شكوه خودباوري

محمدکاظم انبارلویی،   4020515076 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

۱- سیصد و پنجاه نفر  از دريادلان ارتش جمهوري اسلامي با يك فرمانده شجاع باتجربه، دل به دريا زدند و دور دنيا را با عبور از سه اقيانوس طی کردند. هشت ماه روي آب بودند.
آنها يك ركورد دريانوردي را به ثبت رساندند كه حيرت جهانيان را برانگيخت. ما نمي‌دانيم آنها چه كشيدند و خانواده‌هاي آنها در اين ۲۳۲ روز چه رنج‌هايي را تحمل كردند. حافظ، گويي حال و هوا و درد آنها را با ادراكات الهي درك مي‌كرد كه فرمود:
شب تاريك و بيم موج و گردابي چنين هائل
كجا دانند حال ما  سبكباران ساحل‌ها

۲- شصت و پنج هزار كيلومتر دريانوردي، آن هم در امواج سهمگين اقيانوس‌ها، با اعتماد به نفس، شجاعت، استقامت و با مديريت كارآمد، براي اثبات اين حقيقت كه ما مي‌توانيم، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي را در فراز يكي از قله‌هاي افتخار نشاند و به ملت ايران اطمينان داد با پيشرفت‌هاي محيّرالعقول به فرزندان شجاع خود و به نسل جديد  اعتماد كند. ايران نه‌ تنها به سواحل آبراه‌هاي مرزي خود تسلط دارد بلكه حضور خود را در معركه آبراه‌هاي پر خطر دنيا تثبيت كرده است.
اين حضور يعني درياهاي آزاد فقط متعلق به ابرقدرت‌ها نيست، ايران سهمي بزرگ در اين وادي دارد. چهره مصمم و معصومانه فرماندهان نظامي نيروي دريايي ارتش به‌ويژه كساني كه در اين سفر دريايي حضور داشتند، با زبان حال فرياد زدند؛
اي شيخ، ما را فوطه ده، وي آب ما را غوطه ده
اي موسي عمران بيا بر آب دريا زن عصا
نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ثابت كرد مأموريتي كه از سوي فرماندهي كل قوا براي آفرينش چنين شكوه خودباوري به آنها داده شده، بدون كمترين ترديد به شكل زيبايي با توكل به خدا و با اعتماد به پشتيباني ملت و حمايت رهبري بدون نقص و عيب انجام داده است.

۳- سربازان و افسران شجاع نيروي دريايي ارتش دل به دريا زدند تا يك گوهر قيمتي صيد كنند. آن گوهر كمياب و قيمتي، «امنيت» كشوري است كه دور تا دور آن را حراميان و كفتارها و گرگ‌هاي آمريكايي و اروپايي محاصره كرده‌اند. این یک سفر امنیت ساز بود. آنها به ملت قول داده بودند كه اين گوهر قيمتي را از كام نهنگان بيرون آورند.
سعدي عليه الرّحمه در ترسيم اين شجاعت آنها فرموده است:
گوهر قيمتي از كام نهنگان آرند
هر كه او را غم جانست به دريا نرود

۴- سفر دريايي ناوگروه ۸۶ به دور دنيا يك نقطه عطف در تاريخ دريانوردي ايران و جهان است و عمق راهبردي ايران را در آب‌هاي جهان نشان مي‌دهد.
اين رخداد بزرگ تاريخي نشان داد ايران اسلامي «انزواپذير» و «تحريم‌پذير» نيست. به تعبير مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا؛ كار آنها يك افتخار بزرگ براي ملت ايران است.
درود بر خانواده‌هاي ايثارگر و فداكار فاتحان اقيانوس‌ها كه با صبر زينبي، شوهران خود را براي خلق چنين حماسه‌اي ياري كردند تا ملت ايران شكوه خودباوري را در آئينه عزم و اراده آنها به تماشا بنشيند.