ورود رئیسی به محل اجلاس سازمان همکاری اسلامی با استقبال بن سلمان

  4020820089

رئیس جمهور با استقبال بن سلمان وارد محل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با استقبال بن سلمان وارد محل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد.

گفتنی است، رئیس جمهور کشورمان به منظور شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی به ریاض رفته است.

این نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عربستان پس از ۱۱ سال است.

رئیسی صبح امروز پیش از عزیمت به عربستان، شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی درباره مسئله فلسطین را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و با اشاره به پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری فوری این نشست از ابتدای تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: مسئله فلسطین مسئله اصلی امت اسلامی و مسلمانان جهان بلکه مسئله بشریت و همه مردمان صاحب فهم و درک و اندیشه در سراسر عالم است که این روزها به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمده‌اند و فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکایی‌ها از این نسل کشی بلند است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز دنیا باید چهره اصلی آمریکایی‌ها را بشناسد که چگونه به تعبیر رهبری معظم انقلاب با ظاهری اتو کشیده و دستانی مخملی اینگونه بانی و حامی جنایت علیه ملت‌های مظلوم هستند.

رئیس جمهور ممانعت از به نتیجه رسیدن نشست مصر و جلوگیری از به نتیجه رسیدن نشست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه را از جمله مصادیق دروغ‌گویی آمریکایی‌ها در وقایع اخیر برشمرد و افزود: امروز دنیا باید چهره اصلی آمریکایی‌ها را بشناسد که چگونه به تعبیر رهبری معظم انقلاب با ظاهری اتو کشیده و دستانی مخملی اینگونه بانی و حامی جنایت علیه ملت‌های مظلوم هستند.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به ریاض با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی در این دیدار در پاسخ به امیر قطر که از او احوال پرسی کرد، گفت: با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده است.