خسروپناه: هنوز تا رسیدن به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن فاصله داریم

  4020716103 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در آموزش حفظ قرآن وقفه‌ای اتفاق نیافتاده و روز به روز آموزش حفظ قرآن در حال گسترش است، گفت: البته کرونا منجر به تعطیلی یا مجازی شدن دوره‌ها شد، از این رو تا رسیدن به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور به عنوان یکی از مطالبات رهبر انقلاب فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه همزمان با هفته وقف و در حاشیه نشست تخصصی «بررسی نحوه مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور برای هم‌افزایی در تحقق سند توسعه وقف قرآنی» در پاسخ به وضعیت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور در جمع خبرنگاران افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه، مطالبه رهبری در خصوص تربیت این تعداد حافظ قرآن در کشور، را انصافا با جدیت دنبال کرد و اکنون موسسات مردمی فراوانی داریم که دوره‌های حفظ را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس کشور نیز در کنار تحصیلات مرتبط با آموزش و پرورش، موضوع تربیت حافظان قرآن را دنبال می کنند، افزود: البته در آموزش حفظ قرآن وقفه‌ای اتفاق نیافتاده و روز به روز، آموزش حفظ قرآن در حال گسترش است، البته دوران کرونا، در این روند آموزشی بی تاثیر نبود، که منجر به تعطیلی یا مجازی شدن این دوره ها شد. اما در حال حاضر این آموزش‌ها، مجددا سیر صعودی پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته متاسفانه آمار دقیقی در دسترس نیست که تعداد حافظان چه تعداد است، البته انتظار مقام معظم رهبری این نبوده که یکباره این اتفاق بیافتد و بطور قطع این کار زمان‌بر است، البته سازمان اوقاف کارهای خوبی در این باره انجام داده و شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که از شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات منتقل شده است، باید نظارت و راهبری در این موضوع را داشته باشد.

وی افزود: البته قبل از این انتقال، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نظارت و راهبری را در موضوع حفظ قرآن داشته اما ما تا رسیدن به آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارند، مقداری فاصله داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته باید به این موضوع هم توجه داشت که حفظ قرآن، نیازمند یک عشق و علاقه است و طبیعی است که نمی‌توان به اجبار، نوجوان و جوانی را وارد به حفظ قرآن کرد.

خسروپناه تأکید کرد: کودکان، نوجوانان و جوانانی با عشق و علاقه‌ای به سمت حفظ قرآن می‌آیند و زمینه و بستر مناسب برای حفظ قرآن در موسسات قرآنی و برخی نهادهای عمومی کشور نیز وجود دارد، امیدواریم که هر چه زودتر به عدد ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور برسیم.