موسسه بریتانیایی: تعداد کودکان فقیر در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است

  4020527076

یک موسسه خیریه حامی کودکان در انگلیس گزارش داد که تعداد کودکان زیر خط فقر در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از روسیا الیوم، بر اساس گزارش سالانه Buttle UK، یک موسسه خیریه در بریتانیا که کمک‌های مالی به کودکان نیازمند ارائه می‌کند، تعداد کودکان زیر خط فقر در بریتانیا به حدود ۱۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این مطالعه از ۱۸ آوریل تا ۹ می در میان ۱.۲ هزار مددکار اجتماعی که با حدود ۲۰۰ هزار کودک انگلیسی که در شرایط مختلف فقر زندگی می‌کنند، انجام شد.

۶۰ درصد از کودکان مورد مطالعه یعنی حدود ۱۲۰ هزار کودک زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این تعداد در مقایسه با گزارش منتشر شده در سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، در حالی که در سال ۲۰۲۱، این تعداد تنها ۳۶ درصد بود.

همچنین بر اساس این گزارش، از میان خانواده‌های دریافت‌کننده کمک‌های مالی در سال جاری، ۵۷ درصد نمی‌توانند غذای کافی بخرند، ۵۸ درصد نمی‌توانند قبض برق را بپردازند و ۶۳ درصد از اثاثیه اولیه مانند تخت و لوازم خانگی برخوردار نیستند.

مدیر اجرایی این موسسه خیریه گفت که یافته‌های گزارش بالا، تأثیر فاجعه‌بار همه‌گیری و بحران هزینه زندگی را در بریتانیا نشان می‌دهد. به گفته وی، افزایش تعداد کودکان و جوانان در فقر بسیار نگران کننده است.

روزنامه گاردین دوشنبه گذشته گزارش داد که قیمت مواد غذایی اساسی در بریتانیا طی دو سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که هزینه‌های زندگی در این کشور بی‌سابقه بوده است.