وال استریت ژورنال: اینستاگرام در محافظت از کودکان شکست خورده‌است

  4020911117

طبق یافته‌های گزارش وال استریت ژورنال، برنامه‌های متا همچنان در حال تبلیغ محتوای آزار کودکان هستند و این شرکت نتوانسته کاری انجام دهد.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، گزارش جدیدی در وال استریت ژورنال نشان می دهد که متا در جلوگیری افرادی که از پلتفرم این شرکت برای تبلیغ محتوای کودک آزاری استفاده می‌کنند، شکست خورده و به نمونه‌های نگران‌کننده متعددی از استثمار کودکان در فیسبوک و اینستاگرام اشاره می‌کند.

این گزارش که در شرایطی منتشر شده است که متا با فشار مجددی بر سر مدیریت ایمنی کودکان مواجه است، نظارت‌های جدید اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

وال استریت ژورنال در این گزارش به آزمایش‌هایی که با مرکز کانادایی حمایت از کودکان انجام داده اشاره کرده و می گوید توصیه‌های متا می‌تواند گروه‌های فیس‌بوک، هشتگ‌های اینستاگرام و سایر حساب‌هایی را که برای تبلیغ و اشتراک‌گذاری مطالب استثمار کودکان استفاده می‌شوند، پیشنهاد کند. طبق آزمایش‌های آنها، متا در پاسخ به گزارش‌های مربوط به چنین محتوایی کند بود و الگوریتم‌های خودش اغلب ارتباط افراد با محتوای سوءاستفاده‌کننده و سایر علاقه‌مندان به آن را آسان‌تر می‌کرد.

برای مثال، مرکز کانادایی حمایت از کودکان به این روزنامه گفت: «شبکه‌ای از حساب‌های اینستاگرام با بیش از 10 میلیون دنبال‌کننده، ماه‌ها پس از گزارش به شرکت، به پخش زنده ویدیوهای آزار جنسی کودکان ادامه داده‌اند.»

متا طی یک به‌روزرسانی در وب‌سایت خود ادعا کرد بسیاری از سیستم‌های داخلی خود را برای محدود کردن بزرگسالان احتمالی مشکوک بهبود داده است.

این شبکه اجتماعی با واکنش‌های فزاینده‌ای نسبت به مدیریت ایمنی کودکان مواجه است. وال استریت ژورنال همچنین اخیرا گزارش داده است که توصیه‌های ریلز اینستاگرام محتوایی را با هدف افرادی ارائه می‌کند که ممکن است علاقه شدیدی به کودکان داشته باشند.

ده‌ها ایالت آمریکا اخیراً از متا به دلیل آسیب رساندن به سلامت روان جوان‌ترین کاربرانش و ناتوانی در دور نگه داشتن کودکان زیر 13 سال از محتواهای مضر شکایت کردند. بدون شک مارک زاکربرگ در ماه آینده با حضور در جلسه کمیته قضایی سنا با تمرکز بر ایمنی کودکان در فضای مجازی، با سؤالات شدیدی روبرو خواهد شد. همتایان او از مانند تیک تاک، اسنپ، ایکس و دیسکورد نیز قرار است در این کمیته حضور یافته و توضیحات خود را ارائه کنند.

در همین حال، متا نیز با فشار جدیدی از سوی رگولاتورهای خارج از آمریکا نیز مواجه است و اتحادیه اروپا به متا تا 22 دسامبر(1دی) زمان داده که اقدامات لازم برای مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان را روشن کند.