اتفاقات ماه‌های اخیر موجب تضعیف جایگاه اتاق بازرگانی شده است

  4020802100

مشاور بانکی اتاق بازرگانی گفت: حواشی و اتفاقات چند ماه اخیر باعث شده جایگاه اتاق بازرگانی در نهادهای تصمیم‌ساز تضعیف شود.

مهدی رئیس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تصمیم شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در مورد برکناری حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق اظهار کرد: انتخابات اتاق از همان ابتدا با تخلفاتی همراه بوده است و شورای عالی نظارت هم باید زودتر این انتخابات را ابطال می‌کرد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ادامه داد: شورای عالی نظارت باید با تغییر آیین نامه انجمن نظارت از دخالت این انجمن در انتخابات جلوگیری کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی ایران می‌تواند نقش موثری در زمینه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی داشته باشد و طی ماه‌های گذشته این نقش مشورتی و حاکمیتی از اتاق ایران به دلیل تخلفات رخ داده در انتخابات سلب شده است.

رئیس زاده تاکید کرد: در حال حاضر که برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، اتاق بازرگانی به دلیل اتفاقات چند ماه گذشته هیچ نقشی در تدوین این برنامه ندارد که این موضوع می تواند آینده جایگاه اتاق و بخش خصوصی را به شدت تضعیف کند.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی افزود: همه باید فرآیندهای قانونی را مدنظرقراردهند و براساس آن رفتار کنند. هیچ فردی بالاتر از قانون نیست و همه باید به قانون و روندهای قانونی احترام بگذارند.