پلیس با اوباش‌گری در مراکز درمانی سریعاً برخورد می‌کند

  4020918082 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی پلیس با اشاره به ضرب و شتم برخی از کادر درمان توسط همراهان بیمار و یا افراد شرور تاکید کرد: هر گونه اوباش‌گری و اخلال در آرامش مراکز درمانی برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار منتظرالمهدی سخنگو فراجا با تاکید به تأمین نظم، امنیت و حفظ آرامش در مراکز درمانی نوشت: اخیراً در مطلبی اشاره کردم که لمپنیزم و اوباشگری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابان‌ها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌نمایند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند متأسفانه شاهد صحنه‌هایی از رفتارهای نامناسب غیر انسانی برخی از به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم.

وی افزود: بی شک ما درد و رنج همراهانِ بیمار را درک می‌کنیم و آنها را به شکیبایی دعوت می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی، کادر درمان مورد حمله، هجوم، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رأفت ما نسبت به رنج "مریض داران" نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی‌ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم؛ فراجا نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند، بلکه باور داریم " پلیسِ منعطف" در این صحنه‌ها یک "پلیسِ اشتباهی و منفعل" است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتارهای خشن را که به "ساحتِ شهروندی" تجاوز می‌کنند با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود.

سردار منتظرالمهدی گفت: پلیس در موارد رخ داده‌ی اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمین شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است؛ عملکرد همکارانم در این خصوص با در نظر گرفتن قوانین، تکالیف و ملاحظات، توأم با سرعت و دقت عمل بوده است.

سخنگو فراجا بیان داشت: پیش‌تر نیز رئیس پلیس کشور به دفعات به برخورد قهری و عبرت‌آموز پلیس با این افراد شرور اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه دار می‌نمایند و شرم نمی‌کنند.

وی افزود: جامعه بزرگ خدمات درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، پیراپزشکان و…که با سعه‌صدر به انجام وظایف انسانی و اخلاقی خود مشغول هستند نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی ملاحظه قرار گیرند.

سخنگو فراجا گفت: حریم طبیب حرمت دارد، پزشکی که درمان می‌کند، تسکین می‌دهد و آرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادر درمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و.. بی وقفه در کنار مردم بوده و هستند و عطر امید را می‌پراکنند تا شفای مریض حاصل شود. قدردان زحماتشان هستیم و تأمین امنیتشان را به جان می‌خریم.