دفاع تمام‌قد قالیباف از عملکرد مجلس/ تاکید رئیسی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال

  4020912090 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دفاع تمام‌قد قالیباف از عملکرد مجلس/ تاکید رئیسی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال

دفاع تمام‌قد قالیباف از عملکرد مجلس

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود گفت: مدعی هستم با وجود نقاط ضعف، عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظیفه مجلس قابل دفاع است. گرچه نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت تقنینی مجلس آن طور که باید برای مردم ملموس نیست اما مجلس یازدهم تلاش کرد مسائل مهم را در دستور کار قانون‌گذاری قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: ما تلاش کردیم مجلس یازدهم را از مجلسی منفعل به مجلسی فعال تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که در مسئله مذاکره هسته ای به عنوان مهم ترین موضوع سیاست خارجی کشور، به جای انتظار پیشامدها فعالانه وارد شد و زمانی که دید دشمن با چماق مصوبات کنگره زیر بار بسیاری از تعهدات خود نمی رود، قانون وضع کرد که به تعبیر رهبر انقلاب کشور را از سرگردانی نجات داد و باعث شد رویه انجام تعهدات یک طرفه از سوی ایران پایان یابد و دست تیم مذاکره کننده پر شود به گونه ای که عمده آنچه که در مذاکرات وین به عنوان داده طرف ایرانی ابزار چانه زنی قرار گرفت، نتایج اجرایی شدن این قانون است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر قانون گذاری در حوزه تحول در زیرساخت‌های قانونی اقتصاد کشور، مجلس فعال مجلسی است که نسبت به مشکلات جاری مردم مانند خودرو، حفظ قدرت خرید و معیشت مردم، چالش اساسی مردم در مسکن، سلامت و محرومیت‌های باقی مانده در مناطق محروم نیز فعالانه و کارشناسانه با شیوه‌های زودبازده وارد عمل شده باشد و ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌های بی دلیل نکند که مجلس یازدهم در این زمینه نیز بعنوان مجلسی فعال و انقلابی کارنامه روشنی دارد.

وی ادامه داد: تغییر ریل حمایت بی‌حساب و رانت‌زا از خودروسازان گرچه ناممکن به نظر می‌رسید اما مجلس فعال و انقلابی توانست، این سیاست را بعد از سال‌ها تغییر داده و مجوز واردات خودرو و خودروهای کارکرده را صادر کند که همان ابتدا باعث کاهش شدید قیمت‌ها با میانگین ۲۵درصد شد که در صورت واردات خودرو،  بازار خودرو را کاملا رقابتی خواهد کرد.

قالیباف گفت: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که برای حفظ قدرت خرید مردم، نه تنها قوانین زیرساختی ضدتورمی مثل اصلاح ساختار بودجه را تصویب کرده است بلکه با هماهنگی دولت  کالابرگ الکترونیک را بجای پرداخت فسادزا و غیر موثر ارز ترجیحی تصویب کرد که ان‌شاءالله با تکمیل و نهایی شدن در اجرا می‌تواند باعث آرامش معیشتی به مردم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که نسبت به مطالبه قدیمی مردم و رهبرانقلاب درباره سربازی، فعالانه وارد عمل شده و علاوه بر افزایش حقوق ۱۲برابری سربازان که باعث شده است، سربازی از حالت کار اجباری درآمده و تبدیل به شغلی گرچه موقت شود، با هماهنگی ستاد کل برخی اصلاحات را رقم زده و برخی دیگر را با نهایی شدن احکام مناسب در برنامه پنج ساله به سرانجام می رساند.

