زاکانی: اولویت شهرداری تهران نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی است

  4020824064 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران اولویت شهرداری تهران را نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی به پنج هزار ایستگاه خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و گفت و گو با خبرنگاران افزود: تأمین مالی برای حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی، هزار دستگاه دوکابین گازسوز، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار موتور برقی انجام شده است که باید در مسیر مجوزهای داخل کشور اجرا شود.

شهردار تهران با بیان اینکه اولویت وی در شهرداری، نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: طبق افقی که طراحی شده و برای آن برنامه ریزی کردیم، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به سرعت در دستور کار داریم تا تعداد دستگاه‌هایی که در این حوزه است افزایش یابد. همچنین موضوع برقی شدن این خودروها در حال انجام است.

وی درباره توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران تصریح کرد: ۱۷۲ ایستگاه راه اندازی شده و قرار است این روند ادامه داشته باشد تا ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی به پنج هزار ایستگاه برسد.

زاکانی درباره اینکه گفته می‌شود در حوزه ساخت و سازها نظارت کافی انجام نمی‌شود و در کوچه های باریک تهران ساختمان های چندطبقه ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در این باره باید بررسی شود و بعد اعلام نظر کنم.