اعلام نتایج آزمون دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی در هفته آتی  

  4020625010

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام زمان نتایج هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی پزشکی در اواسط هفته آتی خبر داد.

دکتر محمدمهدی نوروز شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمان اعلام نتایج هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی پزشکی گفت: مرحله کتبی این آزمون‌ها در دو نوبت صبح و عصر در روز پنج‌شنبه ۹ شهریور ماه برگزار شد. 

وی با بیان اینکه هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی پزشکی در ۱۹ حوزه امتحانی برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳ حوزه امتحانی در شهر تهران و ۱۶ حوزه در سایر شهرها قرار داشتند و آزمون مرحله کتبی به صورت الکترونیکی برگزار شد، اگر داوطلبان می‌توانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند، مجاز به شرکت در آزمون مرحله شفاهی بودند. همچنین آزمون مرحله شفاهی در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰، ۲۱ و ۲۲ شهریور در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شهر تهران برگزار شد.

دکتر نوروزشمسی با بیان اینکه نمره آزمون کتبی به مدت ۵ سال اعتبار دارد، بیان کرد: با توجه به این شرایط، برخی از داوطلبان فقط در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند. افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره کتبی می‌شوند تا ۵ سال می‌توانند در آزمون شفاهی شرکت کنند و حدنصاب لازم را به دست بیاورند. اگر داوطلبان بتوانند حد نصاب لازم در آزمون کتبی و شفاهی را به دست بیاورند، مدرک دانش‌نامه یا بورد به آنها اعطا می‌شود.

وی درباره تعداد داوطلبان آزمون‌های هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی پزشکی گفت: داوطلبان آزمون مرحله کتبی ۳ هزار و ۷۹۴ نفر بودند. همچنین حدود ۵۰۰ نفر  متقاضی شرکت در آزمون شفاهی بودند؛ این افراد طی سال‌های گذشته توانسته‌اند حد نمره قبولی آزمون کتبی را به دست بیاورند اما حد نصاب نمره مرحله شفاهی را به دست نیاورده‌اند.