این ۶ ماده غذایی اشتهای بیش از حد را کنترل می‌کند  

  4020610086

همشهری آنلاین نوشت: اگر تاکنون راه‌های زیادی را برای کاهش وزن انتخاب کرده و موفق نبوده‌اید باید بدانید کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی ۲ نوع ماده به نام‌های بتاگلوتان و اینولین هستند که برای رسیدن به هدف کاهش وزن به شما کمک خواهند کرد.

مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری طولانی مدت می‌دهد. همچنین مصرف این کربوهیدرات‌ها به سطوح پایین‌تر چربی‌های مضر و چربی احشایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها مرتبط هستند، کمک می‌کند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، با شش گزینه گیاهی که به آنها اشاره خواهیم کرد می‌توان به کنترل اشتهای بیش از حد کمک کرد:

مارچوبه: برخی غذاها در فرایند هضم تاثیر فراوانی دارند و مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر ویژه‌ای است که به افزایش باکتری‌های خوب روده کمک می‌کند و باعث هضم موثرتر غذاها می‌شود. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به عنوان یک چربی ‌سوز، به لاغری شما کمک می‌کند. هر ۱۰۰ گرم مارچوبه فقط ۲۰ کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده‌های پرکالری است.

موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین ب ۶، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می‌شود. به طوری که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب رابطه دارد. اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد.

پیاز: مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح‌های عالی در برابر افزایش وزن است.

جو: این را بدانید که تنها دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول LDL یا مضر را تا بیش از ۵ درصد در عرض ۶ هفته کاهش می‌دهد. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع LDL از بدن می‌شود.

کنگر فرنگی: آرتیشو یا کنگر فرنگی، داروی لاغری است و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می‌توانند هر روز کنگر فرنگی بخورند. از تمام نقاط این گیاه می‌توان برای تهیه انواع سالادها و غذاها استفاده کرد. گیاه تازه را پس از تمیز کردن می‌توان منجمد کرد تا در فصول مختلف از آن استفاده شود.

قارچ: می‌توان با مصرف قارچ به جنگ با چربی‌های بدن رفت؛ البته مصرف قارچ سرخ شده از سوی متخصصان توصیه نمی‌شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب‌تری است. توصیه می‌شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید. البته می‌توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخورید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها مهم و لازم است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. یک یادآوری مهم به اصلاح طلبان

  2. اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای برگزاری مناظره بین زنگنه و جلیلی

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: پزشکیان امید مردم را ناامید نکند/ دولت پزشکیان باید دولت متخصصین باشد

  4. از: مردم ایران به: رییس جمهور ایران

  5. پاستور که کاخ سفید نیست خانم ابتکار!

  6. طبل غازی میان تهی!

  7. نشست رئیس جمهور منتخب با فعالان ستادی

  8. چند خط مشفقانه برای پزشکیان

  9. آفتی بزرگ برای روسای جمهور ایران

  10. قالیباف خلبان پرواز تهران - سن پترزبورگ شد / لباس خلبانی بر تن رئیس مجلس

  11. ادعایی که معلوم نیست از کجا آمده!

  12. درخواست احمد توکلی از مجمع تشخیص درباره تاثیر معدل در کنکور

  13. دشواری های احیای یک بیمار برای پزشکیان

  14. چرا تهران در مقابل کاهش قیمت مسکن مقاومت می کند؟!

  15. زاکانی در دفتر رئیس جمهور منتخب

  16. جلیلی: تا امروز بابک زنجانی را ندیده‌ام/ دادگاه کرسنت در حال برگزاری است

  17. طرح مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران به میزان تورم

  18. در دفاع از میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۳

  19. تحلیل روزنامه دولت از رای جلیلی و پزشکیان/ نقش مهم قالیباف در کمک به اجماع برای حل مشکلات مردم

  20. جزئیات جلسه دونفره جلیلی و پزشکیان

  21. ۲ دستورکار مهم پیش روی مسعود پزشکیان

  22. «عراقچی» محتمل‌ترین گزینه دولت پزشکیان برای وزارت خارجه

  23. واکنش زاکانی به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران

  24. محسن برهانی راهی زندان شد

  25. چرا بحران هایمان را جدی نمی گیریم؟!

آخرین عناوین