جنگ غزه و اثبات یک نکته مهم به ساکنان فلسطین اشغالی

گروه جهان الف،   4020911090 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

«ایدئولوژی صهیونیسم و تندروهای حاکم بر اراضی اشغالی، حتی به ساکنان فلسطین اشغالی که شهروندانشان محسوب می شوند نیز رحم نمی کنند و آن ها را هم می کُشند. به بیان ساده تر، عملکرد و رفتارهای رژیم صهیونیستی در مدت اخیر، نه تنها ماهیت این رژیم را برای جامعه بین المللی روشن کرده، بلکه ماهیت حقیقی آن را برای خودِ شهروندان صهیونیست نیز افشا کرده است.»

به گزارش الف؛ بیش از 50 روز از اجرای موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا آغاز حملات همه جانبه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه می گذرد. جنگی که تاکنون موجب به شهادت رسیدن بیش از 15 هزار غیرنظامی فلسطینی شده و بسیاری، آن را یکی از عینی ترین جلوه های "نسل کشی" و "پاکسازی قومیتی" در عصر حاضر توصیف می کنند. جنگی که سبب شده تا طیف قابل توجهی از قدرت های غربی به صورت هماهنگ در پسِ رژیم‌صهیونیستی بسیج شوند و عملا به همدستِ پروژه جدید نسل‌کشی صهیونیست ها در نوار غزه تبدیل شوند. 

البته که در این جنگ، مقاومت جانانه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مردم ساکن در نوار غزه در برابر جنایات صهیونیست ها نیز بیش از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی منطقه و جهان قرار گرفته است. در این رابطه رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، ضربات سنگین و کاری را نیز به دشمن صهیونیست وارد کرده اند که از جمله آن ها می توان به انهدام بیش از 400 تانک و خودروی زرهی رژیم اشغالگر قدس و همچنین به هلاکت رساندن ده ها نظامی صهیونیست که صهیونیست ها به دلیل نگرانی های خاص خود، آمارهای آن ها را به نحوی دقیق ارائه نمی کنند، اشاره کرد. 

البته که هنوز هم که هنوز است، رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را انجام می دهد و شبکه تونل های پیشرفته حماس نیز شاهد هیچ خللی از سوی ارتش اسرائیل نبوده و نقشی محوری در راهبرد دفاعی و نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در برابر تجاوز ارتش اسرائیل به نوار غزه بازی می کند. با این همه، جنگ غزه، حامل یک درس بزرگ برای ساکنان صهیونیستِ فلسطین اشغالی نیز بوده است. 

در جریان این جنگ این نکته به همگان ثابت شد که جان ساکنان اراضی اشغالی، از هیچ اهمیتی برای مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی برخوردار نیست. کما اینکه بارها شاهد بودیم وقتی مقام های رژیم صهیونیستی با این سوال رو به رو می شدند که بمباران های سنگین نوار غزه از سوی آن ها می تواند جان اسرای اسرائیلی نزد حماس را به خطر اندازد، صرفا به گفتن این نکته بسنده می کردند که: "به هر حال هر جنگی بهایی دارد."

کما اینکه جنبش حماس تاکنون در چندین نوبت اعلام کرده که شماری از اسرای اسرائیلی در نتیجه حملات هوایی صهیونیست ها به نوار غزه، کشته شده اند. جدای از این مساله، در نمونه مشابه دیگری نیز شاهد بوده ایم که نشریه هارتض اسرائیل در گزارشی از حمله یک هلی کوپتر ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان اراضی اشغالی در روزِ اجرای عملیات طوفان الاقصی(هفتم اکتبر) خبر داده است. افشاگری که با استناد به برخی داده های پلیس و دیگر نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی انجام شده و البته که جنجال های زیادی را در اسرائیل به پا کرده است. 

مسائلی از این دست و بسیاری از مسائلی که هنوز گفته نشده اند و در آینده در مورد آن ها افشاگری خواهد شد، همه و همه حامل یک موضوع عمده و محوری هستند: ایدئولوژی صهیونیسم و تندروهای حاکم بر اراضی اشغالی، حتی به ساکنان فلسطین اشغالی که شهروندانشان محسوب می شوند، نیز رحم نمی کنند و آن ها را هم می‌کُشند. به بیان ساده تر، عملکرد و رفتارهای رژیم صهیونیستی در مدت اخیر، نه تنها ماهیت این رژیم را برای جامعه بین‌المللی روشن کرده، بلکه ماهیت حقیقی آن را برای خودِ شهروندان صهیونیست نیز افشا کرده است. 

کما اینکه شاهد بودیم اخیرا یکی از اسرای غیرنظامی اسرائیلی که در جریان مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس آزاد شده بود، حاضر نشد که با دیگر اسرای آزاد شده به دیدنِ نتانیاهو برود و در شویِ تبلیغاتی وی شرکت کند. از این رو، اینطور به نظر می رسد که ساکنان فلسطین اشغالی نیز در حال رسیدن به این درک راهبردی هستند که بایستی جبهه ای تازه را علیه رژیم صهیونیستی و توحش آن ایجاد کنند.