هواداران «رونالدو» را رها کنید، مدیران ورزشی را بچسبید!

حسین علی زاده، گروه اجتماعی الف،   4020628042 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نحوه استقبال هواداران «رونالدو» در ایران هنگام ورود تیم عربستانی «النصر» به کشورمان از دیروز تا همین حالا دستمایه اظهار نظرهای مختلفی شده است که عمده این اظهار نظرهای منفی بر نقد رفتار هواداران متمرکز شده است.

از این منظر هواداران ایرانی رونالدو آبروی ایران و ایرانی را برده اند! آنان با دویدن پی اتوبوس تیم النصر و حرص و ولع دیدار با «رونالدو» تصویر زشتی از کشورمان ترسیم کرده اند. برخی نقدها نیز به قول مشهور این روزها با نوعی «خودتحقیری» فرهنگ رفتاری ما ایرانیان را هدف گرفته اند. 

در مقابل این دو نگاه، برخی نیز همین «خودتحقیری» را نقد کرده اند و اشاره کرده اند که نوع رفتار هواداران در همه دنیا همین است. 

همه این اظهار نظرها شاید به طور کلی بهره ای از حقیقت داشته باشند اما آنچه مشخصا درباره موضوع استقبال از تیم النصر باید به آن اشاره کرد این پرسش است که چرا هیچکس نمی گوید وظیفه مسوولان ورزشی این وسط چه بوده؟! آیا این وظیفه آن ها نبوده که با برنامه ریزی درست و مراقبت درست از مسیر ورود تیم میهمان و پیش بینی تمهیدات لازم با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی، هم امکان حضور هواداران ایرانی این بازیکن محبوب جهانی را در استقبال از او فراهم کنند و هم با ایجاد نظم و ترتیب، تصویری در شان مردم ایران در رسانه ها بازتاب دهند؟! طبیعت هواداری های ورزشی همین هیجان ها و غلیان هاست و در مدعی ترین جوامع هم اگر مدیریت جمعیت در چنین موقعیت هایی صورت نگیرد شاهد بروز رفتارهای ناخوشایند هستیم.  

بسیاری از کاربران در فضای مجازی به نقل از حساب کاربری برخی رسانه های مشهور منطقه با کنار هم گذاشتن فیلم استقبال ژاپنی ها از رونالدو و تصاویر استقبال از او در ایران طعنه ها به ایران عزیز ما زده اند اما این مدیران ورزشی هستند نه هواداران که باید پاسخگوی این تصویرسازی منفی از ایران باشند.

اگر ایران را دوست داریم باید به تصویری که از خودمان به جهان ارائه می دهیم بسیار حساس باشیم و مسئولان در هر سطحی نسبت به رعایت این مساله نسبت به مردم مقدم ترند و باید پاسخگو باشند نه اینکه خودشان در صف اول نقد باشند.  اما هیچکس از مدیران ورزشی نمی پرسد که چرا در استقبال از این چهره جهانی ورزش چنین شلخته و بی برنامه ظاهر شده اند و باعث وهن کشورمان شده اند.