وضعیت مطلوب تراز تجاری و صادرات نفتی‌ و غیرنفتی‌ ایران

  4020809112 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پدافند غیرعامل می‌تواند یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری باشد، گفت: به رغم تحریم‌ها اکنون تراز تجاری‌مان قابل قبول و قابل ارائه و صادرات نفتی‌ و غیرنفتی‌مان نیز مطلوب است.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در اولین همایش پدافند غیر عامل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنی استحکام بخشیدن به امورات برای پیشگیری از حوادث احتمالی است، گفت: پدافند غیرعامل می‌تواند یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری باشد و اگر بخواهیم حوزه‌بندی و تفکیک‌بندی کنیم این پدافند باید در حوزه اقتصادی و دفاعی اعم از نرم و سخت و در حوزه فرهنگی و اجتماعی بروز و ظهور کند. خوشبختانه کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، افزود: اقتصاد مقاومتی، بنا به تعبیر حضرت آقا اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است و با تحریم تهدید نمی‌شود، اقتصادی که پایدار و ماندگار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این حوزه کارهای بزرگی به ویژه در این دولت پس از رکود ۱۰ ساله محقق شده است. به رغم تحریم‌ها اکنون تراز تجاری‌مان، قابل قبول و قابل ارائه و صادرات نفتی‌و غیرنفتی‌مان مطلوب است. رشد اقتصادی بسیار امیدوار کننده است و در آینده بهبود خواهد یافت.

مرتضوی تصریح کرد: کاهش بیکاری‌ قابل ارائه است؛ وقتی نرخ بیکاری در کانال ۷ درصد قرار گیرد، یعنی کار بسیار بزرگی است‌. در بخش فرهنگ هم باید به پدافند توجه کنیم و در این حوزه باید برنامه داشته باشیم که ایران دارای برنامه است.

وی با اشاره به اینکه باید به ابعاد مختلف در حوزه پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشیم، یادآور شد: یکی از پایه‌های اساسی پدافند غیرعامل، پدافند مردم‌پایه است. برای پدافند مردم‌پایه باید رابطه مدیریت و رابطه کارگزاران با مردم رابطه محب و محبوب باشد. مردم مخدومین نظام ایران هستند و ما خادم مردم هستیم و اگر این مقوله تبدیل به معارف عمومی شود که استواری ایران بر همین مبنا ترسیم شده است، بدانید که هیچ قدرتی حریف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد. اساس کار نظام ایران با محوریت مردم ایران است.