نظرات برگزیده مخاطبان الف: حمایت از فلسطین، تامین منافع ملی ایران است/ جهانگیری فکر می‌کند مردم عملکرد دولت قبل را فراموش کرده‌اند؟

  4020803099 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: حمایت از فلسطین، تامین منافع ملی ایران است/ جهانگیری فکر می‌کند مردم عملکرد دولت قبل را فراموش کرده‌اند؟

مطلبی با عنوان «جزئیات طرح جدید پلیس درمورد معاینه‌فنی خودروها» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

* اول درآمدهای قانون هوای پاک، باید به درستی خرج هوای پاک بشود، سپس پلیس و مردم بروند دنبال رفع مشکلات خیلی خیلی ریزتری مثل، معاینه فنی و ... شهرداری محترم پاسخگو باشد که با درآمدهای این فروش طرح ترافیک و ... چه کرده است؟ آیا فقط حقوق داده و خرج شرکت پشتیبانی دوربین کرده یا چی؟ مشروعیت هر اداره ای به پاسخگو بودن به مردم است نه چیز دیگر.

*چقدر مردم را اذیت میکنید مخارج خودروهای بنجل ایرانی خیلی بالا هست و یک معاینه فنی حدود 10 میلیون تومان در میاد قطعات و تعمیرات را ارزان کنید تا مردم همه مراجعه کنند کی دوست داره خودروی خوب نداشته باشه مردم مجبور هستند کم کم خودرو را درست کنند

* اول واردات خودروهای خارجی را آزادکنندبدون محدودیت وبعدش اجناس ولوازم یدکی ماشین را ارزان کنند تاهیچ ماشینی نقص فنی نداشته باشد. البته که داشتن نقص فنی خودرو بنفع آقایان هست چون زودبرگه های جریمه راتمام میکنند

*انصافا وواقعا درترافیک شهری تعدادزیادی ازخودما راننده ها هم سهم داریم به هر بهانه وتوجیه یا دلیلی از راحت طلبی بگیرتاجمله دوست دارم یا تفکر فردیت ، درست اینه درموارد تنهایی مقید به استفاده ازوسیله عمومی اتوبوس ومترو باشیم سلامتی مردم ارزش دارد.

*خودروهای تولیدداخل نوهم که باشدمصرف سوخت زیادی داردوبی کیفیت است هوا را الوده میکندقطعات یدکی هم گران وبی کیفیت است به علت هزینه بالای تعمیرات ومعاینه فنی اکثریت مردم توانایی ان راندارندراه حل این است خودروواردشودان هم با قیمت ارزان اولویت با خودروبرقی باشدمتروگسترش پیداکندقیمت قطعات یدکی با کیفیت وارزان شود

*وقتی خودرویی بدون پلاک و آینه و چراغ و...... به راحتی در سطح شهر تردد می کند و گاها هم اقدام به فروش میوه و..... با همان خودرو می نماید و از چراغ قرمز و.... عبور می کند معاینه فنی را چکار داره ؟!!! اصولاً هر قانونی که میاد فقط افراد با فرهنگ و قانونمند اجرا می کنند و افراد متخلف همیشه از قانون یه راهی پیذچدا می کنند و می گریزند و قانون گریزند و اعمال قانون هم فقط برای قانونمند هاست !!!

*لطف کنید. در پایان سررسید معاینه فنی خودرو. پیامکی برای مالک خودرو ارسال فرمایید

*اگه ناراحت هوا هستید واینقدر به فکر مردم معاینه فنی رو رایگان کنید وهر هزینه‌ای که داره رو خود دولت بده تا همه به جای هر ۳ یا۶ ماه هر هفته معاینه فنی بگیریم

*چرا شرکت‌های خودرو سازی رو موظف نمیکنن از سود فروششان درصدی رو هم با فروش سود کم خرج تعویض و نوسازی ماشین‌ها بکنن و مردم هم دیگه دنبال آفتابه لحیم زدن ماشینهای فرسوده با این شرایط گرونی و قطعات بی کیفیت نکنن . کمی هم دولت از خودش هزینه کنه بد نمیشه .....

*سن مفید خودرو در تمام کشورها پنج سال است ، اما متاسفانه در ایران خودرو های با تکنولوژی پنجاه سال پیش هنوز تولید می شود و در حال تردد هستند،جناب کارشناس بجای پاک کردن صورت مسئله باید آن را اصولی حل کرد با بگیر و ببند مسأله و مشکل حل نمی شود فقط مشکلی به مشکلات اضافه می‌شود.