***

تاکید رئیسی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در «دومین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی» اظهار کرد: از افتخارات نظام اسلامی این است که تمام نهادها و ساختارهای آن مبتنی بر رای مردم است و رای مردم یک امر تشریفاتی نیست.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: از طرفی امام به رای مردم و توجه به نگاه مردم را باور داشتند. امروز اگر رهبری انقلاب اسلامی ما مسئولین را به مردم توجه می‌دهند حقیقتا مردم را باور دارند و رای مردم در شکل‌گیری همه نهادها بسیاری اهمیت دارد. قانون اساسی به ما تکلیف کرده که باید به آرای عمومی مراجعه کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رفاه اجتماعی و رفع فقر از اصول قانون اساسی است، اظهار کرد: هر قانون و تصمیمی در دولت باید یک پیوست اجرای عدالت داشته باشد. ما اعلام کردیم که باید در کشور مسکن ساخت و متعهد شدیم برای ساخت مسکن تلاش کنیم. عده‌ای گفتند چگونه ممکن است و ما گفتیم که  کشور سالی یک میلیون مسکن لازم دارد و اگر در این سال‌ها ساخته نشده و ساخته نشود کشور در این بخش عقب می‌ماند و باید در این مسیر تلاش کنیم تا کشور عقب نماند.

رئیسی اضافه کرد: درباره ایجاد شغل هم گفتیم که کشور به سالی یک میلیون شغل نیاز دارد و باید با توجه به ظرفیت‌ها برای رسیدن به آن تلاش کنیم. امروز در بعضی استان‌ها اعلام کرده‌اند که کار هست ولی کارگر نیست. امام بزرگوار و امثال شهید سلیمانی نشان دادند که با کار و تلاش می‌توان از ظرفیت‌ها استفاده کرد و ما هم باید در این مسیر تلاش کنیم.

***

کم‌کاری وزارت کشور درباره ساماندهی مهاجرین

فرهیختگان نوشت: «در روزهای گذشته اخباری مبنی‌بر درگیری دو تن از مهاجران خارجی با تعدادی از شهروندان میبدی و در پی آن کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک شهروند این شهرستان منتشر شد. همچنین فیلم‌هایی از درگیری و حمله مردم میبد به شهرک اتباع‌نشین این شهر نیز در روز گذشته دست‌به‌دست شد...

چند ماهی می‌شود که یکی از مباحث داغ جامعه، مساله مهاجران افغانستانی است. پیرو ورود غیرقانونی برخی از مهاجران افغانستانی، برخی از هموطنان ناظر به فضای مجازی نسبت به بیشتر شدن بزه در جامعه ابراز نگرانی کردند و عده‌ای دیگر از آن سوی بوم افتادند، در نوک پیکان حمله به اتباع قرار گرفتند و نقد به حضور اتباع افغانستانی، به مهاجرستیزی تبدیل شد...

 در تمام این مدت آنچه در دل جامعه اتفاق می‌افتاد متاسفانه علی‌رغم میل برخی از مسئولان، پیشبرد هدف دشمن، دامن زدن به اختلاف‌افکنی‌ها و درنهایت مهاجرستیزی بود. در این بین حتی در فضای مجازی نیز روایت‌هایی خلاف واقع به مهاجران افغانستانی منتسب می‌شد تا فضا را بیش از پیش ملتهب کنند.

اما امری که در هیاهو و قیل و قال مهاجرستیزی به فراموشی سپرده شد، مطالبه عمومی ساماندهی اتباع قانونی و جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی بود.

با وجود اینکه وزارت کشور بارها بر اهمیت مساله ساماندهی اتباع تاکید کرده و شخص وزیر کشور طی گفت‌وگوهای متعددی ساماندهی اتباع افغانستانی را لازم دانسته، اما پرسشی که در این بین مطرح است این است که عملکرد وزارت کشور به‌عنوان متولی امر در طول این چند ماه درخصوص مساله پراهمیتی مانند ساماندهی اتباع افغانستانی چه بود؟

وزیر کشور به‌درستی به ایجاد ستیز میان جامعه ایرانی و جامعه افغانستانی توسط دشمن اشاره کرد.

