مشق شبی که «جو» به «بی بی» داد !

  4020703068

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم توماس فریدمن نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته تا برای بقای منصب خود و نرفتن به زندان، کابینه فعلی را منحل و کابینه جدیدی را تشکیل دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «توماس فریدمن» روزنامه نگار آمریکایی در مقاله ای برای روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل خواسته بین امضای توافق عادی سازی با عربستان و ائتلافش، یکی را انتخاب کند.

این روزنامه نگار آمریکایی، انزوای نتانیاهو و خودداری بایدن از دیدار با وی در بیش از هشت ماه گذشته را به تمسخر گرفت و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا (دردیدار اخیر) به شکل مخفیانه ای، مشق شب «بی‌بی» را در جیبش گذاشت.

فریدمن درباره مشق شب نتانیاهو نوشت: رئیس جمهوری آمریکا به نتانیاهو گفت کابینه تندرو فعلی را کنار بگذار و ائتلاف جدیدی تشکیل بده و از زندان دور بمان و فرصت عادی سازی با عربستان را از دست نده!

این تحلیلگر آمریکایی، اجرای معاهده اسلو و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین را از جمله مسائلی عنوان کرد که می تواند زمینه عادی سازی بین ریاض و تل آویو را فراهم کند.

فریدمن از تحلیلگران نزدیک به بایدن محسوب می شود و تاکنون جزئیات بسیاری از ملاقات های رئیس جمهوری آمریکا توسط وی رسانه ای شده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در حالی مدعی نزدیک بودن عادی سازی بین تل آویو و ریاض هستند که پیش شرط های تعیین شده از سوی عربستان حاکی از عدم تمایل این کشور برای پیوستن به معاهده آبراهام(عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) است.