این بدلیجات بی فروغ و آن الماس های درخشنده!

ابوالفضل فیضی‌خواه، گروه سیاسی الف،   4020823026 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

با گذشت چند روز از اظهارات یکی از مهمانان یک برنامه تلویزیونی درباره « حزب اللهی ها» هنوز واکنش ها به آن ادامه دارد به خصوص آنکه او پس از این واکنش های عمدتا منفی اولیه چنانکه قابل پیش بینی بود در جمعی دیگر باز هم از اظهاراتش دفاع کرد. 

اما جدا از این اظهارات و واکنش ها خوب است ببینیم حزب اللهی کیست و چه خصوصیاتی دارد و آیا کسانی که این روزها با شدت و حدت تمام خود را در جرگه آنان قلمداد می کنند و دیگران را به این تازیانه می زنند چه نسبتی با  اللهی های اصیل و بی ادعا دارند؟! 

برای این کار نیازی نیست به خودمان زحمت بدهیم و فضیلت های مختلف را به صورت ذهنی ردیف کنیم. کافی است به نسل انقلاب بنگریم تا بفهمیم حزب اللهی که بوده و چه می کرده. 

اگر حزب اللهی، چمران و مطهری بودند  پس حزب اللهی باید حکیم و دانشمند یا دستکم دانش دوست و کاربلد باشد. 

اگر حزب اللهی، رجایی بود پس حزب اللهی باید ساده زیست باشد و بسته به شرایط عمومی جامعه از بهره مندی های متعارف برخوردار باشد نه بیشتر. 

اگر حزب اللهی، رهبر انقلاب است پس حزب اللهی باید هنر دوست، خوش ذوق ، خوش فهم و خوش بیان باشد. 

اگر حزب اللهی بهشتی بود پس حزب اللهی باید عدالت طلب باشد و خالی از کینه و مدارا جو. 

اگر حزب اللهی باهنر بود پس حزب اللهی باید مودب باشد. 

اگر حزب اللهی امثال باکری ها و همت ها و سایر سرداران شهید دیگر بودند پس حزب اللهی امروز باید شجاع و از خودگذشته باشد. 

اگر حزب اللهی قاسم سلیمانی بود پس حزب اللهی باید وسعت نظر داشته باشد و خود محور نباشد. 

اگر حزب اللهی داوود کریمی بود پس حزب اللهی نباید دنبال نام و نان و شهرت و قدرت باشد و خودش و خاندانش را بر سفره انقلاب بنشاند. 

اگر حزب اللهی آن بسیجی بی ادعای آخر صف بود که به قول آن جمله مشهور «سوز» داشت اما «دود » نداشت پس حزب اللهی نباید شهوت قدرت و دیده شدن و اول صف بودن داشته باشد و دایم دنبال جمع کردن عده ای بدور خود باشد! 

یقینا این مصادیق بیشتر از موارد این فهرست است اما اندک آشنایی با زندگی همین افراد ذکر شده کافی است تا کلاهمان را قاضی کنیم و بپرسیم کدام یک از مدعیان و خود حزب اللهی پنداران شناخته شده این روزها حتی اندک شباهتی تنها با یکی از فضایل این بزرگان دارند. بزرگانی که این مدعیان، نام شان را می برند تا نان شان را بخورند ! 

 قطعا اثر وجودی تربیت یافتگان انقلاب در جامعه هنوز وجود دارد و امروز هم هستند جوانان و پیرانی که مصداق حزب اللهی واقعی باشند اما این گمنامان آخر همه صف ها، یقینا از همه صفاتی که در خودحزب اللهی پنداران سراغ داریم بدورند و مانند جواهری اصل و کمیاب در کنار بدلیجات بی فروغ  این روزها می درخشند. کافی است گوهرشناس باشیم!