اعتقادی به ماجرای سازش در اسرائیل هم وجود ندارد/ تنها راه‌حل پیروزی، مقاومت است

  4020809142 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در داخل رژیم صهیونیستی نیز دیگر اعتقادی به ماجرای سازش وجود ندارد، تصریح کرد: برخی از کسانی که در جهان عرب فکر می‌کردند که اگر جریان مقاومت نباشد، ممکن است بتوانند به تفاهمی با رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند، اکنون متوجه شده‌اند که این موضوع توهمی بیش نبوده، راه‌حل سیاسی وجود ندارد و اگر راه‌حلی نیز وجود دارد، آن راه‌حل مقاومت و قیام مسلحانه علیه رژیم اشغالگر است.

«سید هاشم صفی‌الدین» در مصاحبه با خبرنگار اعزامی ایسنا به لبنان، در پاسخ به این سوال که با توجه به عملیات طوفان‌الاقصی، آینده موضوع سازش اعراب با رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقش آمریکا با توجه به این که طراح این طرح بوده است در این میان چگونه است، گفت: آینده این موضوع برای ما روشن است و این طرح به جایی نمی‌رسد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با بیان اینکه حماس قطعا خواهد ماند و تحرکاتی که رژیم صهیونیستی و حامیانش در منطقه داشته‌اند باعث نشده که جریان مقاومت تضعیف شود، خاطرنشان کرد: در داخل رژیم اسرائیل هم دیگر اعتقادی به ماجرای سازش وجود ندارد و کسانی که طرح‌هایی مانند اسلو را و ماجرای دو دولتی را که آمریکایی‌ها چیده بودند، پیگیری می‌کردند و این ایده‌ها و طرح‌ها را به پیش می‌بردند، دیگر نیستند و امروز در داخل رژیم صهیونیستی نیز دیگر کسی به ماجرای سازش فکر نمی‌کند.

این مقام ارشد حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: در حال حاضر در داخل رژیم صهیونیستی شاهد اختلافات میان جریان تندرو و راست هستیم و جریان چپ حضور کم‌رنگی در این رژیم دارد. افرادی که در داخل این رژیم مسئولیت بر عهده دارند بی‌توجه به ماجرای سازش فعالیت‌های خود را به پیش می‌برند و تحرکاتی که در این سال‌ها به قصد فتنه‌انگیزی‌ داشته‌اند و در آن بویی از راه‌حل سیاسی وجود نداشته است، در داخل رژیم صهیونیستی پررنگ بوده است.

صفی‌الدین با بیان اینکه موضوع اعراب نیز آن‌طور جدی نیست و آن‌ها فقط می‌خواهند مواضعی بگیرند که به جهان عرب بگویند به دنبال راه‌حلی هستند، در حالی که آن‌ها خودشان می‌دانند اتفاقی نخواهد افتاد، اظهار کرد: برخی از کسانی که در جهان عرب فکر می‌کردند که اگر جریان مقاومت نباشد ممکن است بتوانند به تفاهمی با رژیم صهیونیستی برسند، اکنون متوجه شده‌اند که این موضوع توهمی بیش نبوده، راه‌حل سیاسی وجود ندارد و اگر راه‌حلی نیز وجود دارد، آن راه‌حل، راه‌حل مقاومت و قیام مسلحانه علیه رژیم اشغالگر است.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۷۰ سال گذشته ظلم‌های زیادی را به مردم فلسطین انجام داده و به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است، گفت: لذا در حال حاضر هر چیزی که آمریکا و رژیم صهیونیستی بگویند دیگر به جایی نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که فضا، فقط فضای مقاومت و جنگ است و دیگر فضای بحث‌های سیاسی گذشته است و هر دو طرف به این موضوع واقف شده‌اند.

این مقام ارشد حزب‌الله لبنان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که نقش جوانان و دانشجویان در تحولات اخیر چیست، تصریح کرد: باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم، از این جهت که جوانان اسلام و جهان عرب جنایت‌های اسرائیل را به این شدت در طول سال‌های گذشته ندیده بودند، ولی اکنون شاهد جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی هستند و ما باید جوانان جهان اسلام و عرب را دعوت کنیم که زیر پرچم مقاومت با ظالمان زمان مبارزه کنند.

صفی‌الدین همچنین با بیان اینکه اگر در گذشته مسائلی در ارتباط با جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی برای جوانان روشن نبود، امروز این مسئله روشن شده و آن‌ها می‌دانند که چه کسانی پشت دشمن صهیونیستی هستند و از آن حمایت می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که تا دیروز با ریاکاری اعلام می‌کردند که بر اساس مسائل بشردوستانه و انساندوستانه به دنبال راه‌حل سیاسی هستند و ادعاهای حقوق‌بشر مطرح می‌کردند اکنون نقابشان انداخته شده است و به عنوان حامی رژیم صهیونیستی، به عرصه آمده‌اند.

او تاکید کرد: ما باید به جوانان جهان اسلام و جهان عرب بگوییم که باید این غده سرطانی از بین برود و انشاءالله نتیجه و شیرینی آن را کشورهای مقاومت خواهند چشید و کسانی که علیه مقاومت، ایران و ملت‌های جهان اسلام فعالیت می‌کردند، آن‌ها نیز به زودی ذلیل می‌شوند.

این مقام ارشد حزب‌الله لبنان در پایان و با بیان اینکه باید جوانان منطقه را بسیج و نسبت به این دشمن اشغالگر آگاه کنیم، اظهار کرد: آن‌ها باید بدانند که تنها راه‌حل پیروزی، مقاومت است و راه‌حل‌هایی که در طول بیش از ۷۰ سال گذشته در برابر جهان اسلام گذاشته‌اند به نتیجه‌ای نرسیده جز اینکه باعث افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین شده است.