واحد روش تحقیق به درس‌نامه علوم پزشکی اضافه می‌شود

  4020715075

وزیر بهداشت بر ضرورت اضافه شدن واحدهای روش تحقیق به درس‌نامه علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم در هر کار پژوهشی محتوای علمی باارزش و باکیفیتی را پیدا کنیم.

به گزارش فارس به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در مرکز همایش‌های برج میلاد اظهار داشت: هیأت علمی و دانشجویان دو مؤلفه بزرگ دانشگاه‌ها هستند که در اثرگذاری و مؤفقیت آنها موثرند.

وی تحقیق و پژوهش را یک اصل اساسی و مهم عنوان و تصریح کرد: دانشجویان ما باید روش‌های تحقیق و به روز بودن را فرا بگیرند چرا که امروز موفقیت‌های علمی صرفا با انتقال معلومات صورت نمی‌گیرد بلکه باید هرکسی راه آینده را پیدا و خود را با علم روز منطبق کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که یاد گرفتن روش‌های پژوهش برای همه دانش پژوهان علوم پزشکی واجب است، گفت: درخواست من از فارغ التحصیلان پزشکی و پزشکان عزیز کشورمان این است که هر کسی هر چیزی را پیشنهاد کرد فورا نپذیرند بلکه در پیرامون آن بررسی و پژوهش کنند.

عین‌اللهی بر ضرورت اضافه شدن واحدهای روش تحقیق و پژوهش به درسنامه علوم پزشکی تأکید کرد: ما در پژوهش به دنبال یافته‌های مهم علمی هستیم و باید بتوانیم در هر اثر پژوهشی، محتوای علمی با ارزش و با کیفیتی را پیدا کنیم.

وی در همین باره بر لزوم تهیه بانک اطلاعات مقالات علوم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: نتیجه پژوهش باید منجر به دانش جدید یا محصول جدید شود.

عین‌اللهی با تأکید بر اینکه کپی برداری نمی‌تواند راهگشای مشکلات کشور در حوزه سلامت باشد، گفت: راهکارهای بومی با دانش بومی و خلاقیت و نوآوری میسر می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ارائه ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله در بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور، تصریح کرد: دانشجویان در این نشست ۴۸ اختراع و ۸۲ طرح فن‌آورانه را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از مشکلات احتیاج به پژوهش به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشت داریم، گفت: پژوهش باید برای مشکلات مردم راهکار ارائه دهد.

عین‌اللهی بر اهمیت تفکر در شکل‌گیری ایده‌های نو بر مبنای مستندات اشاره کرد: ۸۵۰ مرکز تحقیقات سلامت داریم که اگر از دانشجویان مشارکت‌جویی کنند، امتیاز بیشتری می‌گیرند.