گنه کرد در بلخ آهنگری!...

حسین علی زاده، گروه فرهنگی الف،   4020509047 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سایت فروش کتاب الکترونیکی «طاقچه» و  اپلیکیشن کتابخوان آن  پس از اطلاعیه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی درباره مجوز نداشتن این سایت امروز از دسترس خارج شده است و هزاران هزار و بلکه میلیون ها خریدار کتاب از این سایت را سردرگم و بلاتکلیف کرده است  . 

ماجرای سایت طاقچه پس از انتشار عکس بی حجاب از چند نفر از پرسنل اداری آن شروع شد و پس از آن برخی ناشران اعلام کردند به همین دلیل ادامه همکاری  خود را با این سایت تعلیق و متوقف خواهند کرد. 

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و امروز پس از اطلاعیه یاد شده سایت و اپلیکیشن این موسسه از دسترس خارج شده است! 

نکته عجیب در این میان آن است که درحالی در اطلاعیه مرکز توسعه فرهنگ و هنر، این موسسه فاقد مجوز اعلام شده  که این سایت دستکم 10 سال است که مشغول به فعالیت است و میلیون ها نسخه الکترونیکی کتاب به مشتریانش فروخته. معنای بسیار عجیب و پرتاسف این اطلاعیه آن است که یک شرکت یا موسسه می تواند بدون کوچکترین مشکلی سال های سال بی مجوز قانونی به فعالیت خود ادامه دهد و کسی هم کاری به کار آن نداشته باشد! 

آغاز فعالیت این سایت به دورانی باز می گردد که برای کسب مجوز طی مراحل سخت و طولانی لازم بود. سوال این است که با توجه به تحول رخ داده در امر صدور مجوزهای کسب و کار طی دو سال اخیر که بر اساس آن برای سهولت ایجاد کسب و کار دیگر نیازی به فرایند دشوار و پیچیده قبل نیست  ادعاهای مربوط « نداشتن مجوز» چه وضعیتی پیدا می کند؟! 

و از آن مهمتر گناه صدها هزار شهروندی که  محصولات این سایت را خریداری کرده اند و حالا ناگهان از دسترسی و استفاده از آن منع شده اند چیست؟! 

چرا درک این موضوع ساده برای دستوردهندگان به مسدود شدن این سایت چنان سخت است که بدترین نوع برخورد با این موسسه را که بنابر ادعا فاقد مجوز است انتخاب کرده اند؟  انتخابی که بیشتر تولید نارضایتی می کند تا مشکلی  را واقعا حل کند!