دیدار سفیر ایران با نخست وزیر سوریه

  4020906081

سفیر ایران در دمشق با نخست وزیر سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش تسنیم، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با حسین عرنوس، نخست وزیر جمهوری عربی سوریه دیدار و رایزنی کرد. 

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه پرونده‌های اقتصادی بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان 13 اردیبهشت سال جاری در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور سوریه و برای سفری دو روزه عازم این کشور شد.

در این سفر رئیس جمهور دو کشور برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه در حوزه‌های مختلف را امضا کردند.

همچنین مقامات ارشد ایران و سوریه در حضور رؤسای جمهور دو کشور، 14 سند همکاری‌ بین دو کشور در حوزه‌های همکاری‌های تجاری، نفت‌ و انرژی، فنی-مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی‌ و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات و فناوری‌ و زلزله و امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی را به امضا رساندند.

این اسناد توسط وزرای خارجه، راه و شهرسازی، اقتصاد،‌ نفت‌ و ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ با همتایان سوری‌ آن‌ها امضا شد.

رئیسی در این سفر در دیدار «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در این سفر در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.

رئیس‌جمهور در این دیدار، توجه ویژه نخست وزیر سوریه به اجرای کامل اسناد و توافق‌نامه‌های همکاری امضا شده بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان ایران در حوزه‌های اقتصادی‌ تأکید کرد: همکاری‌های ایران و سوریه، در روزهای آرام پس از بحران باید در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تداوم و گسترش پیدا کند تا دو ملت از منافع آن برخوردار شوند.