رضاخواه در تجمع دانشجویان در اعتراض به بنگاهداری بانک‌ها؛ دارایی تمام بانک‌ها در برنامه هفتم توسعه باید شفاف شود

  4020917063 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با قانون به جنگ تخلف بانک‌ها می رویم، گفت: در برنامه هفتم توسعه باید دارایی تمام بانک‌ها شفاف شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویان در اعتراض به بنگاهداری بانک‌ها در محله نوروزآباد گفت: به بانک ها و بانک مرکزی تکلیف کردیم که باید مشخص شود منابع کلان بانکی به چه کسانی پرداخت شده است؟

وی افزود: بانک مرکزی اطلاعات را به صورت محدود منتشر کرد و یک مقاومت هایی در خود بانک مرکزی بود در حالی که وظیفه بانک مرکزی نظارت در عملکرد بانک هاست.

این نماینده مجلس ادامه داد: بعد از چند سال که این موضوع را پیگیری کردیم که باید مشخص باشد که منابع بانکی کجا هزینه می شود، در نهایت دو موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ یکی اصلاح ساختار و وظایف بانک مرکزی و دیگری هم اصلاح قانون بانکداری که موضوع اول در مجلس مصوب و در نهایت ابلاغ شد؛ اما دومی که قوانین بانکداری است، همچنان در دستورر کار مجلس قرار دارد و امیدواریم در ماه های آینده این موضوع هم در دستور کار قرار بگیرد.

رضاخواه تصریح کرد: بانک مرکزی از اینکه بر عملکرد بانک ها نظارت درستی داشته باشد طفره می رفت و بهانه اش قانون بود و الان آن قانون اصلاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه با قانون به جنگ تخلف بانک ها می رویم، گفت: در برنامه هفتم توسعه باید دارایی تمام بانک ها شفاف شود.