امری که در این مدت و در مساله ساماندهی اتباع افغانستانی به فراموشی سپرده شده، دقیقا خطر امنیتی و احتمال ایجاد مساله‌ای در سطح بین‌المللی میان این دو ملت است. این روزها در جامعه، بولد شدن مسائل کم‌اهمیت‌تر و اتخاذ تدابیر کوتاه و بلند‌مدت برای حل معضلات اجتماعی کم‌اهمیت را می‌بینیم، اما به‌نظر می‌رسد  اهمیت مساله‌ای مانند مهاجران افغانستانی در سطح کلان و برای مسئولان متولی امر به‌خوبی درک نشده که مسئولان برای حل ماجرا دست به اقدام نزده‌اند.

در این بین نیز دشمن از غفلت مسئولان در پیشبرد هدف خود یعنی مهاجرستیزی بهره‌اش را برده است.»

***

علت اصلی ایجاد فساد اخیر در واردات چای چیست؟

خراسان نوشت: «روز گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل پرونده قضایی برای اختصاص حدود 3.4 میلیارد دلار ارز به یک شرکت خاص برای واردات چای و برخی ماشین آلات خبر داد.

جزئیات آن‌چه خدائیان، رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده است، نشان دهنده وجود 2 بستر فسادبرانگیز پیش پای شرکت واردکننده است. به این ترتیب که 70 درصد واردات چای کشور در انحصار این شرکت بوده است.

همچنین این شرکت در قبال 1.4 میلیارد دلار از ارزهای دریافتی خود رفع تعهد ارزی نداشته است. یعنی مشخص نیست که معادل این مقدار ارز چه وارداتی داشته است و به گفته رئیس سازمان بازرسی، وی ارز خود را در بازار آزاد به نرخ بالاتر فروخته است...

در حقیقت باید گفت که همراهی 2 عامل ارز ترجیحی نیمایی به همراه انحصار، عامل شکل‌گیری چنین فسادی بوده است...

زمانی که بستر فسادزای ارز ترجیحی با انحصار همراه می شود، مسئله بغرنج تر می شود. از سال های گذشته همواره درباره فساد در واردات کالاهای اساسی حرف و حدیث ها و پرونده های متعدد مطرح بوده است.

از سلطان شکر تا واردکننده انحصاری نهاده های دامی و دانه های روغنی، همواره بحث بر سر این بوده است که با انحصار در این عرصه چگونه باید مقابله کرد. جای سوال است که شورای رقابت در عرصه انحصار واردات مواد غذایی چه نقشی دارد؟

دستگاه های دولتی و نظارتی با توجه به وجود انحصار در این عرصه چه نظارت هایی را انجام داده اند.

به گفته رئیس سازمان بازرسی، واردکننده مذکور اتفاقا از «مسیر سبز» در گمرک اقدام به ترخیص کالا می کرد. مسیری که سرعت بیشتر و البته نظارت حداقلی تر بر فرایند واردات را به دنبال دارد. این در حالی است که انتظار می رود اگر با انحصار گریزناپذیری در عرصه واردات برخی مواد غذایی مواجه‌ایم و در شرایطی که ارز ترجیحی ذاتا فسادبرانگیز را نیز در اختیار واردکننده قرار می دهیم، اما نظارت ها را افزایش دهیم تا شاهد شکل گیری فساد نباشیم.»

***

موافقت مجلس با مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود، درخواست عده‌ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کرده و در نهایت با درخواست مسکوت ماندن این لایحه به مدت شش ماه موافقت کردند.

