در غرب آسيا چه خبر است؟!

محمدکاظم انبارلویی،   4020715102 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

1-  فتنه آمريكايي – اسرائيلي در منطقه و ايران از نفس افتاده است و جنگ نرم آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ملت ايران به سردي گراييده است. 

 رزمندگان حماس و جهاد اسلامي با آغاز عمليات «طوفان‌الاقصي» جنگ سخت و گرمي را عليه رژيم اشغالگر قدس آغاز كردند. آن‌ها از زمين، هوا و دريا وارد سرزمين‌هاي اشغالی شدند.
فرود هزاران موشك در سرزمين‌هاي اشغالي، تصرف هفت منطقه شهرك‌نشين ، كشته و زخمي شدن شمار زيادي از صهیونیست‌ها و به اسارت گرفتن ده‌ها سرباز اسرائيلي و به غنيمت گرفتن ادوات جنگي لحظه‌به‌لحظه حرارت و گرمي اين نبرد را بالا مي‌برد.
به نظر مي‌رسد ابعاد اين نبرد در تاريخ نبردهاي اعراب و اسرائيل در 50 سال اخير بي‌سابقه ، بی‌نظیر يا حداقل كم‌سابقه باشد. صهيونيست‌ها هرچه در تهران باد كاشتند الآن دارند در شهرك‌هاي صهیونیست نشین و تل‌آويو طوفان درو مي‌كنند. اكنون در اسرائيل وضعيت فوق‌العاده اعلام‌شده است و نتانياهو اعلام كرده است :«اكنون ما درگير يك جنگ تمام‌عیار هستيم.»
آن‌ها که خواب عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را می‌بینند، اگر اخبار نبرد حماسی رزمندگان فلسطینی را در نبرد اخیر پیگیری کنند می‌توانند تعبیر درستی از این خواب داشته باشند.

2- از كنش سياسي در غرب عليه ملت ايران فعلا خبري نيست . هرچه هست واكنش است. در سكوت و انفعال غرب در برابر هوشياري مردم در جنگ تركيبي یک‌دفعه صدايي درآمد و آن دادن جايزه صلح نوبل به يك محكوم امنيتي است. اين صدا شبيه بازيگوشي پسربچه‌اي است كه از باب مردم‌آزاری زنگ خانه‌ها را می‌زند و فرار مي‌كند.
غرب 20 سال پيش از جايزه دادن به شيرين عبادي چه نتيجه‌اي گرفت تا اين جايزه براي او نفعي ايجاد كند. آلفرد نوبل، يك صنعتگر و مخترع سوئدي بود. اگر زنده بود حتما به اين انتخاب‌ها اعتراض مي‌كرد. چون دریافت‌کنندگان اين جايزه نقش مهمي در جنگ و خونريزي ، بي‌خانماني و اخراج از سرزمين و تبهكاري در روي زمين داشته‌اند.
دریافت‌کنندگان جايزه صلح نوبل همواره از پيام‌آوران جنگ و از مخالفان صلح بوده‌اند. آن‌ها هنري جز روغن‌كاري ماشين جنگ‌افروزی و صنعت کشتارجمعی نداشتند. اوايل انقلاب نرگس محمدي و شوهرش تقي رحماني، دو عضو گروهك تروريستي پيشتازان حكومت اسلامي وابسته به فرقان در قزوين بودند. كتاب‌هاي فرقان را در قزوين توزيع مي‌كردند. الآن شوهرش در پاريس با حقوق پناهندگي زندگي مي‌كند.
جايزه صلح نوبل را اين سال‌ها اوباما و جيمي كارتر از رؤساي جمهور آمريكا برده‌اند. شيمون پرز، اسحاق رابين و هنري كسينجر هم در فهرست دريافت‌كنندگان جايزه صلح نوبل بودند. معلوم نيست گردانندگان اتاق نوبل، نرگس محمدي را تا حد رئیس‌جمهور آمريكا و رؤساي رژيم اشغالگر قدس بالابرده‌اند يا آن‌ها را تا سطح يك عضو گروه فرقان با عنوان جعلي فعال حقوق بشر! پايين آورده‌اند؟ اين سؤالي است كه فقط نتانياهو، آن‌هم در غوغاي جنگ غزه مي‌تواند پاسخ دهد «فقد پروژه» و «بي سوژگي» عليه ملت ايران آن‌ها را به اين وادي سخيف كشانده است.

3- یک‌مشت كاسب سياسي در غرب جمع شده‌اند ، پول مي‌گيرند «پروژه» اجرا مي‌كنند! پروژه چيست؟ پروژه بي‌ثبات‌سازي سياسي و اخلال در رزق و روزي مردم ايران...
پروژه‌های استكبار جهاني عليه ملت ايران و ملت‌های منطقه به شكست منجر شده، بازسازي و نوسازي آن به پايان رسيده است.
لذا يك دوره مرخصي به اپوزيسيون داده‌اند تا بروند فكرهايشان را بكنند، با پروژه دوباره برگردند.
تحریم طلبی، تجزيه‌طلبي، توهم انزواي ايران و جنگ‌طلبي جواب نداده است. 15 پرچم از ايران را در تجمعات اعتراض‌آميز در داخل و خارج بالا بردند كه نتيجه‌اي جز تزريق ويروس «خود دشمن پنداري» در ميان اپوزيسيون نداشت. آن‌ها با ترويج مسائل منافی عفت، تبليغ برهنگي با چاشني فريب و دروغ‌پردازي نتوانستند جاذبه‌اي براي «ديده شدن» پدیدآورند.
تلاش بي‌ثمر در اين حوزه‌ها منجر به شناسايي شبكه‌ها و سر شبكه‌هاي آشوب و افتادن در تور نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي و قضائي كشور شد.