بنی گانتس انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شد

  4020616066

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت، بنیامین نتانیاهو باید کنست (پارلمان) را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگامی که به بحران اصلاحات قضایی پایان می‌دهد، منحل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، اظهارات بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب اپوزیسیون«وحدت ملی» از طریق پلتفرم ایکس و پس از حرف و حدیث‌هایی درباره مذاکرات میان تیم نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و تیم نزدیک به گانتس درباره تفاهم‌هایی پیرامون تعلیق طرح اصلاحات قضایی مطرح شد.

روزنامه عبری هاآرتص پیشتر به نقل از برخی منابع آگاه از جزئیات سازش احتمالی، نوشت که دو طرف درباره تعلیق طرح مرتبط با اصلاحات قضایی به مدت ۱۸ ماه موافقت خواهند کرد.

این روزنامه نوشت، جزئیات این پیشنهاد به گانتس ارائه شده و برخی منابع در محل اقامت اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی می‌گویند نتانیاهو آمادگی خود را برای سازش اعلام کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی به سمت اجرای بسته‌ای از قوانین تحت عنوان«اصلاحات قضایی» می‌رود که مدعی است می‌تواند توازن را میان قوای مقننه، قضائیه و مجریه ایجاد کند. اما اپوزیسیون معتقدند که این اصلاحات می‌تواند اسرائیل را به دولت دیکتاتوری تبدیل کند که اعتراضات مستمری هم علیه آن از ۳۵ هفته قبل برگزار شده است.

گانتس گفت، ثابت شده است که کابینه رژیم صهیونیستی تحت کنترل افراط گرایان است در حالی که افراد «میانه رو در ائتلاف»سکوت کرده‌اند. وی ادامه داد: من از رهبران ائتلاف می‌خواهم که به صدای آنها گوش داده و رویکردهای آنها را اعمال کنند. من به رای دهندگان به این ائتلاف می‌گویم ببینید که به چه پرتگاهی شما را سوق می‌دهند.

وی اظهار داشت که این کابینه برای اداره اراضی اشغالی شایسته نیست و نتانیاهو باید پارلمان را منحل کرده و این رژیم به سمت انتخاباتی سوق دهد که اجازه ادغام جامعه را می‌دهد.

به گفته این منبع، با این وجود گانتس درها را به روی دستیابی به سازش درباره اصلاحات قضایی باز گذاشته و از افرادی که آنها را «میانه‌روها در کابینه» می‌خواند خواستار رای دادن به نفع سازش شده است.

به گفته وی، اگر امکان قطعی و واقعی در آینده برای دستیابی به توافقاتی که موجب حفظ دموکراسی و نجات از شکاف و خطرات پیش رو وجود داشته باشد، از آن استقبال خواهد شد.