تیک‌تاک از اتحادیه اروپا برای انطباق با قانون مهلت خواست

  4020912004

تیک‌تاک از دادگاه اتحادیه اروپا درخواست کرد برچسب «دربان» را برای این شرکت تا زمان صدور حکم، تعلیق کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، تیک‌تاک شرکت چینی متعلق به بایت دنس، از دومین دادگاه عالی اروپا خواسته که تعیین این شرکت به عنوان دربان فناری تحت قوانین جدید فناوری اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد تا زمانی که قضات در مورد اعتراض آن علیه این برچسب تصمیم بگیرند.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که نوامبر(آبان-آذر) گذشته لازم‌الاجرا شد، شرکت‌هایی با بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه و سرمایه بازار 75 میلیارد یورو به عنوان در‌بانی در نظر گرفته می‌شوند که یک سرویس پلتفرم اصلی را ارائه می‌کنند. شرکت‌های حوزه فناوری بر اساس ابعاد و اندازه خود، تعداد کاربران و درآمدی که به دست می‌آورند به عنوان شرکت‌های تاثیرگذار و دربان این حوزه شناخته می‌شوند.

قانون بازارهای دیجیتال، تیک تاک و سایر دربان های تعیین شده مانند گوگل، متا، اپل، آمازون و مایکروسافت را ملزم می کند تا با رقبا در مورد برنامه‌های پیام‌رسان خود تعامل کنند و به کاربران اجازه دهند تصمیم بگیرند که کدام برنامه‌ها را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. آنها مجاز نیستند خدمات خود را بر رقبا ترجیح دهند یا از حذف نرم افزارها یا برنامه های از پیش نصب شده توسط کاربران جلوگیری کنند.

تیک تاک ماه گذشته تصمیم اتحادیه اروپا را در دادگاه عمومی مستقر در لوکزامبورگ به چالش کشید و گفت که نامگذاری دربان خطری برای تضعیف هدف قانون بازارهای دیجیتال برای محافظت از دربانان در برابر رقبای جدیدتر است.

تیک تاک حدود 150 میلیون کاربر در اروپا دارد که طبق داده‌های خود شرکت، هر روز حدود 90 دقیقه یا بیشتر را در برنامه صرف می‌کنند. در حالی که تیک تاک زمان و تلاش قابل توجهی را صرف ایجاد کارمندان در کشورهای عامل خود برای بومی سازی برنامه کرده اما مدیریت بایت دنس (شرکتی که صاحب تیک تاک است)همچنان در چین باقی مانده است.

متا و اپل نیز به دلیل برچسب دربان فناوری خود از کمیسیون شکایت کرده اند.