امیر قطر: نمی‌توان در قبال وضع غزه سکوت کرد

  4020802047

امیر قطر در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد نمی‌توانیم معیار‌های دوگانه را قبول و در قبال وضع فلسطینیان در نوار غزه سکوت کنیم.

به گزارش باشگاه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: نمی‌توانیم معیار‌های دوگانه را قبول کنیم، گویی که کودکان فلسطین به حساب نمی‌آیند. نمی‌توان واقعیت‌های غزه، محاصره و شهرک سازی را نادیده گرفت. نمی‌توان در برابر حملات وحشیانه به غیرنظامیان در غزه سکوت کرد. خواستار توقف این جنگ که از همه خطوط قرمز عبور کرده است، هستیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وی افزود: ما خواهان صلح و اجرای قوانین بین المللی و ابتکار عربی هستیم و نمی‌توانیم معیار‌های دوگانه را قبول کنیم. آنچه رخ می‌دهد به شدت خطرناک و پایمال کردن همه ارزش‌ها و عرف‌ها و قوانین دینی و دنیوی است. می‌گوییم کافی است.

امیر قطر گفت: نباید به اسرائیل چراغ سبز غیرمشروط نشان داد تا اجازه نامحدود برای کشتار داشته باشد. تصور نمی‌کردیم در عصر ما آب را به روی یک ملت ببندند و مانع از ورود دارو و غذا شوند. خواستار اقدام جدی منطقه‌ای و بین المللی در برابر تنش آفرینی‌های خطرناکی هستیم که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

وضع فلسطینیان در نوار غزه پس از گذشت هفده روز از آغاز جنگ و قطع بودن برق و آب، بحرانی شده است و وزارت بهداشت فلسطین و مدیران بیمارستان های غزه درباره اتمام ذخایر برق و تجهیزات درمانی در برابر سیل مجروحانی که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی وارد بیمارستان ها می شوند، هشدار داده اند.