***

واکنش وحیدی به ارسال پیامک از سوی یک گروه سیاسی برای تایید صلاحیت‌شده‌ها

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پس از مشخص شدن نتیجه بررسی‌های هیات‌های اجرایی برای شرکت در انتخابات یک جریان سیاسی برای افراد تائید شده پیامک فرستاد تا روزمه خودشان را برای این جریان ارسال کنند پس از این اتفاق این سوال پیش آمد اطلاعات افراد تائید صلاحیت شده از کجا به دست این جریان رسیده است و انتقاد یکی از گروه‌های اصولگرادر این خصوص گرفتن  انگشت اتهام به سوی وزارت کشور بود، بیان کرد: این کار کاملا اشتباه و غلط است. ببینید در دسترسی به اسامی آن چیزی که مربوط به حوزه وزارت کشور بوده است، غیر از مرکز ثبت‌نام و آنجایی که باید ثبت نام می‌کردند، هیچ جای دیگری امکان دسترسی نداشته است.

وزیر کشور ادامه داد: البته این اسامی باید به کجا فرستاده می‌شده؟ به ۶ نهاد باید فرستاده می‌شده است. ۶ نهاد باید درباره این افراد نظر می‌دادند؛ از وزارت علوم، قوه قضائیه، دستگاه‌های ثبت احوال، دادستانی کل و ۶ دستگاه باید جواب می‌دادند. بعد باید این‌ها اسامی‌شان به کجا می‌رفته؟ همزمان باید به هیأت نظارت می‌رفت. ۷ الی ۸،  ۱۰ دستگاه در این کار درگیر بودند.

وی افزود: اتفاقا دوستان ما صحبت کردند با بعضی از افرادی که گفتند؛ اعلام کردند نه ما آن‌هایی که از قبل احتمال می‌دادیم این‌ها در انتخابات شرکت کنند، برای‌شان پیامک فرستادیم.

وحیدی درخصوص این‌که این پیامک تنها برای گزینه‌های احتمالی از سوی جریان سیاسی مذکور فرستاده نشده بلکه حتی برای افرادی که نخستین بار است در انتخابات شرکت می‌کنند و از سوی هیات‌های اجرایی تائید صلاحیت شده‌اند هم فرستاده شده، گفت: این که برای اول یا دوم رفته است من خبر ندارم، اما آن‌ها برداشت‌شان این است که ما حدس زدیم، ادعایی که شده (ادعای ارائه رانت اطلاعاتی از سوی وزارت کشور) کاملا غیرواقعی است، ضمن این که این اسامی فقط به جاهای خاص رفته است به جاهای دیگر نرفته است و بسیار هم با دقت این کار انجام شده است. این که گروه‌های سیاسی از کجا حدس زدند و چه کار کردند، من اطلاعی ندارم، اگر خیلی مُصر هستند باید دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی کنند.

***

توضیحات فرزین درباره ادغام موسسه اعتباری نور در بانک ملی

 گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در پاسخ به بلوکه شدن شش میلیارد دلار از پول‌های ایران در قطر، تصریح کرد: پول‌های ایران به هیچ عنوان مسدود نیست و وضعیت و روند ورود شش میلیارد دلار به کشور کاملا عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.

فرزین با بیان اینکه در ابتدای سال تعهدی پیرامون سه موسسه ناتراز داده‌ایم، اعلام کرد: یکی از آن‌ها موسسه توسعه بود که منحل شد و دومی موسسه نور بود. در این راستا بخشی از دارایی‌های نقدشونده موسسه نور به بانک ملی منتقل شد.