*چرا وام‌های چند صد میلیاردی به پول دارا میدین یه وام خودرو هم به فقیرا بدین با سود کم درصد وضامن معتبر چی میشه در عوض ماشین فرسودها جمع میشه ما بیچاره‌ها هم از سر صبح تا شب بدویم اخرش بدیمش تعمیرکار و جریمه ولا خداهم راضیه مرگ و میرهم کمتر میشه.

*هر کی توی این مملکت از مردم بدبخت به هر عنوانی پول طلب میکنه، پلیس یه طرف، بیمه یه طرف ، شهرداری یه طرف ، اداره مالیات یه طرف ، به غیر از هزینه ها و دستمزدهای ناعادلانه تعمیرکارا

*برادر عزیز تمام خودروهای داخلی از بدو تولید استاندار نبوده ودارای مشکل می باشند که بارها دربرنامه های مختلف گفته شده شما الان دنبال چی هستید؟

*جناب سرهنگ عزیز وبا فرهنگ آیا شما نظرتان در رابطه با فرهنگ سازی رانندگی در بین مردم ورانندگی.چه برداشتی دارید ما مردم ورانندگان محترم فکر مان این است.که اگر تخلفی در سطح شهر وبعضی از جاده ها اتفاق می افتد باعثش مسئولان دولت وکارشناسان میباشد یک گرانی لوازم خودرو بخاطر معاینه دو.فقر مطلق در مردم .نبود دانش وازبین رفتن دانش وفرهنگ. نبود کارشناسان حرفه ای در راهنمایی ورانندگی نبود آسفالت و پارکینگ جاده های خراب ونابود علائم راهنمایی وجاده ای اصلاح نکردن موارد خطر ناک جاده ها بوجود آورنده مانع وسرعت گیرهای غیر قابل ایمنی که همیشه باعث ترافیک وتصادف وداشتن فوتی شده رعایت نکردن موارد قانونی در تعویض خودروهای فرسوده فقط تولید وفروش خودروهای بی کیفیت وتایید راهنمایی ورانندگی و....مسائل فنی زیادی که راهنمایی ورانندگی نتوانسته بعمل اورد.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*واقعیت این است که بسیاری از مردم سطحی نگر هستند و در آمال و آرزوهای خاصی بسر می برند. البته در کل دنیا اینگونه است که غربی ها می توانند با ایجاد جو، موج سواری کنند و از این سادگی های موجود سود ببرند و خرک خویش را به سرمنزل مقصود برسانند!

*آیا این عده واقعا قلیل اند؟ اگر نباشند، چه؟ آن وقت باید پرسید که در این سال ها، چگونه از آرمانِ به حق مردم فلسطین دفاع شده که کار بخشِ نه چندان کوچکی از جامعه به اینجا کشیده شده است که در مقابل جنایات هولناک اسراییل در غزه، این گونه بیندیشند و موضع گیری کنند! در ضمن با فحش و ناسزا و مزدور و خائن نامیدنِ این اشخاص هم، مشکلی حل نمی شود. بروید سراغِ اشتباهات خودتان

*این. هو‌کردن ها از حب علی نیست از بغض معاویه هست

*من شخصا طرفدار مردم مظلوم فلسطین هستم. اما چرا باید این تفکر از ریشه غلط را تبلیغ کنیم که هر کس طرفدار فلسطین نیست پس الزاما اشتباه میکند و دشمن کشور است؟ هیچ چیز بدتر از یک دفاع بد نیست. باید همه زوایا را دید و قضاوت کرد.

*اگر کسی بویی از انسانیت برده باشد ، از مظلوم در هر جای جهان که باشد هم دفاع میکند

*توجه بیش از حد به یک امر و بی توجهی به خواسته های به حق مردم باعث عکس العمل های سلبی می شود به طوری که هر چیزی شما بگید( شاید حتی با وجود موافقت قلبی)اونها عمدا برعکس عمل می کنند تا جایی که از باخت تیم ملی هم خوشحال می شوند. اما راه حل شما و مقامات چیست ؟

*کل دنیا داره از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنه بعد اینا که ادای انسانیت دارن لال شدن

*توی گوش اینان خوانده اند که مشکلات اقتصادی ما به دلیل اینه که بودجه کشور خرج آن کشورها می شود، به همین آبکی بودن و مسخره بودن

*سلبریتی ها اکثرا دلبستگی به ایران ندارند و ابزار رسانه های نظام استکباری هستند

*هموطنانی که اینگونه رفتارها را بروز می دهند عمدتا به جنایتکار بودن اسراییل باور دارند ولی از سیاست گره زدن سرنوشت کشور به مساله فلسطین شاکی اند. باور ایشان براین است که چرا ما باید در این موضوع از سایر کشورهای عربی و اسلامی بیشتر دخالت کنیم و هزینه دهیم اگر اسراییل توسعه طلب و اشغالگر است که کشورهایی مانند اردن و مصر باید بیشتر نگران باشند و هزینه کنند چرا از در دوستی در امده اند!

