استاندار تهران: مترو پرند بزودی افتتاح می شود

  4020719013

 استاندار تهران با بیان اینکه مشکل تامین برق مترو پرند حل شده گفت: این ایستگاه در روزهای آینده با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

علیرضا فخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از درخواست مهم و ضروری مردم شهرستان های استان تهران رسیدن مترو به شهرهای اقماری از جمله پرند، اسلامشهر، شهریار، پردیس و ورامین است.

وی اظهار کرد: با همت دولت سیزدهم مترو به شهر پرجمعیت پرند رسیده و براساس اعلام مسوولان شهرداری این ایستگاه حداکثر تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

«پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند»

استاندار تهران همچنین با ذکر اینکه با توجه به جمعیت زیاد شهر پردیس ضرورت مترو در این شهر احساس می‌شود، ادامه داد: رفع موانع اجرایی مترو شهر پردیس در حال پیگیری است

وی، در خصوص طرح مترو به شهرهای جنوب شرقی تهران از جمله ورامین اضافه کرد: در جلسات شورای ترافیک موضوعاتی ارائه شده و تلاش داریم شهرهای اقماری تهران را به مترو متصل کنیم.

زاکانی: پنج هزار جایگاه شارژ خودرو برقی تا پایان ۱۴۰۳ در تهران نصب می‌شود
 
استاندار تهران تاکید کرد: عملیات اجرایی مترو اسلامشهر نیز با همکاری شهرداری این شهر به سرانجام خوبی رسیده و می توان نوید داد به مردم اسلامشهر که این شهر نیز بزودی صاحب ناوگان مترو می‌شود.

وی اظهار کرد: همگان می دانند که مترو وسیله ای سریع، به صرفه و آسان برای مردم است و هر چقدر بتوانیم این ناوگان را در سطح تهران و شهرهای اطراف توسعه دهیم جلوی ترافیک و آلودگی هوا را می‌گیریم.

فخاری با تاکید بر تنوع بخشی وسایل حمل و نقل عمومی گفت: در تهران بیش از ۱۵۰ ایستگاه مترو فعال داریم و هر چقدر بتوانیم دسترسی مترو را به شهروندان نزدیک کنیم از تردد خودروهای تک سرنشین جلوگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: ارتباط و همکاری دولت، استانداری با شهرداری و از جمله وزارت راه و شهرسازی بسیار نزدیک است و در جلسات مختلف شورای ترافیک این موضوعات بصورت جدی دنبال می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به افتتاح چهار ایستگاه جدید مترو در شهر تهران با حضور رییس جمهوری نیز گفت: عملیات اجرایی خط ۱۰ نیز آغاز شده و از طریق این خط هدف‌گذاری کردیم مترو به شهرستان‌های جنوب شرقی از جمله شهریار، قدس و ملارد برسد.