وزیر دفاع فرانسه به فلسطین اشغالی می‌رود

  4020823116

وزیر دفاع فرانسه امروز (سه‌شنبه) از آغاز تور خاورمیانه خود خبر داد؛ سفرهایی که با مصر آغاز و در نهایت به سرزمین‌های اشغال ختم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز به غرب آسیا سفر می‌کنم تا درباره وضعیت غزه و امنیت این منطقه گفت‌وگو کنم.

او با بیان اینکه این سفر به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه انجام می‌شود، گفت که از هفتم اکتبر تا امروز گفت‌وگوهای زیادی با محوریت غزه داشته است.

در ادامه این پیام آمده است: سفرم با مصر آغاز می‌شود و سپس به دیگر کشورهای خلیج فارس می‌روم. در انتها، در روز جمعه با سفر به اسرائیل این تور به پایان می‌رسد.

این نخستین سفر یک وزیر دفاع فرانسه به سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۰۰ خواهد بود.

جنبش حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد. تانک‌های رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از پوشش هوایی هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آنها را ناکام گذاشته است.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.