وی افزود: هم اکنون ۳۳ هزار میلیارد تومان سپرده در موسسه نور داریم و کل این سپرده به بانک ملی منتقل شده است؛ این بانک موظف است در صورت درخواست افراد، سپرده آنان را بپردازد و مابه ازای آن ۲۵۰ شعبه موسسه نور به بانک ملی داده شده است. همچنین دارایی قانونی موسسه در بانک مرکزی را به بانک ملی داده‌ایم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۲۱۰۳۲۰:۴۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با سیاست های نمایشی بانک مرکزی در تثبیت دستوری ارز مردم ایران با جهشی روبرو خواهند شد که حتی بدتر از دوره های قبلی خواهد بود. چنان فرار سزمایه ای از ایران در این ماهها در جریانه که بی سابقه هست.....
ناشناس۳۳۱۲۳۵۵۰۱:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
ریاست کل بانک مرکزی بانک آینده بر خلاف تعهد خودش از قرعه کشی که تعهد کرده بود روی حساب های قرض الحسنه انجام دهد سر باز زده لطفا دستور فرمایید رسیدگی شود
ناشناس۳۳۱۲۶۹۶۱۲:۱۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سال نو نمایندگان نو مجلس نو علی برکت الله
ناشناس۳۳۱۲۳۷۴۰۲:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
از ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت درخواست میشود به مسله فساد صورت گرفته در مورد چای ورود کنند و چند و چون آن را شفاف برای مردم بیان فرمایند با سپاس از جناب دکتر توکلی و آرزوی سلامتی کامل برای ایشان
ناشناس۳۳۱۲۱۰۹۲۰:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
ارز رانتی=فساد+تورم+برباد دادن منابع ارز
ناشناس۳۳۱۲۱۱۴۲۰:۵۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
آقای رییسی شما زمانی که قاضی القضات بودید دستورالعمل شناسایی اموال نامشروع را به دادستان وقت ابلاغ کردید لطفا بررسی فرمایید
ناشناس۳۳۱۲۱۱۶۲۰:۵۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
جناب آقای قالیباف ریاست محترم مجلس الان چند سال از تصویب قانونی مشهور به قانون از کجا آورده ای در مجلس میگذرد مجلس شورای اسلامی چرا پیگیری نکرده است این قانون اجرایی شود
ناشناس۳۳۱۲۱۲۴۲۰:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۲
به حول و قوه الهی سال نو مجلس نو
ناشناس۳۳۱۲۱۳۹۲۱:۰۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۲
چرا از عملکرد مجلس تعریف نکند! ؟
ناشناس۳۳۱۲۷۵۰۱۳:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
کسی دیگه از صنف مرغدارها به ایشون نامه ای نمی زنند تا از وضعیت مرغ ، خروس و گاو و شتر مطلع بشن ...
ناشناس۳۳۱۲۱۷۸۲۲:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۲
دولت روحانی نه تنها اقتصاد ایران را فقط با ایجاد ارز 4200 نابود کرد و همچنان ترکش آن را داریم می بینیم و سال های سال تا یک دهه اثر آن باقی خواهد ماند و بلکه بابت آن ارز فسادهای عظیم و متعدد هم درست کرد هیچ اعتماد عمومی را هم ویران کرد
ناشناس۳۳۱۲۷۷۷۱۳:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
دولت سیزدهم هم ارز ۲۸۵۰۰ تومانی را جایگزین ارز ۴۲۰۰ کرد و عملا به ازای هر دلار ۲۴۳۰۰ توان به جیب زد! البته با دو برابر کردن یارانه و گرانی شدید تمام کالاها کمر اکثر مردم بخصوص بازنشستگان را شکست. صد رحمت به روحانی.
ناشناس۳۳۱۲۲۰۹۲۲:۳۵:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۲
. بهترین مصوبه مجلس در بین تمامی مجالس رقم خورد آن هم مالیات برعایدی سرمایه بود
ناشناس۳۳۱۲۳۴۲۰۱:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
حاشیه سازی زرد هم نوبر بود در قبال این مجلس
