منصوری: در همین دولت ۵۰ هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم/ کنایه معاون رئیس‌جمهور به روحانی

  4020918058 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشست دانشجویی با موضوع «بررسی عملکرد دو ساله دولت سیزدهم» با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، نشست دانشجویی با موضوع «بررسی عملکرد دو ساله دولت سیزدهم» با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

در این نشست منصوری گفت: دانشجویان ما امروز مورد برنامه ریزی و غضب و کینه دشمن هستند اگر این سرمایه آسیب ببیند، کشور آسیب می‌بیند اینکه ۱۶ آذر و حوادث آن را تحلیل می‌کنیم از این باب است.

وی افزود: ما ۱۶ آذر را بازخوانی می‌کنیم که عبرت آموزی شود و دشمن را گم نکنیم. ما معتقدیم باید به مبارزه با دشمن رفت نه مثل فردی که دشمن را باهوش تلقی می‌کند. اینکه همه مسائل خودمان را به دشمن گره بزنیم نگاه درستی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر درست تحلیل نکنیم و روایت نکنیم جای جلاد و شهید عوض می‌شود .ما تقاضا داریم که دانشجویان با بیان مومنانه دولت را نقد کنند.با نقد دولت در افق انقلاب می‌توانیم برنامه ریزی بهتری برای آینده داشته باشیم. شهادت میدهم که حضور مسئولان دولتی در دانشگاه ها مهندسی شده نیست. معتقد به این نیستم که فضای گفتگوی دانشجویی مهندسی شده است.

منصوری در ادامه گفت:  زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تورم ۵۰ درصدی داشتیم و ۷۰۰ نفر از مردم روزانه بخاطر کرونا فوت می‌کردند. در همین دولت ۵۰ هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم.از نظر ذخایر کالا‌های اساسی وضعیت خوبی نداشتیم و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود داشت. شهریور ۱۴۰۰ نرخ تورم تولید ۱۰۳ درصد بود.

جمع آوری بنر «بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه داری کنند» کار غلطی بود
 
 منصوری در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر جمع آوری بنر«بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه داری کنند» از میدان ولیعصر تهران گفت: جمله‌ای از رهبر انقلاب در میدان ولیعصر نصب شده بود که این بنر جمع آوری شد، این کار کار غلطی بود نباید به مبانی کشور تسامح و تساهل داشته باشیم باید مصلحت کلان را در نظر گرفت اگر چهار نفر هم ناراحت شوند اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که همه چیز را در تهران قفل کرده ایم.دیوان عدالت اداری از باب حقوقی به تفویض اختیار به استان ایراد گرفت.

منصوری در خصوص سفیر ایران در چین گفت: سفیر ما در چین در وزارت نیرو سال‌ها معاون بوده است  و این فرد ۲۰ سال است با لایه‌های مختلف در چین کار کرده است. اینطور نبوده است که یک شبه بگویند شما سفیر هستید و بروید چین، این شخص سال‌ها کار کرده است در این حوزه فقط وزارت خارجه‌ای نبوده است.

وی در خصوص فعالیت پلتفرم‎ها گفت:حرف ما با پلتفرم های مختلف کاملا مشخص است؛ اگر سکویی بخواهد فعالیت کند باید قواعد کشور را بپذیرد.اینکه یک پلتفرم از فعالیت در کشورمان درآمد داشته باشد و در بزنگاه ها بر خلاف منافع ما حرکت کند، هیچ عقل سلیمی این را نمی پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: کسی نمیتواند دولت سیزدهم را به دیپلماسی ذلیلانه متهم کند. در کدام کشور عزت ایران زیرپا گذاشته شد؟ دیپلماسی را اقتدار و عزت پیش میبریم. دیپلماسی ما کاملا حکیمانه و بر طبق منافع ملی است. اینکه فدراسیون فوتبال به خاطر در برنداشتن تندیس حاج قاسم مقاومت کرد، تصمیم درستی بود.

منصوری افزود:پیش از سفر‌های استانی اعلام میکنیم که چه میزان از مصوبات سفر انجام شده است .اینکه مشکلات مردم از نزدیک لمس می‌شود یکی از مصادیق اجرای عدالت است.برکات سفر‌های استانی برای دولت زیاد بوده است. برای پروژه‌های استانی سامانه نظارتی داریم و گره‌های پروژه‌ها را بررسی می‌کنیم.حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات استانی است و ۴۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است. در پایان سال گذشته نسبت تحقق تعهدات بودجه استانی بیش از ۹۰ درصد بود.

وی ادامه داد:بیش از ۱۰۰۰ شرکت وابسته به دولت تراز مالی را شفاف کردند.در دولت قبلی دستگاه‌های اجرایی چندین حساب داشتند، اما در این دولت همه حساب‌ها به خزانه متصل شدند.دولت هوشمند در وزارت ارتباطات با جدیت دنبال می‌شود.

وی در خصوص مبارزه با فساد گفت: روح حاکم بر دولت سیزدهم خط مشی مبارزه با فساد است.مسئله مبارزه با فساد در دولت یک مسئله فرمالیته نیست و دولت با فساد جدی برخورد می‌کند .

دیر متوجه فساد چای دبش شدیم اما از لحظه‌ای که متوجه شدیم به شدت برخورد کردیم

وی در خصوص پرونده چای دبش گفت: مسئله چای دبش اتفاقی است که باید دقیق تحلیل شود، حتما در این مورد فساد صورت گرفته است، اما همه مسئولان مرتبط مسئله را مطرح کردند.وزیر صمت و وزیر جهاد نهایت جدیت را در برخورد با متخلفین داشتند.در موضوع چای دبش قوه قضائیه و دولت مانند دو لبه قیچی با فساد برخورد کردند.پرونده چای دبش به وزارت اطلاعات داده شد و سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضیه هم پیگیر موضوع هستند.وظیفه دولت است که در مبارزه با فساد جدی ورود کنند، دیر متوجه فساد چای دبش شدیم اما از لحظه‌ای که متوجه شدیم به شدت برخورد کردیم.