*(پاسخ به کامنت بالا)چون به تو نگفتند در راستای منافع ملی ایران و جلوگیری از تجزیه ایران هست و این جدای از بخش انسانیت و مسلمان بودن هست

*حمایت از فلسطین همیشه به معنی حمایت از مداخلات و سیاست‌های گروه‌های مختلف در این مسئله نیست.

*مسئله فلسطین موضوعی اخلاقی و انسانی است

*خیلی از مردم با دادن این شعار همان ضرب المثل قدیمی ایرانی که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است را تکرار میکنند. در این ضرب المثل هم کسی مخالف مسجد نیست.

*(پاسخ به کامنت بالا)به نظر شما چرا همونایی که این شعار رو می‌دن اینقدر از اوکراین دم می‌زنن!؟

***

مطلب «دکمه جادویی برجام !» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*رو فراموشی ملت حساب باز کردن تا دوباره بیان سرکار.

*هر کسی می تواند از خطاهای دولت کنونی حرف بزند به جز دولت اعتدال 

*مادامیکه شفافیت نباشد هر کسی با هر پست و مقامی وارد دایره قدرت بشود دچار فساد می شود چراکه ذات قدرت کثیف است.اگر نظارت مردم نباشد و رسانه های ازاد بدون وابستگی به قدرتمندان و سیاسیون بدون واهمه دیده هایشان را فریاد بزنند انها که پا به دایره قدرت می گذارند زیر ذره بین نظارت مردم قرار می گیرند و از فساد دوری می کنند. اینگونه صحبتها بدلیل نزدیکی ایام انتخابات است .این روزها نیز می گذرد و دوباره ملت با همین روش ادامه می دهند . مشکل کشور نبود احزاب و کادر سازی است .

*یکی از بدیهی‌ترین اصول سیاست خارجی ایجاد توازن بین رقبا است یعنی سیاست‌مدار باید با ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف، کشورهایی که قصد زیاده‌خواهی دارند را ناکام بگذارد و مجبور به کوتاه آمدن در تعامل کند. اما متاسفانه همین سیاست ابتدایی را دولت روحانی کنار گذاشته بود و ارتباط با همه کشورها را قطع کرده بود. در واقع انگار هم امریکا و اروپا ایران را تحریم کرده بودند و هم خودمان خودمان را تحریم کرده بودیم الان اگر توافق می‌شود که پولهای ما آزاد شود یکی از دلایلش همین است که دولت فعلی تعامل با دیگر کشورها خصوصا کشورها و گروه‌های رقیب امریکا را افزایش داده است و امریکا برای جا نماندن ناچار است از زیاده خواهی‌هایش کوتاه بیاید

*آقا سامان شما بیشتر از آقای جهانگیری دچار فراموشی شده اید یادتان رفته دوستانتان برای شکست برجام در دولت روحانی چه ها که نکردند آتش زدن برجام در مجلس، شلیک موشک ، تسخیر سفارت عربستان و کلی رفتارهای دیگر به این دلیل که برجام در آن دولت به نتیجه نرسد و آقایان بتوانند با انتخاب آقای رئیسی بر طبل پیروزی بکوبند ولی چون اینکاره نبودند در چاهی که کنده بودند اسیر شدند

*(پاسخ به کامنت بالا)شلیک موشک هیچ ربطی به برجام نداشت برجام شکست خورد زیرا ضمانت اجرایی نداشت.

*مردم از این حرفها و بحث ها عبور مردن. دیگه برای مردم مهم نیست

*اظهار نظر افراد مختلف اهمیتی ندارد آنچه را که مردم به وضوح لمس میکنند این است که در زمان دولت روحانی پس از توافق برجام اوضاع بر وفق مراد بود اما پس خارج شدن امریکا از برجام، مشکلات ملت هم شروع شد و سال به سال هم اوضاع بدتر میشود.

