استاندار همدان: نمایش فصل شیدایی یک اثر فاخر و ماندگار است

  4020601023

استاندار همدان گفت: نمایش «فصل شیدایی» یک اثر ارزشمند و فاخر فرهنگی با محتوایی غنی است که تاریخ باورهای اعتقادی را از حضرت آدم(ع) تا دوره کنونی به تصویر می کشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، "علیرضا قاسمی‌فرزاد" در پایان بازدید خود از فصل شیدایی، این نمایش را یک رویداد باشکوه، مهم و بزرگ فرهنگی دانست و اظهار کرد: استقبال مردم ولایت‌مدار همدان از نمایش «فصل شیدایی» بیش از حد تصور بود.

وی ادامه داد: استقبال مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان از نمایش «فصل شیدایی» بیانگ

بازدید ۱۲ هزار نفر از نمایش «فصل شیدایی»

استاندار همدان گفت: بازدید مردم استان از نمایش «فصل شیدایی» به طور منظم بیشتر شده به‌طوری که در شب اول اجرای این نمایش پنج هزار نفر از آن بازدید کردند اما اکنون این تعداد به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: هر قسمت از نمایش جذابیت‌های خاص خود را دارد و برخی وقایع تاریخ معاصر نیز در این نمایش به خوبی ترسیم شده است.

وی ادامه داد: اقدامات تاثیرگذار فرهنگی در تقویت باورهای اعتقادی مردم و افزایش سرمایه های اجتماعی نقش بی بدیل دارد.

به گزارش ایرنا، قاسمی‌فرزاد در بدو ورود به محل اجرای این نمایش با حضور بر مزار شهید گمنام با قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

سردار "مظاهر مجیدی" فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان در جریان بازدید استاندار همدان از «فصل شیدایی»، از روند برگزاری این برنامه طی ۱۱ شب گذشته توضیحاتی را در خصوص این برنامه فرهنگی ارائه کرد.

نمایش «فصل شیدایی» از برنامه‌های جانبی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان است.

این نمایش روایت خلقت آدم تا خاتم، تاریخ اسلام تا انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت است که با بهره‌ گیری از صحنه‌های بدیع و جذاب و با استفاده از نور، صدا، تصویر، دکور و هنر بازیگری در یک فضای باز به نمایش در آمده است.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سال جاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

ر تاثیر عمیق معنوی و فرهنگی این نمایش است که تا سال‌ها در اذهان باقی می‌ماند.