احتمال دست‌داشتن سازمان بهداشت جهانی در ربوده‌‌شدن کادر درمان غزه

  4020904080

یک گروه حقوق بشر اروپایی اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت ممکن است ربودن کادر پزشکی بیمارستان الشفا در غزه را برای نظامیان صهیونیست تسهیل کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، گروه حقوق بشری یورو-مد (Euro-Med Human Rights) اعلام کرد گزارش‌هایی به دست این گروه رسیده که نشان می‌دهد سازمان بهداشت جهانی (WHO) ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه در ربودن کادر درمان از بیمارستان الشفا در نوار غزه دست داشته باشد.

این گروه حقوق بشری در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت: نظامیان اسرائیلی کاروان بیماران و کادر پزشکی را بیش از ۷ ساعت متوقف کردند، با آنها بدرفتاری کرده و برخی از جمله مدیر بیمارستان الشفا را دستگیر کردند. این اتفاق پس از آن رخ داد که سازمان بهداشت جهانی به آنها قول عبور امن به جنوب غزه را داد. ما خواستار تحقیقات فوری در مورد آن هستیم.

پیشتر کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس خبری سازمان ملل متحد در دفتر این سازمان در ژنو گفت که ارتش اسرائیل ابو سیلمیه، مدیر بیمارستان الشفاء را بازداشت کرد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعی از محل وی وجود ندارد. آیا به نظر شما بازداشت یک کادر درمان قابل قبول است؟ در ساعات آینده بیانیه ای در این زمینه منتشر خواهیم کرد و همه جزئیات در بیانیه اعلام خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پس از بازداشت کارکنان بخش بهداشت و درمان توسط ارتش رژیم صهیونیستی، هماهنگی با سازمان بهداشت جهانی برای تخلیه بیماران و تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌های نوار غزه را متوقف کرده است.

از روز شنبه، آتش بس چهار روزه‌ای بین حماس و رژیم صهیونیستی با هدف تبادل زندانیان و اسرا و کمک رسانی به مردم غزه آغاز شده است.