پیشنهاد حضور تکاوران نیروی دریایی در نفتکش‌های ایران

  4020619019

جمهوری اسلامی ایران باید کشتی‌هایی که تجارت دریایی ایران را بر عهده دارند را بوسیله‌ی استقرار تکاوران ارتش و سپاه، در مقابل نقشه‌های شومی که احتمالاً در سر دولتمردان آمریکایی در حال پرورش است، بیمه کنند.

گروه تعاملی الف - عیسی مسلمان:

رسانه‌‌‌های آمریکایی گزارش دادند که پنتاگون به‌زودی به کشتی‌‌‌های تجاری در خلیج‌فارس پیشنهاد استقرار تفنگداران مسلح را خواهد داد. مقامات آمریکایی در توجیه اقدام فوق، پیشگیری از توقیف کشتی‌ها توسط جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دلیل، مطرح کردند. خُب اکنون ایران چه واکنشی باید داشته باشد؟

به نظر بنده، اقدام متقابل، بهترین اقدام است. یعنی جمهوری اسلامی ایران نیز باید کشتی‌هایی (مخصوصاً نفتکش‌ها) که تجارت دریایی ایران را بر عهده دارند را بوسیله‌ی استقرار تکاوران ارتش و سپاه، در مقابل نقشه‌های شومی که احتمالاً در سر دولتمردان آمریکایی در حال پرورش است، بیمه کنند.

زیرا اگر تکاوران ارتش و سپاه بر روی کشتی‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند مستقر نشوند ولی تفنگداران آمریکایی بر روی سایر کشتی‌ها مستقر شوند، احتمال توقیف و یا تعرض به کشتی‌ها و نفتکش‌های مربوط به ایران، بسیار بیشتر از شرایط فعلی خواهد بود.

البته جا دارد که برای خنثی کردن اثرات تبلیغاتی اقدام آمریکایی‌ها، موضع رسمی ایران به گونه‌ای اعلام شود که آماده‌ی تأمین امنیت کشتی‌های مربوط به سایر کشورها نیز هست. (مخصوصاً در چهارچوب تشکیل یک نیروی مشترک)