دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی در خانیونس

  4020913046

یک کارشناس مسایل نظامی تصریح کرد که گردان‌های شهر خانیونس در جنوب نوار غزه از قدرتمندترین نیروهای حماس هستند و در جنگ گذشته ۴۰ درصد تلفات ارتش رژیم صهیونیستی مربوط به این شهر بود.

دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی در خانیونس

به گزارش مهر، «فائز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به تغییر راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی در تمرکز بر محور خانیونس و کاهش ۷۵ درصدی نیروهای نظامی در شمال غزه تاکید کرد که این درگیری برای اسرائیل شدیدتر از مرحله اول خواهد بود، چرا که مقاومت در این شهر دست برتر را در اختیار دارد.

وی ابراز داشت که در جنگ سال ۲۰۱۴ بین گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل، ۴۰ درصد از تلفات ارتش اسرائیل در شهر خانیونس اتفاق افتاد و گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این منطقه یکی از قدرتمندترین گردان‌های القسام است که تجربه مبارزاتی بالایی دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از پوشش گسترده آتش در شهر خانیونس و به شهادت رسیدن صدها فلسطینی در این منطقه تاکید کرد که عملیات نظامی خود را در جنوب غزه آغاز کرده و به سمت محور خانیونس متمرکز شده است.

الدویری در خصوص طرح جدید ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اشغالگران به دنبال تقسیم مرکز و جنوب نوار غزه به سه بخش هستند. منطقه اول شامل دیر البلح و اردوگاه‌های النصیرات و البریج و المغازی می‌شود و دومین منطقه خانیونس را شامل می‌شود و منطقه سوم نیز شهر مرزی رفح است.

این کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد که اگر اشغالگران در طرح خود موفق عمل کنند، غزه را به چهار منطقه عملیاتی تقسیم خواهند کرد که در هر منطقه نیروهای ویژه‌ای از ارتش اسرائیل وارد عمل شده و نیروهای دیگر نیز به عنوان پشتیبان عمل خواهند کرد.

الدویری در عین حال تاکید کرد که عملیات در شهر خانیونس متفاوت از سایر نقاط غزه است که ابتدا محاصره یک منطقه صورت می‌گیرد و سپس عملیات نفوذ به آن به اجرا گذاشته می‌شود، در جنوب غزه دشمن باید هر مرحله را به صورت مجزا انجام دهد و سپس به مرحله بعدی وارد شود.

وی ضمن رد ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص شمال غزه نیز تاکید کرد که مناطقی که اشغالگران وارد آن شده‌اند، مناطق درگیری است و اسرائیل بر این مناطق کنترل ندارد. ارتش اسرائیل تلاش دارد از تجربه‌های گذشته استفاده کند و طرح‌های آینده را بر اساس این تجربه‌ها پیش ببرد، اما با مقاومت شدید گروه‌های فلسطینی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گردان‌های القسام دیروز یکشنبه مناطق عملیاتی خود را در جحر الدیک در مرکز غزه و شیخ رضوان در شهر غزه و بیت لاهیا در شمال تعریف کرده بودند، گفت که آنها تانک‌ها و نفربرها و بلدوزرهای اسرائیل را مورد اصابت قرار داده و بلای بزرگی در جحر الدیک بر سر ارتش اسرائیل آوردند.

الدویری با اشاره به اولین اذعان رژیم صهیونیستی در خصوص هلی بورن دریایی نیروهای القسام در سواحل زیکیم در روز ۷ اکتبر تاکید کرد که این روز نقطه عطفی در تاریخ درگیری‌های عربی- اسرائیلی خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین