انتقاد آلمان از نمایش نقشه جعلی توسط نتانیاهو در مجمع عمومی

  4020704093

اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشان دادن یک نقشه در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن اثری از فلسطین نبود، انتقاد سخنگوی وزارت خارجه آلمان را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سباستین فیشر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان به اقدام بنیامین نتانیاهو در نشان دادن یک نقشه از منطقه غرب آسیا در جریان سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل واکنشن نشان داد.

در شرایطی که اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل با انتقادات گسترده بین‌المللی مواجه شده، سخنرانی اخیر او در سازمان ملل و نشان دادن یک نقشه که در آن اثری از فلسطین دیده نمی‌شود، خبرساز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان به اقدام نتانیاهو در به دست گرفتن نقشه‌ای از منطقه غرب آسیا که در آن هیچ اثری از اراضی فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه وجود نداشت، انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی برای مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد که مدعی تغییر در مواضع کشورهای منطقه در قبال این رژیم شود و توافقات سازش با تل‌آویو را یک موضوع فزاینده معرفی کند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «نشان دادن نقشه‌ای که سرزمین‌های اشغال شده یا الحاق شده را نشان نمی‌دهد، چیزی است که ما طبیعتا آن را رد می‌کنیم و به تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل دو کشوری از طریق مذاکره کمکی نمی‌کند».

«سباستین فیشر» با تاکید بر ادامه تعهد آلمان به راهکار دو دولتی برای حل منازعه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، از «همه طرف‌‌ها تسریع در تلاش‌های دیپلماتیک» برای پایان دادن به این منازعه را خواستار شد.

بنیامین نتانیاهو سابقه طولانی در زمینه به دست گرفتن کاریکاتورها و نقاشی‌های خبرساز در جریان سخنرانی برای مجمع عمومی سازمان ملل را دارد.

نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا طی سخنرانی سالیان گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل بارها در راستای پیش بردن مواضع رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، به اقداماتی از قبیل نشان دادن نقاشی‌های کودکانه درباره تلاش ادعایی ایران برای دستیابی به سلاح اتمی دست زده است.