ناشناس۳۳۱۲۲۱۲۲۲:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
.. سالی یک میلیون مسکن نمی توان ساخت ..
عبدالله۳۳۱۲۴۱۰۰۶:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اتفاقا بیشتر از این هم می شود ساخت اما در توان و تخصص مسئولان این دولت نیست!
ناشناس۳۳۱۲۵۴۶۱۰:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
نگران نباش 4 میلیون هم ساخته می شود ولی اگر دلال بازی همچنان باشد سود آنچنانی برای دلال نخواهد داشت آن ساختن ها
ناشناس۳۳۱۲۴۲۳۰۷:۱۳:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
فرض کنیم بتونین مسکن بسازید، وقتی هر خونه چند میلیاردی هست، آیا مستاجر توان خریدش رو داره؟ نداره. ضمنا خودتون اعلام کردین که هشتاد درصد خانه های خالی در تهران متعلق به بانک‌هاست. الان این مسئله رو چه جوری میخواین حل کنین؟ چرا امید واهی میدین به ملت
ناشناس۳۳۱۲۴۵۴۰۷:۵۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این مجلس چه خیری داشته برای مردم این مملکت.
ناشناس۳۳۱۲۴۷۱۰۸:۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
(( نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت تقنینی مجلس آن طور که باید برای مردم ملموس نیست )) اتفاقا این دوره بسیار ملموس تر از همیشه است !!!
م د۳۳۱۲۴۹۱۰۸:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بنام خدا مجلس های دوره های قبل و دولت روحانی با طرح و نقشه موفق شدند که امید را در جامعه نابود کنند تا اینکه مجلس فعلی و دولت رییسی روی کار آمدند که متاسفانه نتوانستند تورم را مهار کنند و نه تصمیمات درستی در زمینه حقوق کارگران و بازنشستگان گرفتند و نه مسکنی ساختند ونه عدالتی در جامعه محقق شد با تصویب لایحه جدید افزایش سنوات بازنشستگی کارگران و کارمندان و عدم اجرای قانونی جامع و درست در زمینه کنکور دانشگاهها اینها از روی نا آگاهی تیر خلاص بر پیکر امید بخش عظیم جامعه زدند .
ناشناس۳۳۱۲۵۱۳۰۹:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بعد از کلی بوق و کرنا کردن ساخت سالی یک میلیون مسکن چندی قبل یکصد هزار واحد اعلام شد که به بهره برداری رسیده اند البته بخش زیادی از این واحدها مربوط به مردمی بودند که وام ساخت مسکن گرفته بودند و جزو آمار دولت آوردند. شما در 4 سال هم نمی توانید یک میلیون مسکن بسازید. همان موقع کارشناسان ثابت کردند امکان پذیر نیست
ناشناس۳۳۱۲۵۳۶۰۹:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
آقای قالیباف به جز اقدامات نمایشی در واقعیت چه کاری انجام دادید ؟!!
ناشناس۳۳۱۲۵۴۲۰۹:۵۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
عجیبه برای ساخت مسکن التماس بانکها میکنن، اونها هم نمیدن بعد جریمه میشن، این وسط خروجی اش بی مسکنی وافزایش سرسام اور قیمت مسکن میشه، بعد برای چای که واجب نیست مردم بجای چای گلستان ویا لاهیجان ،چای هندی بخورند سه میلیارد دلار ارز ترجیحی و ارزون ورانت زا میدن بدون نظارت.
حسین۳۳۱۲۵۴۴۱۰:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
ایشان هنوز در حال تاکید کردن بسر می برند؟؟!! دوره ریاست جمهوریت تموم شد مومن!
ناشناس۳۳۱۲۵۶۷۱۰:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