*(پاسخ به کامنت بالا)اون وفق مراد هم فقط به خاطر جنبه روانی توافق روی بازار بود وگرنه تحریم ها که برداشته نشد

*حقیقتا از مسئولان دولت قبل بپرسن غیر از بحث برجام و به قول خودشون لغو تحریم چه برنامه دیگری برای کشور داشتن در طول هشت سال؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۳۷۸۴۱۸:۳۶:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۵
دوره روحانی هر چه بود و با تمام محدودیتهایی که داشت از دولت رئیسی بهتر بود
زنونابین از سرخه حصار۳۲۷۴۴۱۵۰۸:۵۹:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۶
جهانگیری و روحانی و بسیاری از وزرایشان و مدیرانشان الان باید پشت میله های زندان و یا در تبعید باشند ولی الان دوباره مدعی حضور در انتخابات شده اند
ناشناس۳۲۷۵۱۳۷۱۴:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۶
هروقت 8 سال تمام شد بیا مقایسه کن و نه آواری که برجای گذاشت چه در دوره خودش و چه بعدش!
ناشناس۳۲۷۳۷۹۶۱۹:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۵
ما عملکرد دولت روحانی نسبت به دولت رییسی را هرگز از یاد نخواهیم برد.
ناشناس۳۲۷۳۷۹۹۱۹:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۵
شعار نه غزه نه لبنان اولین بار در سال 88 بر روی تارنمای وزارت خارجه اسرائیل مطرح شد تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ناشناس۳۲۷۳۸۰۱۱۹:۱۰:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۵
جهانگیری بداند مردم هنوز افزایش بیش از 10 برابری قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و غیره و صف های طویل گوشت و مرغ و روغن و واکسن و قطعی های مکرر برق را فراموش نکرده اند.
ناشناس۳۲۷۳۸۰۲۱۹:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۵
روحانی و جهانگیری 8 سال با برجام فرصت سوزی کردند اگر فقط کریدور شمال - جنوب را راه انداخته بودند سالیانه 100 میلیارد دلار برای کشور درامدزایی داشت.
ناشناس۳۲۷۴۳۳۵۰۸:۱۸:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۶
کریدور شمال جنوب روابط سیاسی درست می خواد الان هیچ کس از هوای ایران هم استفاده نمی کند
ناشناس۳۲۷۳۸۰۶۱۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۵
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا تضمین اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۷۳۸۳۶۱۹:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۵
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این نتیجه دیپلماسی التماسی دولت قبل بود.
ناشناس۳۲۷۸۱۴۶۱۶:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۸
نه که حالا همه شاخصها مثبت است.
ناشناس۳۲۷۴۱۰۱۰۰:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۶
انقدر اين دولت ناكار امدي وناتواني داشته وشرايط اقتصادي را خراب كرده كه واقعا اكثريت مردم متقاضي همان شرايط بد دولت روحاني هستند
ناشناس۳۲۷۴۱۳۴۰۰:۵۷:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۶
جهانگيري فكر مي كند مردم عملكرد دولت قبل را فراموش كرده اند ،؟ ----------------- مردم هيچ وقت عملكرد دولت روحاني را فراموش نمي كنند چرا ؟ ... چون بنده با همين دو تا چشم خود مي بينم و با اين دو تا گوش خودم مي شنوم كه اكثر مردم مي گويند : روحاني كجايي كه يادت بخير !!
ناشناس۳۲۷۴۲۹۶۰۷:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۶
یک نفر در میان شما پیدا شود که پاسخ دهد اگر برجام بد بوده و ضمانت اجرایی هم نداشته توی متن اش هم ظریف انگلیسی بلد نبوده و به ضرر ما متنی آورده شده !!!! چرا التماس غربی ها را می کنید که دقیقا به همان برجام بد برگردند. نگویید یه جوری تنظیم شده که نمی توانیم از برجام بیرون بیاییم. چرا که وقتی از برجام بیرون بیاییم دقیقا برمی گردیم به همان زمان اول برجام.
ناشناس۳۲۷۴۳۳۴۰۸:۱۵:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۶
در هر دوره ای که تندروها روی کار اومدن وضع کشور رو به قهقرا رفته.
ناشناس۳۲۷۴۴۷۲۰۹:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۶
صد رحمت به دولت روحانی، مردم فقیر و حقوق بگیران کارمند، کارگر و بازنشستگان کلا به فنا رفتند در این دولت ضدمحرومان.
سینا۳۲۷۵۹۲۵۲۱:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۶
چرا اعتراف نمی کنید که ساختار قدرت در ایران ایراد اساسی دارد !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین