رتبه ۵ کنکور ‌ریاضی: روزانه ‌۱۰ ساعت مطالعه داشتم/ انتخابم دانشگاه صنعتی شریف است

  4020526034 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رتبه ۵ کنکور سراسری در رشته ریاضی گفت: به تلاشم برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر ادامه خواهم داد و انتخابم دانشگاه صنعتی شریف است و قصد دارم‌ رشته مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه انتخاب کنم البته هنوز قطعی نیست.

امیرمحمد شربتی ناوان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تلاش و پشتکار انسان می‌تواند سبب موفقیت شود اظهار داشت: این تلاش و پشتکار باید پیوسته باشد و معتقدم همه دانش‌آموزان برای دستیابی به موفقیت باید پیوسته تلاش کنند.

رتبه 5 کنکور سراسری در رشته ریاضی با اشاره به برنامه‌ریزی بلند‌مدت خویش برای رتبه تک رقمی در کنکور سراسری گفت: برای رسیدن به این موفقیت، برنامه‌ریزی بلند مدت داشتم؛ از همان دوران ابتدایی سعی کردم شاگرد اول کلاس باشم و کلاس ریاضی می‌رفتم و یکی از اهدافم رتبه تک رقمی در کنکور بود و سعی کردم تلاش مداومی داشته باشم و حتی از مقطع ابتدایی به‌صورت مستمر درس می‌خواندم که در سال‌های اخیر بیشتر و جدی‌تر نیز شده بود.

وی اضافه کرد: روزهایی که در منزل بودم روزانه بین 9 تا 10 ساعت مطالعه داشتم البته خانواده نیز نقش مهمی در موفقیتم داشتند و از نظر مالی، معنوی و روحی همیشه پشتیبانم بودند و به من امید می دادند و می‌گفتند بالاخره مزد تلاشت را خواهی گرفت.

شربتی با تاکید بر ضرورت کنترل و مدیریت استفاده از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان گفت: خودم از فضای مجازی فقط برای پرسش از معلمان و برنامه‌ریزی کلاس‌ها استفاده می‌کردم و‌ معتقدم استفاده از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان باید مدیریت شود و اگر قادر به مدیریت این فضا نیستند آن را کنار بگذارند.

رتبه 5 کنکور سراسری در رشته ریاضی ادامه داد: به تلاشم برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر ادامه خواهم داد و انتخابم دانشگاه صنعتی شریف است و قصد دارم‌ رشته مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه انتخاب کنم البته هنوز قطعی نیست.

وی در ادامه به دیگر نوجوانان و دانش‌آموزان هم‌سن و سال خودش توصیه کرد‌ که هرگز ناامید نشوند و ضمن تلاش برای موفقیت، صبور باشند تا با پشتکار و اراده خویش به موفقیت برسند و افزود: رمز موفقیت، توکل و تلاش و کوشش مستمر است.

شربتی با اشاره به اهمیت مناجات با خدا در تداوم موفقیت‌ها اضافه کرد: همیشه اهل دعا، نماز و روزه و مناجات با خدا بودم و این مناجات به من آرامش می‌بخشید؛ هر زمان که از موفقیتی خوشحال می‌شدم، شکرگزاری باعث تداوم موفقیتم می‌شد و معتقدم ایمان به قدرت خداوند متعال در روند پیشرفت و تداوم این روند بسیار تاثیر دارد از طرفی استرس کنکور هم انکارناپذیر بود اما با دعا و مناجات با خدا، استرس کنکور برای من کاهش پیدا کرد.