« ... وی افزود: هم اکنون ۳۳ هزار میلیارد تومان سپرده در موسسه نور داریم و کل این سپرده به بانک ملی منتقل شده است؛ این بانک موظف است در صورت درخواست افراد، سپرده آنان را بپردازد و مابه ازای آن ۲۵۰ شعبه موسسه نور به بانک ملی داده شده است. همچنین دارایی قانونی موسسه در بانک مرکزی را به بانک ملی داده‌ایم.» اگر همه چیز گل و بلبل بوده پس چرا ادغام شده؟ نتیجه این کار چیه؟ اول اینکه تعداد زیادی کارمند (در این 250 شعبه حداقل 2500 نفر مشغول کار بودن به اضافه نیروهای ستادی و ... از 5000 نفر هم بیشتر می شوند) به بخش دولتی اضافه میشه (بانک ملی دولتی هست) دوم اینکه بار مالی زیادی به بانک ملی (بخوانید بیت المال) تحمیل میشه که از جیب مردم باید تامین بشه. چرا نباید این موسسه منحل می شد؟ اگر اموال و دارایی های موسسه کفاف بدهی هاش رو نمی داد چرا باید از جیب مردم هزینه سوء مدیریت مدیرانش پرداخت بشه؟
ناشناس۳۳۱۲۵۷۳۱۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
در دوره حسن اكثريت مردم ازفشار اقتصادي بدبخت شدن!در دوره مجلس فعلي با قانون بازنشستگان وحذف يارانه دارو وافزايش سرسام اور كالاها مردم بدبخت ،بدبخت تر شدن
ناشناس۳۳۱۲۷۷۲۱۳:۲۲:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
دوره حسن را بزودی به چشم خواهد کشید گرچه آنانی که اندک انصافی داشته اند مدتهاست آن دوره را به چشم می کشند! شما هم هنوز گرم هستید و تنها هنرتان بد و بیراه گفتن به دوره حسن است و بس.
ناشناس۳۳۱۲۶۲۱۱۰:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
ضعیف ترین و بی برنامه ترین (برای مردم) دولت و مجلس است!
امید یاوری دارانی۳۳۱۲۶۶۴۱۱:۳۱:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
دوصد گفته چو نیم کردار نیست. اقای قالیباف عمر 4 ساله ریاست شمابر مجلس تمام شد و مردم چیزی جز مشقت و سختی ندیدند. ان وعده شفافیت چه شد؟ ان مبارزه با 4 درصدیها چه شد؟ ان مبارزه با فقر و تورم چه شد؟ راستی اقای قالیباف شما هنوز در سودای ریاست جمهوری هستید؟ مردم هم در تلاش برای تامین معیشت و مسکن و حداقلهای زندگی هستند. اقای قالیباف ایا می دانید ان جوانانی که توصیه به فرزند اوری نمودید برای تهیه شیرخشک نوزادشان بحران دارند؟ اقای قالیباف ایا می دانید جوانانی که توصیه به ازدواج نمودید از تامین مسکن ناتوان و عاجز هستند؟ اقای قالیباف ایا می دانید بسیاری از مردم شرمنده خانواده خود هستند چون نمی توانند معیشت انها را فراهم کنند؟ اقای قالیباف مردم درمانده اند و در سختیها دست و پا می زنندفکری بحال انها بکنید.
مصطفی۳۳۱۲۶۹۲۱۲:۰۹:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام عیب کار آقایان رئیسی قالیباف اینه که تا چشمشان به دوربین میفته فکر میکنن مناظرات انتخاباتی هست و شروع میکنن به شعار های توخالی دادن آقایان باور کنید آنچه که شما بیان می کنید صد وهشاد درجه با واقعیات اجتماع فرق داره اگر حتی بفکر آینده خود هستید بیایید یکبار هم که شده خارج از پروتکل های امنیتی واقعیات را از نزدیک و بین آحاد مردم ببینید
ناشناس۳۳۱۲۹۱۸۱۶:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مجلس و دولت به کمک هم جیب و سفره های مردم را خالی کردند
ناشناس۳۳۱۲۹۲۱۱۶:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار گوید البته دفاع رئیس مجلس از مجلس طبیعی است ولی مهم این است که افکار عمومی از این مجلس میپرسد آیا این مجلس توانست کشور را قدمی به جلو ببرد. فکر نمیکنم کسی این ادعا را داشته باشد که وضعیت فعلی بهتر روز اول این مجلس است.
ناشناس۳۳۱۳۲۴۹۲۰:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
کی می گه ماست من ترشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  15. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  16. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  17. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  18. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

آخرین عناوین