رادیکالیسم بد عاقبت!

بیژن مقدم، گروه سیاسی الف،   4020728124 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

انقلاب همواره با افراد و جریان‌هایی مواجه بوده است که با ظاهری انقلابی و درلباس دفاع از آرمان‌ها و ارزشها بیشترین ضربه را به باورهای مردم زده و نظام را با مشکلاتی مواجه کرده اند. 

به نظر می‌رسد تعبیر "سوپر انقلابی‌ها" که رهبر انقلاب از آن استفاده کردند شرح حال این گروه باشد. گروهی که در زمان حضرت امام نیز برخوردهای غیر شرعی ولی به ظاهر انقلابی با بدحجابی‌های آن ایام داشتند که با مخالفت صریح امام نیز مواجه شدند. 

این جریان هیچگاه نتوانست همگام و پا به پای انقلاب و رهبری آن پیش بیاید. یا عقب ماند، یا آنقدر تند رفت که با عتاب و خطاب رهبران انقلاب روبرو شد. این جریان امروز هم فعال است. 

روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها از تجمع اعتراض آمیزی در قم خبر دادند که شرکت کنندگان در آن خواستار حذف ضرغامی وزیر میراث فرهنگی از کابینه رئیسی بودند اما ننوشتند که تنها حدود ۲۰ نفر در این تجمع شرکت کردند. عدد گاهی معنادارتر از آن است که بتوان درباره‌اش نوشت. 

همین رسانه‌ها مسئله را به "خالص سازی" و کلید خوردن "پروژه حذف" و غیره ربط دادند. و هر کس از ظن خود یار شد. برخی همراهی نشان دادند و برخی ابراز نگرانی کردند. 

اما معدود معترضین نیز باید بدانند اگر هم اعتراض می‌کنند (که حق آنان است) در جایی معترض باشند که مبانی آن را بدانند، فتوای امام و رهبری را بدانند، فهم کاملی از آنچه گفته شده به دست آورده باشند، 

بدیهی است وقتی کاری تا این حد سطحی می‌شود ما شاهد تجمع ۲۰ نفره هستیم. 

پیشنهاد می‌کنیم وزیر محترم با دعوت از این تعداد افراد با آنها به گفتگو بنشیند، حرف‌هایشان را نیز بشنود و پاسخ‌ها و دلایل خود را ارائه کند. 

این منش و روش حتی زمانی هم که وی در مسئولیت صدا و سیما بود بارها  دیده شده و پدیده جدیدی برای وی محسوب نمی‌شود. 

باید همگان مراقب باشند در شرایطی که جریان اپوزیسیون برانداز بدنبال تبدیل اختلافات به شکاف‌ها و گسل‌هاست، جاده صاف کن آنها نباشیم و اگر قرار است کسی  حذف شود" ضد انقلاب برانداز" است نه نیروهای دلسوز انقلاب که نهایتاً ممکن است مانند ما و شما نیندیشند.

 فراموش نکنیم سیاست رهبر انقلاب همچنان "جذب حداکثری" است و خالی کردن این قطار از افراد و شخصیت‌های ریشه‌دار، انقلابی و دلسوز،و حتی منتقد خدمت به انقلاب نیست و بدانیم رادیکالیسم هیچگاه خوش عاقبت نبوده است.