ها « گرين كارت ؟ ... حالا هر چي ، يكي مثل اين بنده حقير فقير زبانم نمي چرخه كه اين واژه را ادا كنم كه اسم اين كارت را ادا كنم !! حاشا و كلا اگر بنده امريكا فيل باشم ! .... حالا بين خودمون بمونه ، شما كه غريبه نيستي يك واقعيت تلخ تر از زهر هلا هل اين است كه ا،مروزه امريكا كعبه امال خيلي هاست ، كعبه آمال خيلي از نفوسي كه در اين كره ارض نفس مي كشند !! بازهم بين خودمون بمونه ، در شهر و لايت ما آدم سراغ دارم كه در مراسم و راه پيمايي ها شعار « مرگ بر امريكاي جنايتكارش » گوش فلك را كر مي كند ، اما پسرش در امريكا شرف حضور دارد ! كه اين شده مضحكه خيلي از هم ولايتي ها و هم شهري ها !! ...
ناشناس۳۳۲۳۵۰۴۱۲:۴۹:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
حالا این وسط یه کوچولو در حد یک هزارم هم روسیه حمله کرد و خواست بعد از کریمه ۲ تا استان دیگه هم بگیره ... البته که همش تقصیر غرب بود ولی گفتم یه اشاره خیلی ریز بکنم
ناشناس۳۳۲۳۵۹۲۱۵:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۴
حالا چرا به شعار مرگ بر امریکا واسرائیل اکتفا میشود اللهم العن اول ظالم اسس اساس الظلم والجور ولعن الله امتا سمعت بذلک فر ضیت به
ناشناس۳۳۲۳۶۶۷۱۷:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اوکراین قربانی سیاست های غرب شد و مردم این کشور بیچاره و اواره شدند و زیرساختهای این کشور تخریب شد این نتیجه اعتماد به غربی هاست.
ناشناس۳۳۲۳۶۷۵۱۷:۰۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اللهم العن من اسس اساس الظلم اللهم من سمعت بذلک فرضیه به (اقتباس از زیارت وارث) سایت محترم الف وسایر سایت های خبری بدانند در مقابل ظلم هر گونه رضایت وخوشحالی شریک ظلم ظالم خواهیم بود به حکمت 150 نهج البلاغه توجه فرمائید شماره اگر اشتباهی باشد اشتباه از بنده است در جریان حمله به اکراین اولین ظالم پوتین است . امریکاهم بخاطر حمایت از زلنسکی یکی از ظالمان مشهور جهان است
ناشناس۳۳۲۳۷۲۷۱۷:۴۷:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۴
زلنسکی دلقک با طناب پوسیده ناتو تو چاه جنگ با روسیه افتاد و اوکراین قربانی سیاست های امریکا شد.
امیر۳۳۲۳۷۹۷۲۰:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اوکراین که بهش حمله شده قربانی سیاست آمریکا شده. اوکراینی که یک حکومت دموکراتیک هست و کاری به کار روسیه نداشته و مورد حمله قرار گرفته باید سریع تسلیم بشه!
مهدی۳۳۲۳۸۹۵۲۳:۳۵:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اگر اوکراین قربانی سیاست های امریکا میشود، غزه قربانی سیاست های کیست؟
ناشناس۳۳۲۴۰۶۱۰۹:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۵
غزه و فلسطین قربانی سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و حامیان غربیش هستن
ناشناس۳۳۲۴۲۷۴۱۲:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۵
متاسفم که در سیاست جای مظلوم و ظالم عوض میکنه و بعدشم توجیه میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین